Lusitana schreef:Heb je er wel eens aan gedacht dat je pony misschien vreselijke pijn heeft van haken op de kiezen ofzo? Dat shaken zoals je dat noemt, kan daar een goed teken van zijn. Laat dus even het gebit na kijken. Wat je ook eens kunt proberen, is een halster onde je hoofdstel doen met een paar teugels eraan. Je rijdt dan dus met twee paar teugels. zo kun je druk uitoefenen op de neus. als ze namelijk hard gaat omdat ze bang is voor het bit ofzo, merk je meteen verschil als je dan niet teveel aan het bit zit. Bovendien heb je zo een extra rem. Vriendelijker dan een hulpteugel, die toch weer op de mond inwerkt en als daar het probleem ligt (dat ze bang of gevoelig is voor het bit) maak je dingen aleen erger!!!
Dus voordat je met hulpteugels of zwepen in de weer gaat...even tanden na laten kijken en even met dat halster met teugels erbij proberen....
oke, ik ga het proberen. Alleen heb ik net in haar mond gekeken. Ik kon tot dusverre niets zien.Maar ik zal er toch even naar laten kijken. Alleen denk ik dat dat het niet is. Omdat ze nu ze meer biks krijgt het weer heeft en toen ze minder kreeg het wegwas.