Ze gaat heel hard galopperen en is bijna niet te houden en gaat met de dag harder galopperen..
(Ik zelf heb een beetje een galop fobie ,dus het word voor mij ook steeds minder leuk)
Als ik alleen al ga doorzitten dan begint ze te huppen en galop sprongetjes te maken..
Dit wil ik neit,want ik geef geen hulp daarvoor.. Als ik dan wel een hulp geef krijg ik een mega sprong naar voren en gaan we heel hard..
Ze wil heel graag werken voor me en ik begrijp best dat ze meer dan dr best doet voor me..
Maar ik zelf vind het totaal niet leuk
dat ze zo hard gaat..Longeren doe ik 2x in de week aan de passoa. En aan de longe gaat de galop iets beter,maar is ook nog steeds hard..
Wie heeft er wat tips?
Les heb ik,maar mn instructrice heeft het in dr rug en kon deze week neit komen...
En tja.. Wat ik van dit bloed weet is dat ze werkwillig zijn ,maar echt heethoofden zijn het niet...
Toen ik er opzat wou ze gewoon braaf meewerken de galop gaat redelijkrusig maar ze is heel erg in onbelans, valt een beetje in 3 delen en gaat dan harder lopen.Het enige wat je kan doen is veel galloperen en dan steeds meer proberen te sluiten. tomme is dat je daar dus veel been voor nodig hebt om z'n 3 delen paard weer bij elkaar te rijden,terwijl je liever niet wil drijven want hij gaat zo hard. mooi van achter naar voor blijven rijden en dan van voren opvangen.