Rijfoto's van vandaag, deel ll

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne_Jobas

Rijfoto's van vandaag, deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 20:29

In deel l heb je al wat foto's van vandaag kunnen zien. Hier drie pogingen tot wijken. We hebben dit niet niet behandeld in de les, dus commentaar is zeker welkom. Ik denk dat ik minder stelling moet nemen, zeker als ik de tweede foto zie..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier dan het filpje. Je ziet ons eerst een stukje draven. Omdat ik haar niet omlaag gereden krijg, ga ik over in stap, rijd haar naar beneden en begin op nieuw. Daarna loopt ze wel aan de teugel. Later hebben we een miscommunicatie en springt ze in de hoek aan in galop. Een paar weken geleden kreeg ik haar nog niet naar beneden in draf, dus ik ben best een beetje trots nu.

http://www.huizeminnaard.demon.nl/daphne/jamayka/jamayka.MPG

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:51

Wijken:

Je moet je paard bij wijzen van spreken opsluiten voor zn buiterschouder.
Je houdt je buitenteugel en buitenbeen er goed aan, neemt een klein beetje stelling naar binnen, en drukt met je binnenbeen bij de singel je paard naar buiten toe. Met je buitenbeen regel je het tempo, en zorg je ervoor dat hij niet over zn buitenschouder gaat lopen.
Als hij zo erg door zijn buitenschouder loopt als hij nu doet, of omdat jij hem zo laat lopen, is er totaal geen kruising van de benen.
Misschien is het zo in het begin makkelijker om hem een paar pasjes vanaf de hoefslag naar binnen te laten wijken. Hij zal dan waarschijnlijk minder snel over zn schouder lopen.

Verder: heeel leuk paardje! en veel succes!
Hoop dat je me een beetje snapt!

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:00

Je paard moet rechtgesteld zijn, evenwijdig met de hoefslag. Wat je paard nu doet ik lekker naar de hoefslag wandelen Tong uitsteken Misschien dat je kan vragen of je dit in de les mag oefenen? Lachen

Daphne_Jobas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 21:16

@ Nettie. We zijn nog niet zo ver in de les. Het was dus eigenlijk gewoon een testje om te kijken of het zou lukken. We zijn nu eigenlijk nog vooral bezig om haar actief te houden, haar achterhand erbij te houden en haar naar benden te rijden. Aangezien dit nu aardig gaat, hoop ik binnen een paar weken verder te kunnen met andere dingen te oefenen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:42

Hey

Het ziet er al basis goed uit...probeer de tips van hier boven op te volgen (zelf ben ik ook geen ster in wijken....eigenlijk een kneus...dus daar heb ik geen commentaar op )

Probeer bij de stap een iets actievere reactie op je been te krijgen.
Het lijkt erop dat je hem met je bovenlichaam naar voren aan het duwen bent. Probeer veel overgangen te maken van stap naar draf, halt, stap, draf, stap, halt ect ect. Zodat hij vlugger op je been reageert.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:46

hij wijkt niet echt recht nee Clown

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:20

wat jij doet is eigenlijk geen wijken, maar je laat hem over de buitenschouder weglopen. Wat je moet doen is het niet te veel inbuigen en goed je buitenteugel erbij houden. Het is de bedoeling dat hij recht in zijn lichaam is en met een beetje stelling naar binnen. Jij hebt hem helemaal scheef in zijn lichaam. Goed zorgen dat hij zijn achterhand meeneemt en je hem dus recht in zijn lichaam houd.

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 19:23

tartaarsaus schreef:
Wijken:

Je moet je paard bij wijzen van spreken opsluiten voor zn buiterschouder.
Je houdt je buitenteugel en buitenbeen er goed aan, neemt een klein beetje stelling naar binnen, en drukt met je binnenbeen bij de singel je paard naar buiten toe. Met je buitenbeen regel je het tempo, en zorg je ervoor dat hij niet over zn buitenschouder gaat lopen.
Als hij zo erg door zijn buitenschouder loopt als hij nu doet, of omdat jij hem zo laat lopen, is er totaal geen kruising van de benen.
Misschien is het zo in het begin makkelijker om hem een paar pasjes vanaf de hoefslag naar binnen te laten wijken. Hij zal dan waarschijnlijk minder snel over zn schouder lopen.

Verder: heeel leuk paardje! en veel succes!
Hoop dat je me een beetje snapt!

helemaal mee eens!!! Hyper!
*LOL*
verder loopt hij goed hoor , ziet er netjes uit!

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 20:23

zn kontje er meer bij nemen..en minder stelling.maar ik vind het zelf ook nog heel moeilijk!!

bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:37

tartaarsaus zegt dat het misschien makkelijker is om van de hoefslag af te wijken maar dit is eigenlijk meestal juist moeilijker. wat het wel makkelijker maakt is redelijk dicht bij de wand af te wenden en dan dus een klein stukje te wijken. je hebt dan de de steun van de wand en je kunt dan rustig oefenen zonder dat je je paard over de buiten schouder weg laat lopen omdat je hem toch op de hoefslag wil krijgen.
verder is het nooit te vroeg om te gaan wijken in je les. het is namelijk slechts een oefening om te kijken of je paard aan je been staat.
dus ik ga mee in het advies van Nettie, vraag of jullie in de les kunnen oefenen

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:58

vraag of je het een keer in de les kan gaan doen en
wend een keer af bij a/c en probeer dan eens te wijken
probeer eerst een stukje rechtuit te gaan en daarna een stukje te wijken
Het lijkt nu net alsof je hem op een volte hebt Scheve mond
En ik denk dat dat niet de bedoeling is Tong uitsteken

Verder leuk paard ! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:33

Ik zou het ook eerst eens in je les proberen, dan weet je gelijk hoe het precies moet en welke hulpen je moet gebruiken.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:40

Ik zou het ook eerst in een lesje proberen, hij loopt veels te veel over de schouder weg...Maar neem maar eens een lesje dan leer je het vanzelf wel Lachen