terugval,.. houd hooft niet stil..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

louskeh

terugval,.. houd hooft niet stil..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 23:41

Hallo,
Jo-Ann is een duits rijpaard.
Ze is 4 jaar en het is een hele tijd heel goed gegaan. ze heeft af en toe streken maar met mate..
Nu rijd ik een tijdje in de les op de manege.
Ik vind einelijk dat het steeds slechter gaat.
ook thuis.
Ik rijd niet anders dan normaal....
Ze begint nu met haar hoofd te schudden.
en als ze stil moet staan komt ze tegen mij in, Trekt teugels uit mijn hand.
en probeert vaak te steigeren.
de Da heeft haar met chippen nog nagekeken.
us dat ze iest heeft lijkt mij niet ....
sinds ik op de manege rijd is dit.
ik kan ook niet gewoon rustig rijden daar,
Ze is nog best voorwaarts en ik moet heel de tijd een volte rijden of afwenden.
kan nooit een rondje over de hoefslag .
Soms moet ik ineens stoppen omdat ik anders tege iemand anders aanknal Boos! Ze kijken op de manege ook echt niet uit ofso..
Zou het hier door kunnen komen?...
Wat kan ik eraan doen?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:05

als ze niet echt uitkijken, ben jij misschien meer gespannen? Die manege heeft nogal indruk op haar gemaakt en daar heeft ze blijkbaar wat moeite mee. Ik denk dat het vanzelf beter gaat als ze er aan gewend raakt. Maar kan de instructeur je niet helpen? Wat zegt die?

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 13:38

Lusitana schreef:
als ze niet echt uitkijken, ben jij misschien meer gespannen? Die manege heeft nogal indruk op haar gemaakt en daar heeft ze blijkbaar wat moeite mee. Ik denk dat het vanzelf beter gaat als ze er aan gewend raakt. Maar kan de instructeur je niet helpen? Wat zegt die?

Ik rijd daar nu 3 maanden, en het gaat alleen maar slechter..
mijn instructrise zegt er niks van.. Alleen dat t geen makkelijk paardje is... Verward dus da schiet ook niet hard op...

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:16

kun je dan niet ergens anders lessen? als ik het niet naar mijn zin ergens heb (of mijn paard) ben ik gauw weg want dit heeft alleen maar een slechte uitpak op mijn paard en mij...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:28

Zoek een ervaren iemand op. Dat kost misschien meer. Maar je kunt er wel beter van worden. Ga anders 1 keer in de 2 weken bij diegene lessen. Maar als je vooruit gaat heeft het wel een beter effect dan nu.

Of praat een keer met je instructeur!!!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:27

probeer ff uit te zoeken wanneer je rustig kan rijden.. wat al gezegt is als jij enkel maar bezig bent met het ontwijken van de rest die dat voor jou niet doet heb je geen tijd om lekker te rijden.

Ik geef die pony groot gelijk dat die gaat etteren want die voelt zich natuurlijk ook in de ronte gesmeten op deze manier.. misschien is het een goeie om half uurtje privee les te nemen op een rustig tijdstip (bv sochtesn heel vroeg of saovnds wat later?)