Sinds twee maanden ben ik bezig met het inrijden van een 5 jr. Hackney ruin (1.48). In principe leert hij erg snel, alleen op dit moment zijn er twee 'problemen' waar ik tegenaan loop, waar ik niet zo snel een oplossing voor kan bedenken:
1) Hij knarst er veel op z'n bit, het is niet dat hij er mee aan het spelen is, maar echt knarsen, het lijkt een beetje ongeduld ofzo. Hierbij komt ook bij dat hij z'n hoofd niet netjes op een lijn houdt, maar tijdens het knarsen op een neer 'knikt'. Zou ik dit kunnen verhelpen met een dubbel gebroken trens o.i.d., of een rubber trens? Dit probleem is al van lange duur; aangespannen schijnt hij dit ook vaak te doen (met stang).
2) Hij valt vaak met zijn achterhand naar binnen en spoort dus niet netjes, met name in draf, de stelling is dan ook ver te zoeken. Als ik ook maar een klein beetje stelling vraag wend hij gelijk af, probeer ik hem meer op de hoefslag te krijgen loopt hij soms helemaal met z'n achterhand naar binnen (a la schouderbinnenwaarts), ook met beenhulp.
Zijn er erg ervaren bokkers die hier misschien oplossingen
voor weten?? Dank jullie wel!!
Verder gaat het heel goed horr, zeker als je bedenkt dat ik nog maar twee maanden twee keer per week met hem aan de slag ben...hij loopt al netjes bij elkaar en met name de overgangen gaan erg goed!