pessoa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal_Ivan

pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 23:11

is er iemand die mij kan vertellen wat hun ervaringen zijn met een pessoa teugel??

want ik longeer mijn paard best met regelmaat. twee keer in de week ofzo maar ik zou het dan wel ok vinden als hij dan niet holladieeeejeee door de bak gaat maar toch ook wel aan het werk is Knipoog

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:15

Ik heb altijd goede ervaringen gehad met de pessoa, nooit problemen gehad, de paarden hebben het altijd direct aanvaard (toch ook wel vreemd als je weet dat er plotseling iets tegen hun achterbenen aanbungelt), dus wat mij betreft: pessoa is goed!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:15

en je denkt dat als je hem in een harnasje bindt, hij aan het werk is? Je kunt ook leren met dubbele longe te werken.
Maar misschien krijg je goede tips.

Chantal_Ivan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 23:51

ja ik heb zelf helemaal geen ervaring met de pessoa teugel dus vandaar dat ik het hier even kom vragen!

dus ik denk helemaal niet dat als ik hem in een harnasje bind hij aan het werk is, want ik heb er geen ervaring mee

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:10

Mijn paardje had de neiging om haar achterhand niet te gebruiken en de hulpteugel als hangpunt te gebruiken.. Boos! Nu heb ik een pessoa en ze loopt stukken beter, ook als ik de volgende dag rij kan ik het verschil merken. En het allermafste is dat mijn gestoorde bokkie niet eens naar het gedeelte achter haar kont heeft getrapt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:28

ik ben er sinds kort mee bezig en ik heb goede ervaringen met de pessoa *LOL*
de eerst epaar keer vond mijn pony het bontje best eng achter de benen, ik zie ook gelijk dat ze de achterhand meer gebruikt Lachen

MiScha_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:00

Ik heb zelf geen ervaring met de pessoa!! (de eigenaresse van mijn verzorgpaard heeft hem wel maar nog nooit gebruikt:P) Maar van een vriendin van mij (die hem ook gebruikt) hoor ik hele goeie verhalen!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:03

Ik gebruik sinds kort een Pessoa teugel en ben er zeer over te spreken. Mijn paard is achter overbouwd en het helpt haar de achterhand eronder te zetten. Ik heb het voordat ik de teugel had ook geprobeerd met het longeren aan twee lijnen, maar dat is te zwaar voor me, en gaf toch niet het gewenste effect. Met de Pessoa kan ik haar instellen zoals ik wil, die finesse heb je als beginnend of zelfs als gevorderd longeerder met twee lijnen toch minder.