Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Smurfie schreef:Nou ik heb wel ervaring met longeren hoorHet is niet de 1e keer voor mij. Maar normaal hielp me pa me altijd
Dus deden we het met zn 2e
En liep er dus 1 ernaast

Op advies van de paardenzaak Maar ik doe het liever op de "natuurlijke" manier was ook een halsverlenger zodat ie meer ontspanning in zn rug kreeg.

Lielle schreef:spijt me, als je niet in staat bent je pony alleen op de volte te houden zoner dat die gaat rennen en naar binnen valt, zijn je longeerkunsten nog niet erg bijzonder. Is niet erg, maar vraag dan om wat hulp IRL.
moet er ff iemand helpen en kan wel hulp krijgen maar ik heb der ook niet echt de moeite voor gedaan hoor haha heb hem nog maar 2 a 3 keer gelongeerd

Phynix schreef:Zeg toch ook juist niet dat het martelingswerk is??!!! Ik gebruik het ook, omdat het niet anders kon en zei juist dat ik het goed vond dat je het eerst op een andere manier probeert
en ik ben het ook helemaal met je eens
Ben zelf niet zon voorstander van elastieken bijzet teugels en andere dingetjes. Smurfie schreef:Ja maar dat kan die niet schouderbinnewaards hahaen longeren doet ie al helemaaaaaaal niet. Want hij ziet dat als spelen en raced de hele bak door

En naar een andere stal ga
Dus het moet nog eventjes wachten
Verder gaat het rijden nu perfect. Alleen hij is niet goed voorwaardshij zet zn benen er niet goed onder
Rij nu ook best wel veel stellingen met hem en kleine voltes en dat soort dingen
alleen moet hem denk meer voorwaards rijden.