Tolttoestanden met Sikiley + buitenritje met Amber

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alet

Tolttoestanden met Sikiley + buitenritje met Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 21:10

Ik had vandaag weer les met Sikiley. Sikiley is een IJslander en ik rijd haar nu dik een jaar.
Toen ik haar ging rijden werd ze al een tijdje niet meer goed IJslands gereden, dus ik heb dat een half jaar geleden opgepakt.
Moeilijk hoor, want IJslands rijden verschilt toch meer van Engels rijden dan je denkt! En naast tolt kan ze ook drolt (drafx tolt) tolt met galopsprongen en schweinepass (langzame telgang)... En dat is nou juist niet de bedoeling Knipoog

Benieuwd wat jullie ervan vinden!

Poging om de achterhand eronder te krijgen:
Afbeelding

Mijn handen zijn te hoog... Moeilijk hoor om haar hoofd zo hoog te rijden, maar wel licht te houden!
Afbeelding

Waah ze is niet te houden! Op zich wel een mooie foto Lachen
Afbeelding

Rustiger tempo, maar ik laat haar meteen 'uitelkaar' vallen...
Er moet dus wat meer verzameling en power in de tolt!
Afbeelding

Zo hoort het er dus ongeveer uit te zien...
Afbeelding

Lekker uitstappen...
Afbeelding

En haar kerstige zweetdekentje op Lachen
Afbeelding

En het was zulk lekker weer, dus ik heb mijn huiswerk gelaten voor wat het was en heb nog een lekker ritje gemaakt met Amber, Alyanne en Stupa.

"Hmmm, ik vind t maar nix dat er zomaar foto's worden gemaakt..." >;)
Afbeelding

Nog even poseren voor de fotograaf Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Hahaha Stupa kan ons lekker niet bijhouden Haha!
Afbeelding

En toen waren we weer thuis!
Afbeelding

Haar mooie hoofdje...
Afbeelding

"Hey wat is dit?! Is het eetbaar?!"
Afbeelding

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:33

Leuke foto's! Het lijkt me echt gaaf om op een ijslander te rijden (nee, nog nooit gedaan Bloos ) Die buik: leuk om die te poetsen Tong uitsteken

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:53

Ik heb echt geeen idee of je het goed deed of niet.. Maar de pony is leuk Haha! Ik ben ook nog stééds van plan [1 van mijn vele voornemens Tong uitsteken] om ooit een keer op een ijslander te rijden.. Maarja.. waar vind je die he Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:58

ehm.. ik kan helaas geen commentaar geven, theoretisch lijken mij je handen veel te hoog, maar dat kan best goed zijn als je op z'n "ijslands"rijdt?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:59

Leuke foto's hoor! Haha! De töltfoto's zijn alleen niet allemaal op het "juiste" moment gemaakt. Knipoog Zo te zien was het lekker vies, hihi. Mijn IJscomonster is vandaag ook vies geworden, gelukkig dat hij al bruin is. *LOL*

Is Amber ook een verzorgpony, of...? Zij is ook leuk trouwens! Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:00

lowara schreef:
ehm.. ik kan helaas geen commentaar geven, theoretisch lijken mij je handen veel te hoog, maar dat kan best goed zijn als je op z'n "ijslands"rijdt?

Begin daar maar niet over, de meningen verschillen ook binnen die 'wereld' nogal geloof ik. Ik ken mensen waarvan het wel moet en mensen waarvan het niet moet, haha. Knipoog

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:09

Leuke paardjes! Die tölt mis ik best wel nu ik zo weer foto's bekijk...

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 22:29

Ook IJsco's gereden Lisa_Melody? Is toch wel heel verslavend he...

Ik moet mn handen verder omlaag hoor, maar we hadden vandaag een training waarbij we moesten 'spetteren'; up-tempo, veel verzameling etc., ik had het gevoel dat alles tegelijk ging en moest Clown En zo nu en dan gingen die handen wat te hoog. En Siik heeft de neiging om nogal te gaan hangen aan de teugels, dus ik ben constant aan het lichthouden, dus met die teugels bezig. Dan vind ik het zooo lastig om ze ook lager te houden!

Amulet was zo lief om foto's te klikken, maar ze heeft niet echt verstand van ijslanders en al helemaal niet van toltende ijslanders, dus ik vind dat ze nog mooie foto's heeft geklikt Knipoog

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:37

Alet schreef:
Ook IJsco's gereden Lisa_Melody? Is toch wel heel verslavend he...

Ja..Maar heb nu een welsh Tong uitsteken Als ik dan toltfoto's zie mis krijg ik wel weer zin ja. Ach ijslanders genoeg hier in de buurt, kan altijd mn oude verzorgijslander weer opzoeken of even een ritje maken bij de ijslanderstallen hier.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:43

Ziet er goed uit alet! Ze zijn lekker pluizig! Leuke omgeving daar, lekker crosspad!

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:46

Het ziet er goed uit hoor, je ziet echt dat jullie vooruit gaan!! Volgens mij heb je zelf prima door wat er nog verbeterd moet worden Lachen Overigens vind ik je handen niet heel veel te hoog, bij sommige paarden werkt deze houding gewoon, maar sóms wel wat te recht. Goed opletten dat je je bovenarmen langs je lijft houdt dus.
Siki is cute in wintervacht Lovers

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 22:53

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!
En Nienke, dat van mijn armen klopt, thanx voor de tip!
Sikiley is echt zo'n beertje Lachen

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:50

Alet schreef:
Hahaha Stupa kan ons lekker niet bijhouden

Nee, nee zo zit dat niet hè..... Haha! Stupa moest daarna nog in de bak, die was zijn krachten aan het sparen..........

Marjolein zei al dat ik nog even moet oefenen met het toltfoto's maken....... Clown *LOL* En dat blijkt wel weer, haha maar we blijven stug doorgaan. 'T was in elk geval wel gezellig vanmiddag Lachen

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 00:03

Ik vind het hele mooie foto's hoor Lachen
Ik vond het ook erg gezellig! Het was ook een heerlijk weertje

Klukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 10:13

Leuke foto's Alet OK dan!
Je beertje ziet er stoer uit. Moeilijk he in een bakje tölten, voor je het weet komt er een bocht Haha! hihi

Groetjes Iris

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:17

Virkinu schreef:
Moeilijk he in een bakje tölten, voor je het weet komt er een bocht Haha! hihi

Vreselijk is dat! Ik had dat met Thattur ook altijd, dat was ook maar een bakje van 15x20, een en al bochten dus Clown Ik reed liever in het weiland.

Het gaat zo te zien de goeie kant op Alet! Haar achterhand staat er veel beter onder dan een paar maanden geleden en die actie in haar voorbenen op een van de foto's is erg gaaf! Het komt vast wel goed met jullie tweetjes. Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:25

Ijslands rijden...dus dat is handen omhoog, koppie omhoog trekken, rug wegdrukken en gaan met die banaan? Tenminste, daar lijkt het wel op. Ik vind het niet een fijn gezicht als ik eerlijk mag zijn, sorry.

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:28

sorry? hoofd omhoog betekent dus niet automatisch de rug wegdrukken! helaas gebeurt dat wel vaak, maar je bent dus constant bezig om de achterhand er zo goed mogelijk onder te krijgen zodat het paard aan de voorkant, door de schouders, omhoog kan komen en de ruimte heeft om te tölten. Ook ijslands rijden doe je van voor naar achter, en niet andersom. Alet is er nog niet, er zijn er maar weinig van ons die het al geweldig kunnen natuurlijk, maar ze is wel goed bezig!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:33

XoNo schreef:
Ijslands rijden...dus dat is handen omhoog, koppie omhoog trekken, rug wegdrukken en gaan met die banaan? Tenminste, daar lijkt het wel op. Ik vind het niet een fijn gezicht als ik eerlijk mag zijn, sorry.

Ik zou zeggen probeer het een keer zelf, dan snap je misschien iets beter waar Alet en andere ijslanderruiters mee bezig zijn.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:12

Hey! Leuke foto's Lachen
Dat tolten lijkt me best wel moeilijk als ik dat zo zie Tong uitsteken

Die laatste foto van Ams vind ik zo leuk Haha!..

Klukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:31

XoNo
Als je een goede tölt wilt rijden moet je paard juist heel erg verzamelen.
Ook bij IJslander rijden is kop omhoog trekken en rug wegdrukken helemaal verkeerd. Het paard zou dan nooit op een correcte manier kunnen tölten. Misschien een idee om eerst zelf een IJslander te proberen te tölten(op de goede manier) voor dat je te snel je mening ergens over geeft.
Iris

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:34

Fijn dat het de goede kant op gaat Alet Super hoe je bezig met die poonie, met de hulp van marjoleintje Lachen

XoNo schreef:

Misschien moet je doen wat Wind en Iris al schrijven, het zelf eens proberen..
Volgens mij heb je ooit een aanbod gekregen Schijnheilig Haha!

Glenurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:27

Hey Alet,
Ik vind dat je echt goed vooruit gaat, zijn achterhand gaat er veel meer onder en je houding is veel beter! Je benen liggen nu veel beter, eerst stak je ze heel erg naar voren en zat je niet diep in je zadel. Nu ziet t er veel beter uit hoor! OK dan! ga zo door!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:51

leuk paardebeest hoor, en ach pak nog een lesje hier en daar dan kom je er samen wel uit. en tolten in een bak is idd een ramp, kan je niet beter over een lange weg gaan ofzo. Trouwens mijn handen zitten meestal ook te hoog, maar daardoor rijdt ze wel beter, dus laat ik het maar zo, als die kont er eenmaal goed onder zit, dan komt het allemaal in orde. Veel plezier ermee

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:05

ik vind het er leuk uitzien, ook al weet ik niks van ijslands rijden Haha!
We moeten snel weer eens naar buiten met de haffies!
Stupa kan wel hard hoor! hij moet alleen eerst even warm lopen Haha!
Laatst bijgewerkt door Alytje op 22-11-04 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt