Paar vraagjes!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Paar vraagjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 17:45

Hallo ik heb 2 vraagjes.
Ik wist geen titel daarom deze.

1e vraag: Als ik met Milka intensief in de bak rijd, is ze met een half uur pas echt een beetje bezweet. Als ik een buitenrit maak (en dus niet aan de teugel loopt) dan is ze al met een kwartier bezweet. Is dat normaal? Of is dat juist een goed teken?

2e vraag: Als ik Milka aan de teugel rijd heeft ze altijd de oortjes naar voren en loopt ze lekker los. Als ik haar dan een keer niet aan de teugel rijd (met buitenritten) gooit ze soms haar oren in de nek en loopt ze erg raar in de rug. Hoe komt dat?

Misschien stel ik domme vragen hoor! Bloos
Ik hoor het wel! Groetjes!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:51

Als ze netjes aan de teugel loopt, loopt ze (als het goed is) over de rug/achterhand en zit daarom lekkerder. Haar rug is dan ontspannen, bol en het loopt voor je pony ook lekkerder.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 17:53

Jah klopt, het voelt een stuk fijner Haha!

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:53

Vaak is het zo dat op een buitenrit er sneller gereden word en zijn paarden die niet aan de teugel lopen vaak erg druk met andere dingen bezig, daarom raken ze eerder bezweet.
Waarom ze de oren in de nek zou kunnen doen weet ik niet, maar vaak gaan paarden die ineens raar doen met de rug zin spannen en hebben ze 'hulp' nodig om goed te lopen...

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:54

daar heeft sjonniej gelijk in en ik denk wat het zweten betreft je je daar niet teveel druk om moet maken ik zweet met hardlopen de ene keer ook harder als de andere keer, maar misschien zweet jouw paardje buiten meer omdat ze dan andere indrukken krijgt van buitenaf en wat meer gespannen is?? ik zou het anders niet weten

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 17:56

Vandaag had ik een buitenrit gemaakt en Milka de halve buitenrit aan de teugel laten lopen. Ze was nauwelijks bezweet. Ze is het echt alleen als ik haar niet aan de teugel rijd.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:34

klomp schreef:
daar heeft sjonniej gelijk in en ik denk wat het zweten betreft je je daar niet teveel druk om moet maken ik zweet met hardlopen de ene keer ook harder als de andere keer, maar misschien zweet jouw paardje buiten meer omdat ze dan andere indrukken krijgt van buitenaf en wat meer gespannen is?? ik zou het anders niet weten

Idem Haha!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:21

Milkaatjuh schreef:
Vandaag had ik een buitenrit gemaakt en Milka de halve buitenrit aan de teugel laten lopen. Ze was nauwelijks bezweet. Ze is het echt alleen als ik haar niet aan de teugel rijd.

over dat zweten zou ik me niet te druk maken maar wat betreft dat aan de teugel lopen....
waarom moet een paard eigenlijk volgens jullie aan de teugel lopen op buitenrit in de bak ben je aan het werk en hoort ze netjes te lopen maar dat hoeft op de weg tog niet Verward
en van nature dus ook aan de lange teugel hoort een paard gewoon ontspanne te lopen dus misschien doet het haar pijn als ze lange teugel heeft en gaat ze daarom raar lopen en doet ze geiriteerd (oren in de nek en raar lopen)

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:52

Citaat:
1e vraag: Als ik met Milka intensief in de bak rijd, is ze met een half uur pas echt een beetje bezweet. Als ik een buitenrit maak (en dus niet aan de teugel loopt) dan is ze al met een kwartier bezweet. Is dat normaal? Of is dat juist een goed teken?

Dat komt door alle spanningen. Waarschijnlijk is ze erg opgewekt dat ze naar buiten mag.

Citaat:
2e vraag: Als ik Milka aan de teugel rijd heeft ze altijd de oortjes naar voren en loopt ze lekker los. Als ik haar dan een keer niet aan de teugel rijd (met buitenritten) gooit ze soms haar oren in de nek en loopt ze erg raar in de rug. Hoe komt dat

Heel simpel: Ze hoeft niet rond te lopen, opgewekt over de buitenrit, speels, druk, en loopt absoluut niet door de rug dus.

Haha! Knipoog

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 22:58

steffie4ever schreef:
over dat zweten zou ik me niet te druk maken maar wat betreft dat aan de teugel lopen....
waarom moet een paard eigenlijk volgens jullie aan de teugel lopen op buitenrit in de bak ben je aan het werk en hoort ze netjes te lopen maar dat hoeft op de weg tog niet Verward
en van nature dus ook aan de lange teugel hoort een paard gewoon ontspanne te lopen dus misschien doet het haar pijn als ze lange teugel heeft en gaat ze daarom raar lopen en doet ze geiriteerd (oren in de nek en raar lopen)

Ik rijd haar sinds kort onder een buitenrit even dressuurmatig. Dat doe ik omdat ik zo min mogelijk in de bak wil rijden. Die is namelijk ontigelijk zwaar Knipoog

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:30

milka is dan gewoon lekker hyper buiten en ziet van alles om haar heen, en ik weet dat ze alleen maar hard wilt! haha. net als in het zoelense bos, weet je die buitenrit nog? Tong uitsteken

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 10:32

Jaaaaaah Haha!:D

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:37

haha okey dan. jij was al weg toen jamie en ik pas konden zeggen daar gaan we dan! *LOL*

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 13:14

Haha, ja Milka houd er niet van om te verliezen. Ze heeft ook nog nooit verloren. Maar dat komt vast nog wel een keer.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:32

misschien voelt ze zich onzeker als er geen aanleuning meer is.