(Op 21 April 2001 heb ik mij aangemeld op bokt onder de naam GribaldiFAN. Ik was natuurlijk gek van haar vader Gribaldi, maar de naam GribaldiFAN is ontstaan na aanleiding van de geboorte van Unique).
Meteen vanaf de geboorte was het voor ons een plaatje om te zien. Een leuk pittig veulen met een ontzettend vriendelijk karakter en enorm veel uitstraling. Vanaf het eerste moment dat wij haar hier zagen waren we opslag verliefd

Kijk en geniet!!

-------------------------------------------------------------------------------------
Unique als veulen in de wei met haar moeder. (Ze was hier een maand oud)

-------------------------------------------------------------------------------------
Unique als jaarling op stal.

Unique als 2-jarige tijdens een fotosessie gemaakt door Orionneke
Dit was overigens ook haar eerste ontmoeting met het hoofdstel.
De eerste ontmoeting met het zadel.
Vierde keer onder het zadel bij Erik (Erik heeft Unique voor mij zadelmak gemaakt). Ze is hier nu ca. 3 jaar en 2 maanden. Ze is hier al drachtig van de hengst Tango (Jazz x Contango x Amor).
10 dagen later was het dan zo ver. Mijn eerste keer op Unique. Zo trots als een pauw op ons eigen gefokte paardje!!

Unique op de keuring. Ze zag er prachtig uit. Voor exterieur kreeg ze dan ook voldoende punten. Ook de stap (aan de hand) werd goed beloond. De draf en galop moest ze los tonen in de kooi. Dat maakte zoveel indruk op haar dat ze vergat te laten zien hoe goed ze kan bewegen. Daardoor was ze helaas die dag net geen ster geworden (Ze was wel 2e van haar groep). Maar we hebben er alle vertrouwen in dat ze in de toekomst zeker het Ster predikaat zal gaan behalen.
Hier met haar trainer en voorbrenger.
Ik met mijn grote trots. Ik heb haar voor die dag ook zelf getoiletterd. (mijn grote hobby)
Eerste keer thuis onder het zadel! Foto´s gemaakt door Fabienne1

Eerste priveles met Unique. Ze is hier ca. 2 maanden drachtig van Tango en ongeveer met zo lang onder het zadel.

Unique @ longeerwork (tweede keer met Pessoa) Ze is hier 3,5 en ca. 5 maanden drachtig.
Ff alles onderzoeken. Dat is ook wat ik zo fijn aan haar vind. Ze is zo lief en nuchter. En heel erg nieuwsgierig.
Samen met een van haar beste vriendjes Droopie (Onze rotweiler, andere vriendje is ons babypoesje poes

Haar vriendelijke en nieuwsgierige look!
Unique op 5,5 maanden dracht, gereden door een vriendin. (Vanwege mijn hersenschudding en nekblessure kon ik weer niet rijden

Unique aan het einde van de Tyrza clinic. Ze is nu 3 jaar en 7 maanden. 6,5 maand drachtig en 5 maanden onder het zadel. Dit was de eerste keer tussen andere paarden in de bak en in een bak met allemaal spiegels. Ze heeft zich super gedragen!!!
Hier is duidelijk te zien wie haar vader is of niet...

Wordt vervolgd...
Dit is de levensloop van Unique tot nu toe. Ik hoop dat jullie het een mooi overzicht vinden. Ik heb in de loop der tijd veel reacties en pb´s van mensen gehad die steeds benieuwd waren naar Unique en haar vorderingen. En met de vraag: `Wanneer komen er nu weer eens foto´s?!!´. Het is voor mij helaas erg moeilijk mensen te vinden die foto´s kunnen maken als ik aan het rijden ben. Dus mochten er nog vrijwilligers zijn

Ook in de tijd dat ik niet veel op bokt kwam heb ik heel veel lieve pb´s gekregen. Bedankt hiervoor!! Ook namens Unique!!
En wat denken jullie, zou Unique kans maken om het favoriete bokt paard te worden

Hier nog een foto van Gribaldi. (Een geweldige hengst en natuurlijk de vader van Unique!)

Gribaldi als 3 jarige

En natuurlijk een foto van de hengst Tango (Jazz x Contango x Amor)
Nog maar 4,5 maand! En dan verwachten we Unique haar eerste veulen. Wat gaat de tijd toch snel he. Ik herriner me de geboorte van Unique nog als de dag van gisteren.

Tot ziens! Hopelijk hebben jullie genoten van deze fotolevensloop van Unique, ik vond het iig erg leuk om hem te maken. Het brengt weer goede herrineringen naar boven.