als ik met mijn pony wil aanspringen in de galop maakt hij altijd van die gekke sprongen en heel vaak met een paar bokken erbij. Hoe kan ik hem dit afleren?
Anoniem
Geplaatst: 29-11-04 23:37
Misschien geef je onbedoeld de hulpen wat te grof? Dat je paard er wat fel op reageert? Ik zou hem in elk geval wel terughalen en weer opnieuw laten aanspringen,en goed belonen als hij netjes aanspringt. Proberen om vanuit een rustige gelijkmatige draf aan te springen,dus niet steeds harder draven. Rust erin houden en duidelijke maar niet te grove hulpen geven.
Succes!
Sjel
Geplaatst: 30-11-04 11:40
Misschien is hij wel gewoon blij dat hij mag galoperen. Als mijn paard fris is maakt hij ook sprongen de overgang van Draf naar Galop, ik zou hem juist lekker door laten galoperen, alsof er niks aan de hand is. Dan ziet hij vanzelf wel in dat die overgang niks meer dan normaal is. Anders maak je steeds weer opnieuw die overgang en ga je het probleem juist opzoeken. Pas als hij volgens jou goed galopeerd kan je hem terugnemen om nog een keer aan te springen.
Succes!
Brittos
Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-04 13:14
het probleem is wel dat als hij een paar bokken geeft dat hij dan niet in de galop zit.
Nano05
Geplaatst: 30-11-04 13:55
Kunnen heel goed vreugdebokje zijn. Of dat je verkeerde hulpen geeft? Hoe staan zijn oren wanneer hij dit doet, en kan je aan hem merken wat voor bokken dit zijn? Ik kan namelijk redelijk goed onderscheiden wanneer mijn pony bokt of hij het juist naar zijn zin heeft of niet.
daantjuhhh
Geplaatst: 30-11-04 15:12
ik heb dit ook gehad met een paard van mij... maar ik ging op een gegeven moment gewoon een stuk of 15 x aan galloperen net zo lang tot ze t niet meer deed.. en dan beloonde ik r heel erg...
het heeft een maand geduurd maar t is tot r doorgedrongen
Sizz
Geplaatst: 30-11-04 16:31
Hoe oud is je paard??? Als hij jong is dan kunnen sommige hulpen te grof zijn. De ene keer gebeurt er niks en de andere keer sjeesen ze ervan door. Neem anders les of probeer met een ervaren iemand iets aan dit probleem te doen!!!
KiWiKo
Geplaatst: 30-11-04 16:32
Veel paarden die problemen hebben in de rug bokken bij het aangalopperen. Daar al eens naar gekeken???
Frankinero
Geplaatst: 30-11-04 18:28
Ik hou het bij jolligheid hoor Britt. Ik weet dat je niet te grof bent met de hulpen dus daar ligt het niet aan en rugproblemen is het denk ik ook niet. Volgende keer moet je net iets langer draven zodat hij wat losser is. Mijou deed het ook altijd als ik te vroeg naar haar zin ging galopperen.
DeSa
Geplaatst: 30-11-04 19:17
ik had t ook met mijn verzorgpony, ik weet niet hoe oud jouw pony is? want Saar was 17, en ik kon er absoluut niet op galoperen, of middendraf. iedere keer als ze dan bokte, gaf ik haar een mep met de zweep, ze heeft t zo snel afgeleerd.