nu ben ik er vanaf mei/juni weer aan op het rijden en vanaf eind juli rijden we wedstrijden ong. 1x inde maand.
in het begin ging het super echt werklustig alles willen doen enzo.....wel een beetje druk in het begin maar als je wat meer deed dan werd ze rustig en vond ze het ook echt leuk.
nu de laatste paar weken is ze zo ontzettend druk...echt druk. ik stap er op nog nix aan de hand loop een paar rondjes aan de lange teugel en pak haar langzaam op dan word ze wat heter, ik begin aan te draven en ze word nog heter en het gaat maar door ik wil haar weer terug nemen naar de stap maar ze reageert niet dus dan zet ik haar tegen het hek aan, dan is het even goed en dan draaft ze weer aan...en zo gaat het maar door...dus ik probeer haar eerst wat moe te krijgen maar ze word echt nooit moe. na de galop is het helemaal mis dan wil ik bijv. weer terug naar de stap ga ik doorzitten ophouding enzo en begint ze echt te snurken en dan duurt het wel een rondje voordat we in de stap zijn.
van te voren longeren helpt ook niet....ze word gewoon niet moe.
meestal (niet elke dag) staat ze een uur in de stapmolen en komt ze buiten in de bak te staan (ook heel lang 2-4 uur staat ze dan buiten) dus daar ligt het ook niet aan.
als er iemand anders opkomt word ze alleen maar drukker,dus ik ben op het moment de enige die er op rijd.
afgelopen weekend ook met wedstrijd...buiten inrijden zijn nog 4 combinaties voor me....moet lang genoeg zijn zou je zegge nouw niet dus en maar sneller willen enzo...in de bak zelf is het nog ergen dan komt de spanning er natuurlijk ook nog bij op wedstrijd maar thuis is ze ook zo druk...wat moet ik hier nou aan doen?
als jullie tips hebben...zijn welkom!!!
groetjes afke

)