ik ken een paardje (2 1/2) dat een blok hoefje heeft wat te laat ontdekt is nu is mijn vraag...hoe ver kun je zo'n beentje belasten qua rijden ect. kun je er nog hoog niveau dressuur mee gaan rijden of blijft het gewoon bij recreatie of zou je er helemaal niet meer op kunnen rijden?
b.v.d
M3isSi3j
Geplaatst: 28-11-04 15:14
Je moet gewoon een goeie hoefsmid nemen.. zolang die hem goed neerzet (als het heel erg is zal die een ijzertje nodig hebben) kan je er alles mee doen en is het geen probleem!
VeronicaM
Geplaatst: 28-11-04 18:19
pb anders My Dominique eens! Haar paard heeft ook een bok hoef!
Denise82
Geplaatst: 28-11-04 20:07
Ik heb ook een paard dat vroeger een bokhoefje had. Als veulen hebben wij dit gezien en toen hebben we ingegrepen om de stand te veranderen. Het hoefje is nu nog wel stijler, maar geen bokhoefje meer. Ze (smid dierenarts) zeggen dat je als veulen de stand nog kunt veranderen maar later niet meer omdat alle spieren, pezen etc zich aanpassen aan de stand. Alles is dus zo gegroeid en ga je dit op latere leeftijd veranderen dan krijgt het paard hier dus last van. Er zijn paarden die dus ook onregelmatig lopen omdat de pezen in het ene been langer/uitgerekter zijn dan die in het bokhoefje, maar als je paard daar geen last van heeft zou ik gewoon de smid vragen het paard zo goed mogelijk te bekappen/beslaan en dan gewoon lekker doorrijden.
maaykuhhh
Geplaatst: 29-11-04 12:27
mijn paard heeft ook een bokhoefje, met de juiste hoefsmid en de juiste ijzers kan het een stuk minder worden. ik voel het nou haast niet meer, het is een heel stuk verbeterd!