terugslag?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

libertysnowy

terugslag?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 09:10

Ik heb een 4 jarige nrps, wordt in febr. 5. Nou ging het met rijden heel goed, lekker voorwaarts neerwaarts, goede aanleuning, goed ontspannen, schuimt lekker in zn mond. OK dan! Maar nou sinds 3 weken helemaal niet meer, wil mijn hand niet meer volgen, en reageert veel minder op mijn been.Galoppeert om het minste al aan als ik gewoon aan het draven ben, zelfs op de wedstrijden. Verward De tandarts is al geweest, dus hij heeft niks in zn mond, en ik heb de veearts voor de zekerheid naar zn rug laten kijken want hij was er tog voor enten. En die zegt ook dat ie niks mankeert. Ik ben wel met wijken bezig geweest mischien dat hij het niet meer kan bolwerken ik weet het niet. Ik heb les met hem maar zij zegt dat ik ff een paar dagen moet longeren dus dat ga ik ook maar doen.

maar hebben jullie ook wel is zo een terugslag gekregen?? Verward

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 09:15

yep Haha! Haha! gisteren dacht ik nog ik kan beter gaan dammen

libertysnowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 09:17

ja dat bedoel ik dan heb je echt zoiets van ik kan er beter gewoon nu mee stopppen morgen weer een dag maar ja das dan precies weer in de les. Lachen

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 09:18

jahoor dat gebeurt regelmatig.
Misschien kan je hem even vrij geven, of inderdaad even wat anders gaan doen met hem.

libertysnowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 09:20

Nienke schreef:
jahoor dat gebeurt regelmatig.
Misschien kan je hem even vrij geven, of inderdaad even wat anders gaan doen met hem.

ja ik denk dat ik hem ook gewoon een paar dagen met rust laat, lekker alleen spelen in de bak, ik denk dat hij aan vakantie toe is *LOL*

cocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 10:03

Misschien is je paardje aan het wisselen....?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 11:29

jah nadat Wouter vast had gezeten en de fysio was geweest ging het juist niet goed!! Een weekje rust en daarna was alles weer goed!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:19

Het is een levend wezen.
stappie terug naar waar hij zich wel prettig in voelt tot het weer goed gaat en dan weer eens wat nieuws oppakken. En einidgen met iets wat hij al goed kan. En belonen... Haha! daar knappen paarden erg van op.

cocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:33

hai,Lusitano,
Ik heb een pb-tje naar je mailbox gestuurd.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:38

ik heb eigenlijk nooit zo veel tegenslagen gelukkig! maar al zou ik ermee te maken krijgen zou ik hem gewoon even wat anders laten doen; lekker naar buiten of longeren of vrijheidsdressur...gewoon lekker afwisseling erin houden. elke dag het zelfde rondje is ook niet erg interessant voor je paard. geef hem een keer een dagje vrij en gooi hem lekker los ofzo..

azzurra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:52

Ik heb zel ook wel een problemen met mijn paard.
Zelf heb ik gemerkt dat afwisseling het beste is.
Ik rij zo'n 5x per week dressuur matig en twee dagen per week recratief.
(longeren, naar buiten of lekker niets)
Heeft bij mij heel veel geholpen.
Veel succes

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:03

gijsenkim schreef:
yep Haha! Haha! gisteren dacht ik nog ik kan beter gaan dammen

Dat denk ik ook regelmatig Haha!

Heb momenteel met mijn paard ook weer een terugslag. Het is soms 3 passen vooruit en dan weer 2 terug... zwaar vermoeiend. Het zal wel weer een fase zijn van uitproberen enzo denk ik. Misschien bij jou ook?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:16

Oh ja hoor! Komt heel bekend voor! De ene dag gaat t super en denk je van woow lekker gereden zeg en ga je met een tevreden gevoel weer naar huis. En de volgende dag negeert ze alle hulpen en houd ze zich van de domme en doet ze alsof ze nooit wat heeft geleerd Scheve mond

Nou ja dan heeft ze die dag erop een makkelijk dagje en gooi ik haar los of longeer haar.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:18

Is denk ik bij velen een bekend probleem. Als ik niet iedere week 2 keer naar buiten ga heb ik binnen een week een minder gemotiveerd paard. Niet dat hij rare dingen gaat doen maar hij geeft niet meer 100%. Toevallig dat ik dat twee dagen terug nog had. Ben toen gewoon na het losrijden een stukje buiten gaan stappen en toen op stal gezet. Heeft op dat soort momenten geen zijn om ruzie te gaan maken. ALs hij gewoon in een opstandige bui is ga ik gerust anderhald uur door totdat we het wel eens zijn maar als ik ook maar een vermoeden heb dat hij het geestelijk beu is stop ik.
Mijn weekprogramma is dan ook ongeveer zo: 2 keer naar buiten (een keer minstens 2 uur), 1 keer springen, 1 dag stappen/vrij en 2 dagen dressuren. Nou weet ik dat ik een paard heb dat erg veel afwisseling nodig heeft maar hij doet het hier gewoon erg goed op. ik kan nu tenminste de drie dagen dat ik dressuur ook 100% inzet van hem vragen.
oh ja en zoals je al heel correct gedaan hebt: medische problemen uitsluiten.

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:58

ze zeggen 3 passen vooruit, 2 achteruit...........heeft iedereen last van denk ik. Jij hebt wel eens je tijd niet evenals het paard.......Ga even terug naar de basis, niet teveel vragen. Gewoon de simpele dingetjes en idd met veel afwisseling zoals hierboven al werd aangegeven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:01

Ik had het van de week zo erg, dat ik niet eens de BASIS voor elkaar kreeg Haha! Haha! Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:11

hahaha herkenbaar

mijn paard vond ik zo zielig omdat ie werd afgekeurd op erge ataxie(terwijl ik voor iets anders naar de DA ging) dat ik hem ietsjes te veel zn zin heb gegeven en heb verwend, toen ik van de week weer gewoon wilde gaan rijden wist ie spontaan niet meer wat alles was, hij deed echt alsof ie nog nooit van zijgangen&tempowisselingen had gehoord Schijnheilig en dat terwijl we vorige maand nog onze Z1 proefjes oefenden Clown

libertysnowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 22:54

cocky schreef:
Misschien is je paardje aan het wisselen....?

ja dat klopt dat is hij ook zou dat er ook mee te maken hebben??
dat ie het bit niet goed aanneemt denk idd wel ja

ik denk dat dit inderdaad deels het probleem is

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 09:58

Hahahah, heel herkenbaar, heb ook net een tijd achter de rug met mijn vierjaige dat ze alleen maar haar kop in de lucht kon gooien, ik kon niet meer sturen....niks.
Je moet bij zo'n jong paard dan gewoon doorrijden alsof er niks aan de hand is. Niet gaan trekken maar ook niet losgooien, gewoon hand eraan, been eraan en gewoon rijden. Het kan een tijdje duren, maar het komt vanzelf wel weer

Suc6 OK dan!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:33

heb ik ook regelmatig hoor!!
ik denk dat je dat blijft houden misschien iets meer afwisseling? bij ons helpt dat!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:13

Dat overkomt iedereen wel eens. Even een dipje. Meestal moet je een stapje terug doen, waarna je er later weer twee omhoog gaat.
Doe het even wat rustiger aan, zodat hij ook alles wat kan verwerken.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 11:34

ook ik heb er last van....je paard heeft netzoals de mens ook baal dagen of geen zin Nagelbijten / Gniffelen en zoals pientje al zegt

pientje4 schreef:
ze zeggen 3 passen vooruit, 2 achteruit...........heeft iedereen last van denk ik. Jij hebt wel eens je tijd niet evenals het paard.......Ga even terug naar de basis, niet teveel vragen. Gewoon de simpele dingetjes en idd met veel afwisseling zoals hierboven al werd aangegeven.

rojos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 13:09

ja laatst Trisca ging ineens uitbreken had ie 5 maanden geleden ook gedaan hadden we haar toen afgeleert begint ze nou je kunt haar het beste goed onder controle houden en misschien even ophouden met wijken kan een beetje te veel worden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 15:28

Ja, heel herkenbaar. Moenira is nu 4,5 en van het voorjaar begonnen we met wedstrijden en vlogen we door de B in een paar keer starten. Toen kreeg ze tijdens/na mijn vakantie van de zomer een enorme dip, die we nog steeds niet helemaal te boven zijn. We zijn inmiddels wel al 3x L gestart, maar na de eerste keer gelijk een winstpunt gehaald te hebben blijven we de laatste 2 x steken rond de 150 punten.
Het moeilijk bij haar is dat ik niet weet of het aan mij ligt, aan haar normale ontwikkeling of aan het feit dat ze vaker met kinderen in lessen meeloopt dan ik haar kan rijden. Erg frusterend. Ik hoop dat het alleen een dipje is en we er snel uitkomen.

Dingen die ik tegen kom zijn: gebrek aan impuls, niet gehoorzaam voor het been (zowel voorwaarts als het buigen) het tegen de hand zijn is gelukkig al weer sterk verminderd de afgelopen maand, maar komt nog wel regelmatig voor.

Tja, ik vraag ook wel meer dan in het begin, dus misschien kan ze die verhoogde druk nog niet helemaal verwerken.
Ik ben in elk geval blij dat ik blijkbaar niet de enige ben die tegen zulke dippen aan loopt. (alleen duurde die van mij wel erg lang Verdrietig)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:51

Ups en downs horen er bij. Ga eens een paard dagen lekker naar buiten ofzo en probeer het dan nog eens weer. Je paard is nog hartstikke jong.