Tegen de hand.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Tegen de hand.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 23:16

Hai!!
Mijn eerste B-proefje verreden op het arabisch plankje Djirwa! We waren niet zo heel goed maar dat geeft niet. Het leek me wel eens leuk om mee te doen.. volgende keer zal vast beter gaan. Tong uitsteken
Maar dan moet ik wel weten wat er precies bedoeld wordt met "tegen de hand". Dit staat een aantal keer op mijn protocol en ik weet niet precies wat het is en hoe het eruit ziet.. Cheese!

Kan iemand mij dit uitleggen of laten zien?

Vast bedankt!!

Femke

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:30

dat betekend dat je paard niet lekker ontspannen loopt en je teugels aanneemt. Als je paard netjes met zijn hoofd omlaag loopt en je hand mooi kan volgens is hij niet tegen de hand.
Maar als jij bijvoorbeeld galop aan wil springen en hij gooit op dat moment zijn hoofd omhoog en blijft omhoog,is hij tegen de hand. Kweet niet hoe ik het beter uit moet leggen

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 23:55

Ah, dank je wel in ieder geval. Ik snap wel wat je bedoeld hoor! en dat is zeker wel wat Djirwa doet. Ze liep de hele proef niet zo als ze dat kan en vooral met de overgangen was er sprake van "hoofd omhoog!". Heb je er ook een leuk plaatje van?

misschien dat ik volgende week zelf wel een plaatje heb: mijn proefje is op video opgenomen!!;)

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 00:17

tegen de hand is idd dat het paard je hand niet accepteerd. Dat doet hij dus bijvoorbeeld door zijn hoofd omhoog te brengen. kan zo snel alleen even geen foto vinden

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:59

Ja, dat het paard probeert weg te duiken voor de teugels en de hand niet aanneemt. Lachen

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:20

Probeer dus zoveel mogelijk als je traint haar los te maken en haar ontspannen te laten werken. Het moet eigenlijk een beetje voelen alsof je (bijna) niets in je handen hebt. Als je dan losrijdt op wedstrijd moet je proberen hetzelfde gevoel terug te krijgen, en dit tijdens je proef te behouden.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 16:20

Dank je wel!!! Hoop dat er ook nog iemand is die een fotootje heeft van een paard dat op dat moment tegen de hand is.. Maar jullie uitleg is toch al heel duidelijk. Lachen