Eindelijk rijfoto's van Derano du Bois!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sietez

Eindelijk rijfoto's van Derano du Bois!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 15:24

Na altijd met onscherpe rijfoto's gezeten te hebben, heb ik nu eindelijk een x scherpe rijfoto's.

Ik rijd veel op de volte maar dat was alleen voor de foto's, al rij ik wat verder worden ze heel onscherp dus vandaar dat ik op de volte rij.

Helaas geen galop foto's want m'n moeder bleef maar ff.

Foto 1 (Stap)
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Foto 3
Afbeelding

Foto 4
Afbeelding

Foto 5
Afbeelding

Foto 6
Afbeelding

Foto 7
Afbeelding

Foto 8
Afbeelding

Commetaar is welkom!

Ohja niet te vergeten: Hij is nog maar ong. 5 maanden onder het zadel! Lachen

Gr. Esra

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:37

Wat een mooi beessie zeg.
Verder vind ik zelf dat hij wat te veel op de voorhand loopt en wat te diep. Dit kan je oplossen door hem iets meer met je been te ondersteunen (meer voorwaarts rijden) en wat minder aan je teugels te zitten.
Ik heb verder niet het idee dat je hem teveel van voren vasthoudt, maar toch lijkt hij te veel steun te zoeken op de teugels.
Verder ziet het er netjes uit.

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:37

je zit wel mooi recht !!
Laatst bijgewerkt door Rocco1 op 03-12-04 15:43, in het totaal 2 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:39

Hij loopt te diep en ik heb het idee dat hij heel erg hangt......wel je benen gebruiken he....Knipoog Lachen
Verder vind ik het wel een heel mooi beestje !

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:39

spokie79 schreef:
Verder vind ik zelf dat hij wat te veel op de voorhand loopt en wat te diep. Dit kan je oplossen door hem iets meer met je been te ondersteunen (meer voorwaarts rijden) en wat minder aan je teugels te zitten.
Ik heb verder niet het idee dat je hem teveel van voren vasthoudt, maar toch lijkt hij te veel steun te zoeken op de teugels.

idd !!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:42

Leuk paardje maar veelste veel op voorhand, zo krijgt het gegarandeerd rugproblemen, dus zet zijn hoofd hoger in en rij voorwaarts . Zodat de achterhand beter eronder komt. Zowel voorbenen als achterbenen zijn teveel achter de loodlijn Schijnheilig . Oortjes in de lucht en het is al heel ander beestje. Knipoog
Maar voor de rest is chique beestje.

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 15:48

spokie79 schreef:

Ja ik weet het, we zijn er al hard voor aan het oefenen om dat beter te laten worden! Maar we zijn wel al stukken voorruit gegaan, eerst was het helemaal niks.
Maar bedankt voor je reactie.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:50

Bets schreef:
Zowel voorbenen als achterbenen zijn teveel achter de loodlijn Schijnheilig . .

Verward Verward Verward Verward Verward

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:53

ontzettend gaaf paarde! daar ga je vast nog veel lol van hebben!!! en nah jah het commentaar wat gegeven is sluit ik me wel bij aan, maar doe dat vooral in overleg met goede begeleiding van je instructeur/instructrice... zelf aanmodderen is zonde, want het ziet er goed uit!!

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 15:58

Samsam schreef:
:? Verward Verward Verward Verward

Snap ik ook niet echt

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 15:58

Rensjuh schreef:
ontzettend gaaf paarde! daar ga je vast nog veel lol van hebben!!! en nah jah het commentaar wat gegeven is sluit ik me wel bij aan, maar doe dat vooral in overleg met goede begeleiding van je instructeur/instructrice... zelf aanmodderen is zonde, want het ziet er goed uit!!

Bedankt, ik krijg ook les alleen instructrice kan ff geen les geven omdat ze net auto ongeluk heeft gehad Lachen

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:58

mooi paardje, maar hij loopt idd teveel op de voorhand..

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:59

Samsam schreef:
:? Verward Verward Verward Verward

Ik bedoel dat de benen verder naar voren moeten zoals op dit plaatje (sorry is beetje wazig, krijg hem niet beterder) Zoals de witte lijnen schuin naar staan vermeld op plaatje. Dat bedoel ik dus.

Afbeelding

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:01

Dit is wel erg overdreven natuurlijk, maar achterhand verder eronder zodat de voorbenen ook verder naar voren zullen komen en hoofhouding dus tegen loodlijn aan komt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:04

Haha, dat is een paard in piaffe!! Hoe kun je dat nou vergelijken met een dier dat net zadelmak is!

Weet je wel wat de loodlijn is?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:06

Ik begrijp ook wel dat het paard niet lang onder het zadel is en moeite heeft zijn balans te bewaren. Hij probeert de ruiter zoveel mogelijk te laten dragen, maar hij moet zijn eigen hoofd gaan dragen. Dit bereik je door meer vooraarts te rijden en van voren los te laten. Je zal in het begin geen constante aanleuning hebben, maar dat is omdat hij zijn balans gaat zoeken. Maar dat komt vanzelf allemaal goed hoor. Het belangrijkste allen bij een net ingereden paard is voorwaarts rijden, het neerwaarts komt vanzelf wel.

Ik hoop voor jou en je instructrice dat ze snel opknapt.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:07

Samsam schreef:
Haha, dat is een paard in piaffe!! Hoe kun je dat nou vergelijken met een dier dat net zadelmak is!

En ik vind TS ook netter zitten dan de ruiter op het plaatje. Die zit veel te ver achter in zijn zadel (en anders is het zadel veel te klein).

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:10

Dat vraag ik me ook af! Ik snap trouwens ook niet dat op de voorhand lopen "gegarandeerd rupproblemen" veroorzaakt.
Het beestje is 5 maanden onder het zadel. Ik zou nog helemaal niet te veel sleutelen aan een houding.
Probeer gewoon makkelijk te rijden, oefenen op beenreactie en licht in je hand. Hem geforceerd boven in proberen te rijden zal ook niet helpen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:15

spokie79 schreef:
En ik vind TS ook netter zitten dan de ruiter op het plaatje. Die zit veel te ver achter in zijn zadel (en anders is het zadel veel te klein).

De foto is ook nog eens gigantisch gedraaid dus eigenlijk zit hij ook nog erg naar voren gebogen!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:15

Samsam schreef:

Weet je wel wat de loodlijn is?

Ja dat weet ik dondersgoed ja Tong uitsteken jullie snapte mij toch niet, ik zeg toch ook niet dat dit dier piaffe moet doen, anders staan die strepen er niet. Het ging mij om aantoning van beenzetting.
Maar ik zal het anders proberen aan te tonen.

Afbeelding

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:17

Samsam schreef:
De foto is ook nog eens gigantisch gedraaid dus eigenlijk zit hij ook nog erg naar voren gebogen!

Jongens doe niet zo flauw Verward , ik wil alleen advies geven, helemaal niet afzeiken. Kom op zeg. Ik heb helemaal niets maar dan ook niets over houding gezegd. Dus waar gaat dit over? Schijnheilig Maar als het niet gewaardeerd word, prima hoor. Maakt mij niet uit. Geen probleem hoor, mij is alles goed. Clown

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:24

Bets schreef:
Ja dat weet ik dondersgoed ja Tong uitsteken jullie snapte mij toch niet, ik zeg toch ook niet dat dit dier piaffe moet doen, anders staan die strepen er niet. Het ging mij om aantoning van beenzetting.
Maar ik zal het anders proberen aan te tonen.

[image]

Wat is er anders aan de beenzetting dan?
Afbeelding
verder kan hij zijn achterbeen niet zetten.

Het gaan mij om dat dat schimmel ver ondertreedt omdat hij al heel ver verzameld is, dat kun je niet vergelijken met een jong dier. De oprichting die sommige paarden wel al als jong paard hebben zit in hun bouw. Dat heeft dit dier niet en zal ze er aan moeten gaan rijden en kost jaren!

Als je het over de beenzetting heft, moet je geen termen als loonlijn gaan gebruiken, dat staat totaal los van elkaar!
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 03-12-04 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:27

Mooie Duitse bomen ook op die foto

Waarom groeien de bomen in Duitsland altijd achterover Verward

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:30

op de voorhand met neus voor de loodlijn kan ook hoor:
Afbeelding

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:35

Jawel loodlijn is de lijn dat paard zijn been recht naar beneden staat. Zie dat net als een klokwijzer dat heen en weer gaat, die gaat net zover naar voor als naar achteren (of van links naar rechts) dat is bij paard ook. De benen moeten dus niet te lang op de grond blijven staan dat verder achter de loodlijn blijft ten opzichte voor de loodlijn komt, want dat is stuk minder.

Hoe meer de benen voor loodlijn komen, hoe meer paard op achterhand komt, wat dus beter is als op de voorhand lopen.