paard luisterd niet.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rojos

paard luisterd niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 16:49

ik heb een verzorgshet emn ze weigerd als ze een hindernis buiten haat teritorium moet springen wat kan ik er aan doen???????????

hier is een foto van haar bij een vriendin.
Afbeelding

rojos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 16:51

ze springt wel es daar hoor maar dan met vrijspringen en anders moet ik haar zo hart aanpakken dat ik dan na de sprong er bijna afvlieg kijk maar in mijn profiel.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:18

Hoi. nou ik heb even op je profiel gekeken en ik kan twee dingen zeggen. zonder zadel gaat beter, want het zadel komt helmaal op haar schouder, dan komt er wel heel veel gewicht op de voorhand. Verder heeft ze de oren plat in de nek. Ze gehoorzaamd je, maar vind het dus helemaal niet leuk om te springen. Misschien heeft de pony een probleem in de voorbenen/hoeven en is het landen pijnlijk. Met vrijspringen heeft ze geen extra gewicht op haar benen...In haar eigen territorium voelt ze zich meer opgesloten en heeft ze meer het gevoel dat ze moet gehoorzamen. buiten zal ze waarschijnlijk meer vluchtgedrag vertonen. Ik zou zeggen..niet springen. De pony vindt het niet leuk. een ponietje van een vriedin mag springen ..eentje die wel graag sprngt. Sorry dat ik geen positievere tip heb. Wel een leuke pony trouwens!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:18

Of hij heeft pijn, als hij er plezier in heeft dan laat hij dat niet echt merken of is gewoon ondeugend(het zou niet de eerste shet zijn).
Als hij ondeugend is dan is er een manier. Gewoon streng aanpakken.
Kijk anders hoe hij springt. Met landden zo weinig mogelijk zijn voorbenen belasten??? Of gewoon goed door lopen.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 15:52

ik ben het eens met lusitana,de pony laat ook niet echt zien dat hij het leuk vindt Knipoog.
Vrijspringen zal vast beter gaan omdat hij dan inderdaad minder gewicht op de rug en voorhand heeft.
Misschien vindt ie het leuker om gewoon balkjes te lopen

misscharmed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:48

misschien kan je hem eerst aan de longeer lijn er over heen laten gaan.
en als die het dan niet doet hem er over heen jagen Scheve mond ( je denkt nu vast dat het zielig is maar dat is niet zo Knipoog )

hoop dat je hier wat aan hebt doeiii

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:26

Ik ben het ook met Lusitana eens, het ziet er niet echt uit alsof je pony het springen leuk vind. Nu snap ik dat ook wel als ik de landing goed bekijk, niet echt fijn om een mensenkind in je nek op te vangen en je evenwicht proberen te bewaren. (Probeer het zelf eens zou ik zeggen Knipoog kijken hoe jij het ervaart Knipoog ) Ook ik zeg: laat het springen lekker achterwege en ga lekker met je pony rijden ipv hem te kosten wat het kost over een hindernis te krijgen.

rojos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 13:41

hier is een foto van een landing het is misschien een beetje onduidelijk maar.

Afbeelding

en nog wat hij gaat ook als weeen beetje op het erf rijden galopeert ze vaak zelf opaf en ook met vrijspringen det ze soms alles zelf.

ik zit hier op deze foto niet helemaal zijver maar vaak heb ik een goede landing zegt de eigenaar zelf.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:39

op het erf?? op de stenen?

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:45

wat????????????spring je op steen??????????

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:48

Ik denk dat het erf gewoon onverhard is Lachen. Kijk maar naar de foto's in het profiel Lachen.

Daarnaast heb ik wel degelijk het idee dat je verzorgshet goed luistert Lachen. Misschien iets minder met haar springen en wat meer andere dingetjes doen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:10

ik vind wel dat een paard ergens plezier in moet hebben. en bovendien ga ik mee met apple: afwisseling!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:49

idd.... ook ik zeg probeer het springen te minderen als je pony het nou echt niet wil... misschien doet het idd een beetje zeer!

ga helemaal met lusitana mee!