Rafiq, toen hij een maand onder het zadel was

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aukie

Rafiq, toen hij een maand onder het zadel was

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 15:42

Hoi!

Hier zijn een paar foto's van een half jaar geleden. Mijn paard Rafiq (kleinzoon van Samber) was toen een maand onder het zadel en ook net 3 jaar. (op aanraden van de dierenarts vroeg begonnen met inrijden omdat hij al zo sterk en volwassen was en vervelend werd.... )
In het begin had hij zoals alle jonge paarden moeite met z'n balans en had de neiging te diep te willen lopen.
Ik rij nu een half jaar zo'n 3x in de week een half uur en rij regelmatig een buitenrit en hij is inmiddels al weer een stuk vooruit gegaan. Binnenkort maak ik weer nieuwe rijfoto's.
Zijn er trouwens bokkers die ook een afstammeling van Samber hebben die er met 3 jaar al klaar voor was om ingereden te worden en ook zo vreselijk bijdehand is??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:52

Wat is hij nu alweer vooruit gegaan he...als je dan nu deze foto's ziet en hoe hij tegenwoordig loopt!
Leuke foto's..

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:00

Wat een mooierd..!! Lachen

Loopt echt leuk!! Lachen

jojohorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:54

heej
ja ziet er gigantich beter uit! *LOL* mijn paard is nu 3,5 jaar en was al met 2,5 jaar ingereden ik heb hem sinds februari dit jaar en mijn paard is de zoon van Samberx Natasja en kan ook soms behoorlijk bijdehand doen Schijnheilig maar leert echt snel.en is een echte schat (een echte vrijdoos Lovers )Ik ga in januari weer ondelinge wedstrijd rijden met Ursel... gewoon voor ervaring op te doen voor ons alle 2

suc6 nog met je paard groetjes jolanda

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 17:59

jojohorse schreef:
heej
ja ziet er gigantich beter uit! *LOL* mijn paard is nu 3,5 jaar en was al met 2,5 jaar ingereden ik heb hem sinds februari dit jaar en mijn paard is de zoon van Samberx Natasja en kan ook soms behoorlijk bijdehand doen Schijnheilig maar leert echt snel.en is een echte schat (een echte vrijdoos Lovers )Ik ga in januari weer ondelinge wedstrijd rijden met Ursel... gewoon voor ervaring op te doen voor ons alle 2

suc6 nog met je paard groetjes jolanda

Bedankt!

Heeft jouw paard ook van die momenten dat je hem echt moet overtuigen van het nut van iets?
Rafiq is het niet altijd met me eens en laat dat dan ook duidelijk merken.
Zodra je hem overtuigd hebt, is hij zo mak als een lammetje en ook een echte vrijkous, net als jouw paard. Hij heeft heel duidelijk 2 karakters. Schijnheilig Extreme duivel O nee, hij heeft er 3..... Het is ook nog eens een echte clown Clown

Jij ook veel succes met je paard! OK dan!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:50

Wat een leuk paard zeg 1 Haha! Mooi anky sjabrak ook
Hij loop netjes hoor Lachen

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:02

De meeste Sambers schijnen erg braaf te zijn (ook mijn eigen ervaring). Die van jou is dus een uitzondering misschien..... Lachen

eXtremily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:31

Hoi, ik maak al jaren paarden zadelmak, voor paar jaar terug zat er ook een samber bij.. Hardstikke braaf hoor!!!

Zou ook eerder naar vader kijken dan naar de opa Knipoog

leuke foto's!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:44

Ziet er leuk uit zeg!!

Ik heb een zoon van Samber, kijk eens in mijn profiel Lachen

jojohorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 18:46

Aukie schreef:
Bedankt!

Heeft jouw paard ook van die momenten dat je hem echt moet overtuigen van het nut van iets?
Rafiq is het niet altijd met me eens en laat dat dan ook duidelijk merken.
Zodra je hem overtuigd hebt, is hij zo mak als een lammetje en ook een echte vrijkous, net als jouw paard. Hij heeft heel duidelijk 2 karakters. Schijnheilig Extreme duivel O nee, hij heeft er 3..... Het is ook nog eens een echte clown Clown

Jij ook veel succes met je paard! OK dan!

jah mijn paard is opzich heel erg braaf maar heeft zijn momenten maar dan test hij je echt uit zo van..'hoever kan ik gaan' maar 1x goed streng zijn is gelukkig voldoende bij hem en snapt hij het wel en dan (net zoals je al zei) is hij echt super mak...maar niet alleen met het rijden is hij een Clown maar ook over het algemeen..maar echt een gigantich braaf paard en kan gerust alleen met hem langs de weg(behoorlijk drukke weg) hij vind het allemaal best en ook in het donker vind hij het niet echt...dus ben erg blij met Ursel(alias sam) Pling maar misschien liggen die 'akties' wel aan de leeftijd Knipoog

groetjes =xxx= jolanda

speedylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 18:48

Gaaf paard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:07

Ik vind het echt een vreselijk mooi paard! Ziet er ook wel netjes uit!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:36

Wat n mooierd Clown
Op die eerste foto heeftie zó'n schattig kopje Haha!

_Clien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:37

heey een vriendin van me heeft een nakomeling van samber volgens mij.. tis _liesje_ ook hier op bokt...misschien moet je ff pben ofzo naar dr??? mooi paard trouwens Lachen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:42

fantastisch paard!!!

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 00:11

Bedankt voor de leuke reacties!

Dat drakerige zal ook vast met z'n leeftijd te maken hebben, ja.
Maar dat vind ik juist wel weer leuk. Het moet ook niet te voorspelbaar worden natuurlijk.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 02:08

ik had ze natuurlijk al gezien..maar vind hem echt erg mooi geworden..kan echt niet vaak genoeg zeggen hoe blij ik ben dattie dr zo goed uitziet en dattie een goed tehuis heeft gekregen..
(achteraf had ik toch kunnen komen maar dat wist ik een btje te laat )
tot in het nieuwe jr!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 02:27

leuk paardje, heeft een vriendelijk hoofdje!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:36

Mooi paard,
echt een schoonheid,

probeer je tenen neit als kapstok te gebruiken, voor de reste cht supr, ben beneiuwd naard e rest.