rechts vast

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_S

rechts vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 21:10

hallo
mijn verzorgruin zit rechts vast
hij neemt het bit daar niet goed aan
ik heb al geprobeerd om te vragen met de teugels enveel voltes en wendingen te rijden alleen het heeft nog niet echt geholpen
heeft er iemand nog tips?
groetjes kim

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:40

Blijf proberen.. de haflinger waar ik op reed, kon eerst helemaal niet naar rechts draaien, dan liep ze recht vooruit, als ik haar liet wenden, en dan liep ze bijna tegen de draad.. Ik heb gewoon veel geoefend met slangenvoltes en zo , en langzaam werd het beter... Geduld!

flamingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:11

Probeer het voorzichtig op te bouwen. Inderdaad veel oefenen met voltes, slangenvoltes, gebroken lijntjes en overgangen.
Ook kan je proberen om te gaan longeren met bijv. een pessoa teugel. Wel lang en laag beginnen en dan ook voorzichtig opbouwen. Het zal tijd nodig hebben, dus inderdaad: geduld!!!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 10:40

probeer niet alleen op de rechterhand te rijden en hem los te krijgen, rijd ook links, want anders heb je straks het probleem dat hij links vast zit, en zo blijf je natuurlijk bezig! Haha!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 11:07

Ik zet ik mijn paard op volte (ik doe hetzelfde werk op paard, als dat ik paard aan dubbele longe heb staan) als paard de volte wil vergroten laat ik buitenteugel los en stuur ik via binnenteugel paard terug naar volte lijn die ik aan het rijden ben. Op moment dat paard zijn gewicht echt naar binnenbrengt en pasje naar binnen zet, zal hij ontspannen.
Verkleind paard de volte dan laat ik juist binnenteugel los en stuur met buitenteugel paard terug naar volte lijn en als paard zijn gewicht naar buiten zet en pas naar buiten zal zetten, zal paard ontspannen, op dat moment is paard recht, gelijkmatige aanleuning en ontspant.

Dit blijf ik herhalen tot paard op de volte lijn blijft waar ik hem wil hebben, dan ga ik korte diagonalen lijnen rijden, dus bijv vanuit hoek naar A of C en ga daar ook op rechtrichten Bloos! . Ik wil gewoon recht onder mij hebben *LOL* . Wil paard naar rechts op die lijn, dan laat ik rechterteugel los en stuur hem even naar links, dan zit er wel even een kronkel in die lijn Scheve mond , maar als je dit blijft herhalen dan heb je op gegeven moment rechte lijn en is paard rechtgericht, op 2 gelijkmatige teugel aanleuning en zal zijn hals verlengen om te ontspannen.

Succes OK dan!

researcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:38

Het is idd een werk van lange duurt. Mijn paard zit ook vast maar dan langs links en ik krijg hem niet echt los gereden. Maar ik blijf proberen alvast bedankt voor de tips die ik hier heb gelezen:)!!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:43

Vooral niet terug gaan trekken! Dat heeft als resultaat spierpijn en een nog meer vastzittend paard . Mij is geleerd dat je dan het best met een niet te korte teugel kunt gaan rijden en goed voorwaarts rijden (voorwaarts-neerwaarts), als je dan je hand ademend houdt ontspant hij uiteindelijk wel. Ook vooral veel (grote) wendingen rijden om de spieren in de hals los te maken.

En ja, het duurt helaas lang maar dan heb je toch wel een veel prettiger paard!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:59

Een paard wat niet op gelijkmatige aanleuning is zal niet in voorwaartse-neerwaartse lijn gaan lopen, ja naar beneden wel maar dan lopen ze teveel op voorhand. Dus drang naar voren is ook belangrijke zaak. Zeker niet teveel druk pakken op teugel dat paard zelf vastpakt.

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 17:20

dank je wel voor jullie reacties
ga er gelijk mee beginne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 17:22

rechtrichten

en verder nemen men de sticky bovenaan rt en daar vind je er ontzettend veel over

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:52

contra stelling laten geven op de andere hand. Wat het paard dus niet wil is het rechter voorbeen belasten, als je nou op je linker hand contra gaat lopen, moet hij dat doen... Als het goed is gaat het dan beter op de rechterhand, en op die manier maak je hem ook recht

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:41

De fysio is vorige week bij mijn paard geweest omdat ze me op de rechterhand op het "verkeerde" been gooide. Zit dus helemaal vast op links. Haar linkernekspier (loopt van onder 't oor naar beneden) is ook verkort. Enfin, zoals RK zegt: rechtrichten! Ik moet daar vooral mee aan de gang en ben zelf doordat ze scheef loopt ook scheef gaan zitten. Longeren zonder hulpteugels en beginnen met een hele grote volte zowel op links als rechts anders ga je het andere been weer teveel belasten. Je moet er veel tijd instoppen en een hoop geduld hebben.