Een pennymeisje had 'geprobeerd' d'r in te rijden
Ik loop tegen wat dingen aan, nu ik ca. een jaar met dit paard bezig ben, die vermoedelijk te maken hebben met dit late inrijden/wennen aan mensen. Wat ik merk is dat dit paard dus een heel eigen karakter heeft ontwikkeld, los van mensen. Daar heeft ze nooit iets mee te maken gehad voorheen, en af en toe krijg ik het gevoel dat dat voor haar ook helemaal niet nodig is. Ze heeft precies op een rijtje wat ze wel en niet wil, en het zal me dus ook beduidend meer tijd gaan kosten om dit paard goed doorgereden te krijgen dan paarden die al veel jonger met mensen werken. Soms is het dan ook best frustrerend. Als je d'r van de wei afhaalt maakt ze bv. heel duidelijk door steeds om te kijken en te dralen dat ze toch echt liever daarblijft. Kan ook heel koppig zijn, zo van "dit wil ik gewoon niet".
Zijn er mensen die ook werken met paarden die heel laat zijn ingereden, en wat goeie tips/ervaringen/verhalen hebben? Ook heb ik wel eens gehoord dat paarden die nooit bij hun moeder worden weggehaald een bepaald karakter ontwikkelen (verwend meen ik), maar ik weet niet precies meer hoe die theorie luidt..

was echt vervelend :@
.Ze snapte er dus helemaal niets van.