De fotolevensloop van Unique Dancer (v.Gribaldi)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

HorseMoments

De fotolevensloop van Unique Dancer (v.Gribaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 12:33

Op 10 April 2001 zag Unique het levenslicht. Cheese!

(Op 21 April 2001 heb ik mij aangemeld op bokt onder de naam GribaldiFAN. Ik was natuurlijk gek van haar vader Gribaldi, maar de naam GribaldiFAN is ontstaan na aanleiding van de geboorte van Unique).

Meteen vanaf de geboorte was het voor ons een plaatje om te zien. Een leuk pittig veulen met een ontzettend vriendelijk karakter en enorm veel uitstraling. Vanaf het eerste moment dat wij haar hier zagen waren we opslag verliefd Lovers .

Kijk en geniet!!
-------------------------------------------------------------------------------------

Unique als veulen in de wei met haar moeder. (Ze was hier een maand oud)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

Unique als jaarling op stal.

Afbeelding

Unique als 2-jarige tijdens een fotosessie gemaakt door Orionneke
Dit was overigens ook haar eerste ontmoeting met het hoofdstel.

Afbeelding

Afbeelding

De eerste ontmoeting met het zadel.

Afbeelding

Afbeelding

Vierde keer onder het zadel bij Erik (Erik heeft Unique voor mij zadelmak gemaakt). Ze is hier nu ca. 3 jaar en 2 maanden. Ze is hier al drachtig van de hengst Tango (Jazz x Contango x Amor).

Afbeelding

Afbeelding

10 dagen later was het dan zo ver. Mijn eerste keer op Unique. Zo trots als een pauw op ons eigen gefokte paardje!! Lovers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Unique op de keuring. Ze zag er prachtig uit. Voor exterieur kreeg ze dan ook voldoende punten. Ook de stap (aan de hand) werd goed beloond. De draf en galop moest ze los tonen in de kooi. Dat maakte zoveel indruk op haar dat ze vergat te laten zien hoe goed ze kan bewegen. Daardoor was ze helaas die dag net geen ster geworden (Ze was wel 2e van haar groep). Maar we hebben er alle vertrouwen in dat ze in de toekomst zeker het Ster predikaat zal gaan behalen.

Hier met haar trainer en voorbrenger.

Afbeelding

Ik met mijn grote trots. Ik heb haar voor die dag ook zelf getoiletterd. (mijn grote hobby)

Afbeelding

Eerste keer thuis onder het zadel! Foto´s gemaakt door Fabienne1

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerste priveles met Unique. Ze is hier ca. 2 maanden drachtig van Tango en ongeveer met zo lang onder het zadel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Unique @ longeerwork (tweede keer met Pessoa) Ze is hier 3,5 en ca. 5 maanden drachtig.

Afbeelding

Ff alles onderzoeken. Dat is ook wat ik zo fijn aan haar vind. Ze is zo lief en nuchter. En heel erg nieuwsgierig.

Afbeelding

Samen met een van haar beste vriendjes Droopie (Onze rotweiler, andere vriendje is ons babypoesje poes Haha!, die 3 zijn altijd bij elkaar!)

Afbeelding

Haar vriendelijke en nieuwsgierige look!

Afbeelding

Unique op 5,5 maanden dracht, gereden door een vriendin. (Vanwege mijn hersenschudding en nekblessure kon ik weer niet rijden Boos! )

Afbeelding

Unique aan het einde van de Tyrza clinic. Ze is nu 3 jaar en 7 maanden. 6,5 maand drachtig en 5 maanden onder het zadel. Dit was de eerste keer tussen andere paarden in de bak en in een bak met allemaal spiegels. Ze heeft zich super gedragen!!!

Hier is duidelijk te zien wie haar vader is of niet... Knipoog

Afbeelding

Afbeelding
Wordt vervolgd...

Dit is de levensloop van Unique tot nu toe. Ik hoop dat jullie het een mooi overzicht vinden. Ik heb in de loop der tijd veel reacties en pb´s van mensen gehad die steeds benieuwd waren naar Unique en haar vorderingen. En met de vraag: `Wanneer komen er nu weer eens foto´s?!!´. Het is voor mij helaas erg moeilijk mensen te vinden die foto´s kunnen maken als ik aan het rijden ben. Dus mochten er nog vrijwilligers zijn Haha! .
Ook in de tijd dat ik niet veel op bokt kwam heb ik heel veel lieve pb´s gekregen. Bedankt hiervoor!! Ook namens Unique!!

En wat denken jullie, zou Unique kans maken om het favoriete bokt paard te worden Knipoog

Hier nog een foto van Gribaldi. (Een geweldige hengst en natuurlijk de vader van Unique!)

Afbeelding

Gribaldi als 3 jarige

Afbeelding

En natuurlijk een foto van de hengst Tango (Jazz x Contango x Amor)
Nog maar 4,5 maand! En dan verwachten we Unique haar eerste veulen. Wat gaat de tijd toch snel he. Ik herriner me de geboorte van Unique nog als de dag van gisteren.

Afbeelding

Tot ziens! Hopelijk hebben jullie genoten van deze fotolevensloop van Unique, ik vond het iig erg leuk om hem te maken. Het brengt weer goede herrineringen naar boven.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:37

Super gribaldifan! Je mag je terecht een fan noemen met zo'n dochter van hem in je bezit!

De 4e foto is heel herkenbaar. Er is ooit een hengst op dezelfde manier gekiekt?! Cheese!

In een woord => OK dan!
Laatst bijgewerkt door caro_vt op 22-11-04 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:38

ooooh ze is echt zoooooo mooi Lovers Iig veel succes met haar! En hopelijk komt er net zo''n mooi veulentje uit, want wow ze is echt geweldig( was ik al eerder achter gekomen hoor haha maar toch elke keer weer Lovers )

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:39

Leuke reportag en en een heel mooi dier!! Wij hebben ook een gibraldi merrie staan die eind maart een veulen van Tango verwacht.... Wel leuk moeten we tegen die tijd allebei maar eens foto's van de veulens plaatsen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:39

Wat een ontzettend gave merrie GF!!!
En met Tango als aankomende vader moet er wel een leuk veulentje uitkomen Haha!

Ps. vind alleen de maantoppen zo kort bij Unique en Tink Bloos!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:40

Ik zat net te klagen dat ik vond dat je haar zo weinig liet zien, en nu open je weer een geweldig topic!! Ik vind dat koppie zo sjiek, en ze is niet zo iel gebouwd, echt een perfect exterieur in mijn ogen!!

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:43

Echt een plaatje van een merrie, een heel mooi Gribje, daar kun je gerust trots op zijn. OK dan!

Je schreef:
Citaat:
Eerste priveles met Unique. Ze is hier ca. 2 maanden drachtig van Tango en ongeveer met zo lang onder het zadel.

Is dat allemaal goed verlopen, drachtig krijgen van je merrie en tegelijkertijd zadelmak maken, ben benieuwd naar jou ervaringen vanwege eigen toekomst plannen.

Roozzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:44

Wat een vreselijk mooooiiiii paardje Kwijl Kwijl zo 1 wil ik later ook denk ik, echt super!! Haha! ben benieuwd naar veulen en dan natuurlijk de foto's Knipoog succes verder ermee!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 12:46

griebels schreef:
Wat een ontzettend gave merrie GF!!!
En met Tango als aankomende vader moet er wel een leuk veulentje uitkomen Haha!

Ps. vind alleen de maantoppen zo kort bij Unique en Tink Bloos!

Wij hopen ook op een leuk veulentje. Maar het belangrijkste is dat de dracht en het veulenen goed verloopt en dat zowel moeder als veulen gezond zijn!

En die maantoppen, tja dat is erfelijk bepaald. Haar andere 2 zusjes hebben dat ook Haha! Je kunt ze gelukkig wel heel mooi invlechten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:50

Gaaf, zulke mooie foto's van je paard. Tis een beauty hoor, die Unique. Lijkt me geweldig een mooi veulen te fokken dat later echt je eigen rijpaard wordt.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:50

het is en blijft een supermooi dier Kwijl
zat gister toen ik je foto's van de clinic zag nog te bedenken dat je al een tijdje geen foto's had geplaatst, en nu staat er dit topic OK dan!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 12:51

kitbits schreef:
Echt een plaatje van een merrie, een heel mooi Gribje, daar kun je gerust trots op zijn. OK dan!

Je schreef:

Is dat allemaal goed verlopen, drachtig krijgen van je merrie en tegelijkertijd zadelmak maken, ben benieuwd naar jou ervaringen vanwege eigen toekomst plannen.

Ja het is allemaal heel erg goed gelopen. Ze stond natuurlijk op een profesionele stal die haar ontzettend goed heeft begeleid!! Daarnaast hebben we een erg goede dierenarts en een fijne hengstenboer. Unique is meteen de eerste keer drachtig geworden. Ze is daarna nog 2 x gescand en toen zag het er allemaal erg goed uit. De training is ook goed opgebouwd. Voor het zadelmak maken is ze gelongeerd en tijdens haar hengstigheid verkeerde ze in een goede conditie en steeds op tijd geent en ontwormd, wat zeer belangrijk is!
Tot nu toe verloopt de dracht zeer voorspoedig en heeft ze er nog geen last van gehad. Nu maar hopen dat alles tot het einde goed verloopt! Veel mensen achten dat als vanzelf sprekend maar het is en blijft afwachten. En elke geboorte die goed verloopt is een wonder op zich. Overigens doen we het nog rustig aan met haar. We hebben ook pas wedstrijdplannen voor na de dracht. Het is nog een jong dier en ik probeer er erg zuinig op te zijn.
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 22-11-04 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:55

Wat een prachtig paard heb je! Mooi hoofdje heeft ze!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:56

Schitterend diertje! Tong uitsteken
Hoe groot is ze?
Succes in de toekomst!

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:56

GribaldiFAN schreef:
. Overigens doen we het nog rustig aan met haar. We hebben ook pas wedstrijdplannen voor na de dracht. Het is nog een jong dier en ik probeer er erg zuinig op te zijn.

Ik deel je mening en ik wenst je veel succes met je merrie en haar toekomstige kanjer. Pling

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:57

Nu confronteer je me er weer eens mee hoe snel de tijd wel niet gaat!
Unique is echt uitgegroeid van prachtig veulentje naar een mooie merrie. Leuk stel zijn jullie. Ook lijken jullie goed op elkaar ingespeeld te zijn. Kan eigenlijk ook niet anders met alles wat jullie hebben mee gemaakt.
Veel succes voor de toekomst en volgend jaar komt er dan een klein Uniqueje Haha!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 13:00

jollyjoker schreef:
Schitterend diertje! Tong uitsteken
Hoe groot is ze?
Succes in de toekomst!

Thanx! Toevallig heeft iemand haar pas nog opgemeten. Ze is nu 1.64 m. Dat is al een stuk hoger als onze verwachtingen waren (Ze heeft een kleine moeder). Ik denk dat ze nog wel iets zal groeien. Dus hopelijk haalt ze de 1.65 m.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:01

Wat een kanjer is Unique...
Ik denk dat ze zeker kans maakt om bokt paard te worden Haha!
...ben heel benieuwd naar het veulen....altijd lastig dat wachten Schijnheilig
Ga zo door !

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:02

proffecionele>>professionele Haha! Wel knap gevonden hoor. Is het de bedoeling dat unique blijft voor de sport of fokken? Ik hoop dat je in de toekomst veel foto's plaatst.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:07

Leuke foto's allemaal!
Als ik dit zie krijg ik zin in de tijd dat ik met onze enter aan de slag kan!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 13:08

Tulandro schreef:
proffecionele>>professionele Haha! Wel knap gevonden hoor. Is het de bedoeling dat unique blijft voor de sport of fokken? Ik hoop dat je in de toekomst veel foto's plaatst.

Is aangepast Haha!
We wachten eerst af hoe de dracht en het veulenen verloopt en dan kijken we natuurlijk wat eruit is gekomen. Pas als we het veulen gezien hebben maken we de keus of we nog een keertje een veulen met haar fokken. Ik ben nu wel aan het kijken voor een nieuwe partner voor haar voor het geval dat (Dus tips zijn altijd welkom! Knipoog ). Het is wel de bedoeling dat ze straks de sport in gaat.
Dus we zijn nog aan het nadenken of we haar na dit veulen de sport in doen of eerst nog een veulentje erbij fokken. Maar we wachten eerst maar eens dit veulentje af.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:48

Heel erg mooie foto`s GF! Wat een mooi dier is het toch, had haar nog niet onder die hoek gezien!
Mag je vaker doen hoor, zo`n reportage! We vinden wel iemand die pics komt schieten! Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:49

Wat is het toch een PRACHTIG paard.. al vanaf veulen zijne.. je boft maar met z'on mooi paard Haha!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:52

Wat een mooie reportage! Mooie foto's en leuk commentaar! En een erg mooi paard!
Krijgen we straks ook zo'n mooie fotosessie te zien van haar veulen?:D

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:54

Jeetje wat een schitterend paard, ik heb echt met open mond zitten kijken..
Ben benieuwd hoe de kleine eruit gaat zien.