Nimmedor"]
vind het geweldig om te zien, maar als je ziet hoe die paarden dat allemaal leren dan slik je wel even hoor
dat gaat niet zo aardig.
[/quote]
Weet niet waar je die informatie vandaan hebt maar een paard dit soort dingen leren kan alleen met heel veel geduld...... De Lipizzaners die je aan het werk ziet zijn allemaal in hun eigen oefening de beste, ze kunnen niet allemaal evengoed de levade of de courbette of capriole. Ze kijken per paard wat het aanbied en borduren daarop verder. Verder zijn dit oefeningen die je pas na jaren trainen lukt.
Overigens een Lipizzaner (en dan kijk ik vooral naar die van mij als voorbeeld) hoef je niet te proberen met dwang iets te leren, dan doet hij het gewoon niet
en krjg je niet dit soort oefeningen en vertrouwen tussen ruiter/begeleider en paard!
[quote="hesterv schreef:ahaaa dus jij was die flitser de hele tijd ~~}>
Nee hoor, heb alles zonder flitser geschoten
die had ik namelijk niet nodig bij dit licht!
Vond het ook een geweldige show, zat vooraan op rij 1 precies op een meter na in het midden
De Friezenshow vond ik ook wel leuk, het eerste gedeelte met die 4 dames in Jurken was gaaf om te zien (waren ook erg mooie Friezen trouwens) Het gedeelte met 2 Friezen achter elkaar waarvan de achterste onder het zadel vond ik minder. Er ging veel fout (sloeg er notabene 1 op hol en brak zijn teugels!) en er liepen een aantal Friezen bij die niet echt representatief waren voor het Friesestamboek.