Dressuurtraining op gras

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Dressuurtraining op gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 22:11

Wéér foto's van ons samen Haha!
Ditmaal in een mintgroen setje..
Alleen was de bak nogal blub, waardoor de achterbandages al gauw groen met zwart werden Schijnheilig
Daarom besloten om maar weer eens te gaan werken op gras om te kijken hoe het ging. Vorige keer was daar nogal wat spanning door wapperende blaadjes. Ditmaal was hij gigantisch heet en opgefokt, maar hierdoor echt superfijn te rijden. Hij was super voorwaarts en schakelen ging ook super.. We hebben wat zijgangen meegepakt en dit ging echt geweldig.. Hij loopt nog wat hoog, maar dit was ook mede door de opgefoktheid van hem.. Desondanks heb ik echt super gereden...

Eerst even in de bak losrijden
Afbeelding

Impressie hoe groot het veld is en hoe klein wij zijn *LOL*
Afbeelding

eventjes stappen om de boel te verkennen
Afbeelding

Travers in de verte...
Afbeelding

Stukje wijken.. hier hebben we een poosje tegenaan gelopen omdat ik niet genoeg kracht had in m'n beenhulpen. Door heel veel overgangen en hem scherper te maken voor het been kan ik hem nu veel fijner zijwaarts zetten. Alleen mag hij hier voor het beeld wat ronder..

Afbeelding

Tussendoor stappen en een beetje uitschuiven en zakken in de hals
Afbeelding

Galopje, mag ook hier weer wat lager in de hals..
Afbeelding

Overgang naar draf
Afbeelding

Gewoon drafje.. helaas donker Scheve mond
Afbeelding

Iets meer lengte en ontspanning.. Aan m'n handhouding te zien krijgt hij nog meer lengte.. Was de laatste foto op de camera dus ik vermoed dat we ook klaar waren hier.. toch wel een leuk plaatje

Afbeelding

Wees lief met commentaar, we zijn nog een combi aan het vormen.... maar het voelt echt steeds beter aan... fijn paard Lovers
Laatst bijgewerkt door #Ymke# op 21-11-04 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:12

mooie foto's hoor alleen jammer dat ze zo wazig zijn!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 22:14

ja...dat vond ik ook erg vervelend... de Digi kon het veldje tussen de bomen niet aan en de flits weigerde elke keer Scheve mond

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:25

leuke foto's en mooi setje Lachen

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:35

leuk beesie!!
Het lijkt helemaal geen mintgroen maar blauw!!!

Bij die gallop foto dat ie zo hoog in de hals is, treed het achterbeen wel mooi onder. Als je zorgt dat je dat wat lager en ronder krijgt dan is t toppie OK dan!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:36

Leuke foto's hoor. Leuk paardje. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:37

Leuk paardje hoor, lijkt alleen met wijken of ie achterhand voor gaat, klopt dat?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:38

Ziet er leuk uit hoor! Let wel op dat bij de travers het paard kijkt in de richting waar het heen gaat.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:40

Het ziet er weer leuk uit Ymke. Ik vind dat je op de foto's wel duidelijk vooruitgang ziet. Eerst vond ik het altijd Ymke met een paard, nu vind ik het Ymke met háár paard.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:44

ziet er goed uit!! leuk setje ook!! probeer wel je hakken beter uit te drukken Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 19:26

Mikkie schreef:
Het ziet er weer leuk uit Ymke. Ik vind dat je op de foto's wel duidelijk vooruitgang ziet. Eerst vond ik het altijd Ymke met een paard, nu vind ik het Ymke met háár paard.

Bloos! Bloos dat vind ik nou een lief compliment Ach gut

Fellor, neej ik denk dat dat het moment is, ik schakel hem namelijk op beide benen, dus paar passen linkerbeen, paar passen rechterbeen om hem hierin actief te houden. Ik denk dat hij op dit moment net omschakelde, en dan krijg je inderdaad een "kontvoorfoto"..

Patos... heb je gelijk in.. Ik ben hier nog niet zo ervaren in en we blijven dit ook oefenen

BailyKarlos: Hij moet inderdaad lager in de hals... dit is een punt waarop we keihard aan het trainen zijn. In de bak lukt dit, maar buiten kiest hij zijn Z-houding (hij was voordat ik hem kreeg Z2, vandaar) en ik ben nog niet ervaren genoeg om hem daar 1,2,3 uit te rijden...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:03

Leuk dier, ik heb nog wel wat tips. Probeer travers met meer buiging en stelling te rijden. En hem rechter te houden in het wijken, achterhand is duidelijk voor!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:08

Ziet er leuk uit hoor ! Haha! hij loopt netjes !
Maar wat je zelf ook al zei : hij loopt nog wat hoog
Verder zind ik het er echt super uit zien Haha!
En echt leuk setje Haha!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:50

loopt lekker Kwijl
hij loopt heel netjes, het is wel hoog, maar heeft mooi zicht Tong uitsteken

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:55

Leuke foto's! Mooi paardje hoor! Maar als de bak zo nat was, stondhet land dan niet helemaal onder water?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:59

Hey ik zie mijn dekje terug Haha!
Staat leuk, jammer dat de foto's wat wazig zijn.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:01

Het is een mooi paard, het is (denk ik) ook een fijn leerpaard voor je en hij toont ook mooi.
Ik zie alleen geen paard dat zijn rug fijn gebruikt.
Waarschijnlijk zal dat nog wel komen, maar nu zie ik het nog niet.

Het beeld is wat gelijk aan mijn vroege foto's met Muzefee. Ziet er allemaal leuk uit, alleen ontbreekt het over de rug gaan.

Lekker les nemen, goed de hals vanuit de schoft laten zakken en het komt vast allemaal wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:03

Ook ik vind je rijden positief veranderd, als ik de foto's van de laatste tijd zie

Wat idd al gezegt is, de travers is nu een soort van wijken over de hoefslag oid
Hij mag veel minder met zijn kont van de hoefslag afkomen, dan word het ook meteen gemakkelijker hem in te buigen.
Let erop dan op dat je hem niet alleen inbuigt in de hals, maar door zijn hele lijf (zie je namelijk vaak verkeerd gaan, daarom geef ik het bij voorbaat ff aan)

Verder idd meer over de rug rijden.
De houding die hij aanneemt, mag hopelijk niet zijn oude Z houding zijn, want hij drukt namelijk de rug weg Lachen

Verder vind ik jullie een erg leuke combi

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 22:24

bedankt voor alle tips... we zijn de eerste 2 maanden vooral bezig geweest met elkaar ontdekken Haha!
Nu beginnen we fanatieker aan het trainen te gaan en daarbij sluipen nog foutjes in uiteraard.. Dat over de rug is een probleem wat bij hem buiten op dit grasveld erg snel voorkomt. Er is veel te zien en het is allemaal spannend. Thuis in de bak is hij veel makkelijker te rijden.. Maar daarom ga ik er ook expres rijden zodat we dat steeds kunnen blijven oefenen... We zijn er nog lang niet, dat weet ik, maar toch ben ik al stiekem trots op wat we bereikt hebben...

Nog bedankt voor de leuke reactie's en tips Haha! OK dan!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:18

ah eindelijk een setje dat niet zeer aan je ogen doet en echt bij 'm past Tong uitsteken

Volgens mij is alles al gezegd. als je bij de kont voor foto echt aan het omstellen was, moet je 'm eerst rechtstellen,bij de traver foto mag de kont minder maar wel wat meer buiging om je binnenbeen.

je gaat ook per 1 januari starten toch? gaat helemaal goed komen!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 23:51

Hij was die dag gruwelijk goed voor het been.. het was echt aai en hij was weg, ook bij de zijwaartse gangen.. Bij het omzetten bij het wijken reageerd hij zo fel dat ik hem de eerste paar passen nog niet recht krijg en daar echt naar toe moet rijden.. Heb je het ene opgelost, krijg je het volgende probleem.. Haha!
Bij de travers moet ik inderdaad minder kont naar binnen, maar hier reageerde hij tenminste, normaal kan ik hem nooit fijn erin rijden...

Ik ga iig wat met de tips doen... en we blijven werken

Nimber, de bedoeling is inderdaad om de startkaart rond te hebben in januarie, maar met starten wacht ik tot het echt safe aanvoelt.. ik ben nog niet zo zeker van mezelf.. hij kan het wel, maar ja.. Scheve mond

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:18

#Ymke# schreef:
Hij was die dag gruwelijk goed voor het been.. het was echt aai en hij was weg, ook bij de zijwaartse gangen.. Bij het omzetten bij het wijken reageerd hij zo fel dat ik hem de eerste paar passen nog niet recht krijg en daar echt naar toe moet rijden.. Heb je het ene opgelost, krijg je het volgende probleem.. Haha!
Bij de travers moet ik inderdaad minder kont naar binnen, maar hier reageerde hij tenminste, normaal kan ik hem nooit fijn erin rijden...

Ik ga iig wat met de tips doen... en we blijven werken

Nimber, de bedoeling is inderdaad om de startkaart rond te hebben in januarie, maar met starten wacht ik tot het echt safe aanvoelt.. ik ben nog niet zo zeker van mezelf.. hij kan het wel, maar ja.. Scheve mond

Ik heb het idee dat hij wat over de buitenschouder wegloopt in het wijken, misschien proberen zelf wat rechter boven je paard te blijven zitten.
Iets minder binnenteugel, zodat hij zelf ook wat rechter blijft.
Desnoods wat contrastelling in het wijken voor je gevoel.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:36

vind het een leuk paard, echt heel leuk setje Cool vind het hem/haar erg goed staan