tenen naar binnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

tenen naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 18:58

Ik heb vandaag met het rijden eens extra op mijn voeten gelet, ik zie namelijk op foto's van mezelf dat ik mijn tenen heel erg naar buiten steek. In stap gaat dit al beter, maar vooral in draf engalop lukt het nog niet echt, vooral met het lichtrijden. In de galop heb ik er moeite mee omdat ik mijn kuit er wel telkens aan moet houden, dan heb ik al snel de neiging om om mn hak erin te zetten. Ik heb er vandaag dus eens extra op gelet, maar ik vind het wel erg moeilijk, heeft er iemand tips voor mij?

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:10

Wat bij mij wel 'ns wil helpen is dat je je benen als het ware om de buik van het paard te leggen. Maar er wel voor te zorgen dat je hem niet constant aanprikt of aandrijft. En een keer je beugels vast te binden aan de singel, niet de vaak doen, want ik geloof niet dat erg goed is voor je enkels, je voelt ze dan namelijk erg goed. Naar dat gevoel moet je een beetje nastreven.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:37

je enkel losmaken maak rondjes met je voet. kan je als grondoefening doen maar ook met zitoefeningen.

ook willen van die speciale scheve blokjes in je beugel ook wel helpen. die zijn hoger aan buitenkant en iets hoger van voor zodat je voet in goede stand komt.

suc 6

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:36

Bij mij helpt het altijd door mijn knie goed tegen het zadel te houden en dan draait je voet vanzelf mee

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:43

Inderdaad, knie goed tegen je zadel en maar oefenen! Ik had het ook heel erg, maar volgens mij helpt alleen ontzettend veel oefenen en er op letten. Misschien helpt dit: als je op je paard zit, en je denkt het paard weg, zou je moeten kunnen blijven staan (dus benen recht onder je lijf)

Misschien de paardenbladen zoals paard&sport, Bit, de Hoefslag er eens op nastruinen op artikelen over goed zitten? Hier wordt regelmatig aandacht aan besteed!

mira_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:54

ik heb het zelf ook en ik heb van anderen ook het advies gekregen om mn benen voor mn gevoel iets te ver naar achteren te leggen
bij mij hielp het wel want mn tenen gingen vanzelf al een beetje meer naar binnen toe staan

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 16:38

okey bedankt allemaal.
Ik krijg echt het gevoel vooral in de galop dat die houding gewoon niet kan. Omdat ik wel mn been eraan meot houden, anders valt ze terug in de draf, maar dan heb ik dus mn benen een beetje in een O-vorm (het is niet zo dat ik te groot ben voor haar ofzo) maar om dan nog mn hakken naar beneden en mn tenen naar voren te doen, dat doet gewoon pijn, wat kan daarbij helpen?? Ik heb het gister echt heel lang geprobeerd, op welke manier ik mn been het beste kon houden, maar voor mijn gevoel kan het gewoon niet..............Dit klinkt allemaal wel erg dramatisch he?? haha
ik hoop dat jullie nog meer tips hebben, maar in elk geval al bedankt!

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:57

haha, nog meer oefenen! Ik heb echt pijn geleden, dat kan ik je wel vertellen! Je hoeft niet echt pijn te lijden, maar meer als oefenen kun je niet doen. En ze moet toch echt wel zelf galopperen, dus dat is nog 'n probleem erbij. In principe moet je niet constant te hoeven drijven om d'r in galop te houden, alleen wakend been. Dus als ze terug dreigt te vallen: zweep erbij! En denken dat je Anky bent, ga je vanzelf netjes rechtop zitten, echt waar!!