en een zadel en hoofdstel..

na zalig losrijden even wachten en stappen voor het tijd is..
na mijn losrijden vond mijn instructeur dat het tijd was voor een stapje hoger,het neusje eruit kunnen rijden,meer ondertreden .
ik moest halthouden na mijn stappen met lange teugel om MAX aan de teugel te vragen op juiste hoogte door iets spanning erop te houden tot hij nageeft.

hier doet mijn instructeur het nog even voor om mijn handen te pakken,goed op hoogte te houden en er ''druk''op te zetten.

en dan wegstappen en met mijn been vragen of hij hoger wilt komen

hier moet ik drijven met mijn benen om zijn neusje hoger te krijgen,maar teugels mag ik niet gebruiken,er hangt een boogje in.

en hier komt hij weer te diep,hij moet uit laag ontspannen met losse kaken en rug door middel van drijven hoger komen.is de ontspanning weg moet ik weer laag beginnen..

en dan in draf proberen...

hier nogmaals de uitleg om het gevoel weer even te ervaren waar ik hem moet krijgen..

AHA,dacht ik hier...

en hier in draf waar ik eindelijk wat mooie stukjes kreeg waar ik hem moest rijden,neusje eruit met losse kaken en rug,ik mag mijn handen hier hoger houden om hem ''op te tillen en vooruit mag geven''.

en dan de les afsluiten door hals te strekken op de linkervolte met stelling,neusje over de grond was de opdracht..

omdat het niet lukte max zijn neus over de grond te rijden werd ik geholpen ..

en lager en lager..

mijn instructeur kreeg hem met zijn neusje op de grond..daar is geen foto van(mijn fotograaf vond het welletjes
ik heb huiswerk meegekregen voor de komende week.