Rijles met plaatjes,..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alice

Rijles met plaatjes,..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 10:19

Ik heb sinds kort dus les met Norman van een hele goede instructrice, die echt achter elkaar door ratelt Als ik vragen had moest ik het gewoon gelijk zeggen, en domme vragen bestonden niet zei ze. Ik begrijp vaak wel wat ze zegt, maar omdat zei het vaak doorpraat en ik het eerst nog moet verwerken in me hoofd is zij al vaak weer bij het volgende stukje,..
Ik heb op een MLK (Moeilijk Lerende Kinderen) school gezeten, en heb vaak moeite om iets snel te leren. Ik heb veel paardenboeken thuis, maar alleen maar boeken met veel plaatjes (bijv. Centered Riding) waarin veel logische plaatjes zijn afgebeeld. Ik ben nu 3 lessen verder en weet nog wel iets van wat ze heeft gezegt, en probeer daarmee zelf te oefenen tijdens het rijden, maar bij veel dingen zet ik nog steeds me vraagtekens. Ze zal vast hebben gezegt hoe ik met houding moet hebben hoe ik Norman op z'n 'niet lenige' kant rond moet proberen te krijgen, maar dat is mij al lang ontschoten en ik heb er ook geen 'beeld' van.
Het gaat er bij mij dus om dat ik via beelden te leren krijg wat ik wanneer moet doen.
Ik ga dus aankomende les het met haar bespreken, en vragen of zij mij ook een soort theorieles kan geven, zodat het voor bij duidelijker wordt.

Wie heeft dit nog meer en hoe ga je er mee om??

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 10:56

Vertel het haar eens. Dan kan zij er rekening mee houden dat jij dat hebt. Gewoon vragen of ze rustiger wil praten.

depje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 10:58

goed van je dat je het gaat bespreken mischien heeft zij wel goede boeken die je mag lenen .of kan ze je een goed boek aanraden .en gewoon zeggen dat het te snel gaat ,dan neemt ze vast en zeker wel ietsjes meer tijd om het uit te legen theerie en praktijk tegerlijk leer je het snelst en word uiteindelijk ook wat makkelijker OK dan! OK dan!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:14

Goed idd dat je het met haar gaat bespreken. Misschien is het ook een idee dat ze ook af en toe op je pony gaat rijden. Dan kan ze uitleggen wat ze wil dat jij doet en ze kan het dan gelijk voordoen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:38

Super dat je dat doet OK dan!
Dat noem ik nou nog eens echt "willen" Haha!
Heb er zelf geen ervaring mee, maar heel veel succes meid

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 00:16

Ik denk dat ze het heel leuk vind om je ook een soort theorieles te geven. Als ze dingen voor je kan tekenen of boeken kan laten zien kun je er op je gemak over nadenken en alles goed verwerken. Als je dan een paar dagen later weer met een paard aan de gang gaat zal denk ik alles beter voor je op z'n plek vallen.