kreupel paard @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Redgirl

kreupel paard @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 18:27

Hee mensen,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik foto's heb geplaatst. Nu is mijn paard kreupel maar ik mag er wel op stappen en draven. Dus daarvan hebben we dan maar foto's gemaakt. Zitten wel hele mooie tussen. Ik zal eerst eens een foto plaatsen van hoe het ging een paar maanden terug:
Afbeelding
Zo ging het dus meestal, soms zaten er ook wel goeie stukken tussen, maar dit was in het algemeen. Nu is de onderhals er veel meer af en loopt ze gewoon stukken beter en zit ik beter vind ik.
Hier zijn de foto's van nu. Soms ging ze nog wel raar lopen springen en zich uitsloven maar dit was de tweede dag dat ik er weer sinds een lange tijd mee mocht draven. Trouwens, sorry voor de hoeveelheid, maar zijn er al minder als eerst want het waren er 103.
Even lachen voor de foto Haha!
Afbeelding
Ach, wat een lief paard (we namen even pauze voor de foto Tong uitsteken)
Afbeelding
Afbeelding
Mooi!!!
Afbeelding
Afbeelding
Zit een beetje scheef
Afbeelding
Mijn Zdressuurpaard met een galoppirouette Tong uitsteken (in werkelijkheid was ze hier weer eens raar aan het springen maar lijkt net een pirouette toch?)
Afbeelding
Mooie achterhandspiertjes
Afbeelding
Afbeelding
Beetje in elkaar gezakt
Afbeelding
Dat voorbeen Lachen
Afbeelding
Die staart Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding
Kunst:P
Afbeelding
Rare sprong
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog een mooie foto van dr koppie Lachen
Afbeelding

Commentaar is welkom, als het maar niet over de touwtjes is. Zoals je kan zien hangen die ook vaak los.

Groetjes Anneminke

PS. Bij ITP staan nog een paar foto's van haar.

Roozzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:34

gaaf zeg die pirouette Tong uitsteken Knipoog leuk paardje, leuke foto's ziet er best netjes uit Lachen

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:36

Hoi,
Leuk paardje hoor, zou zo een zus(?) van mijn paard kunnen zijn die kent nl ook alle zz oefeningen uit zijn hoofd zonder dat ik het wil ( de z is ook geen probleem he, het is meer die b ).
Ik rij ook wel met hulpmiddel hoor en als die regelmatig los hangt is dat helemaal niet erg, je paard leert wat de bedoeling is en je houd er zelf geen nekhernia aan over, als ze weer eens lopen te giraffen ( stok in zijn keel en bit vast en niet op je kuit reageren.
Word die van jou ook boos als ze lekker op het bit kauwt en nageeft en dan besluit dat dat eigenlijk niet de bedoeling is?
Nou, groetjes pharlap

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:38

Leuk paardje+pics Lachen
Maar je gaat toch geen paardje rijden die kreupel is, of heb ik het nu verkeerd?

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:42

Inderdaad Onyx dat dacht ik ook al Verward en waarom ook gelijk met hulp middel Verward

Wel een heel leuk paardje heb je Lachen

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:43

Leuk paardje! Wat voor blessure heeft hij/zij (gehad), ziet er goed uit zo!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:48

Leuk paardje hoor.
Maar ik vraag me af waarom je haar wel mag rijden (stappen en draven) als ze kreupel is.

Ze haalt fratsen uit, dat lijkt me niet echt bevorderend voor dat wat ze heeft... wel dan?
Is het dan niet beter om haar aan de longe wat te laten lopen aan een pessoa oid. inplaats van onder de man en nogal van haar te vragen?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:51

Ik snap niet echt waarom dan meteen met hulpmiddelen, omdat ze anders tegen je hand invecht? Zou ze daar dan geen reden voor hebben? Misschien heeft het dier gewoon pijn, want sommige foto's zien er niet echt pijnloos uit. Maarja, ik zit achter de pc, en jij op het paard Lachen. Al snap ik nog steeds niet waarom je erop gaat rijden als ze kreupel is... Wel een heel leuk paardje!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:54

siets schreef:
Ik snap niet echt waarom dan meteen met hulpmiddelen, omdat ze anders tegen je hand invecht? Zou ze daar dan geen reden voor hebben? Misschien heeft het dier gewoon pijn, want sommige foto's zien er niet echt pijnloos uit. Maarja, ik zit achter de pc, en jij op het paard Lachen. Al snap ik nog steeds niet waarom je erop gaat rijden als ze kreupel is... Wel een heel leuk paardje!

Tuurlijk heeft het dier pijn, daarom loopt ze kreupel!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:56

als die tegen de hand in zou vechten (dat doet die) maakt een hulpmiddel het alleen maar erger, ik zou het zelf persoonlijk op stappen houden en dan wel op het harde, of aan de hand op het harde. die van mij is ook kreupel geweest was niet eens echt erg gewoon een verzwikking, moest heb 3 weken koelen, en alleen aan de hand stappen op het verharde.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:15

Ik ben erg nieuwsgierig naar wat het paardje dan heeft, want kreupel duidt op pijn..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:22

Samsam schreef:
Tuurlijk heeft het dier pijn, daarom loopt ze kreupel!

Ja, weet ik, maar der zijn altijd mensen die denken van niet, dus ik dacht: Laat ik het maar wat mild brengen Tong uitsteken.

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:24

Leeuk paardje,
Ik vraag me alleen ook af waarom je op een kreupel paard gaat rijden? De DA bedoelde met stappen en draven waarschijnlijk stappen en draven op de harde weg. En dit dan aan de hand en pas later met jou erop. Maar het lijkt me erg sterk dat het de bedoeling is dat je dresuurmatig op het zand gaat rijden! En zeker vanwege de rare sprongen. Ik heb trouwens ook altijd geleerd dat je niet kort mag draaien om het kreupele been en aangezien je paard rare sprongen maakt denk ik dat dat draaien wel gebeurd!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:33

Stel me ook een beetje vragen. Ik zou persoonlijk al niet gaan rijden, en dan zeker niet in een korte houding forceren met hulmiddelen, zou wordt het erger en erger. Ik zou gewoon lekker lang longeren als dat als mag, en heel rustig opbouwen zonder hulmiddelen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:35

Die rare sprongen lijken me een beetje op protest? of is het blijdschap. ben verder wel benieuwd wat je paard heeft

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:35

Als je weet van je paard dat die rare sprongen maakt doe je er toch geen bijzetten aan? Verward Ik heb verhalen gehoord hier op bokt van paarden die dan achterover slaan, dat lijkt me ook niet de bedoeling Knipoog Overleg nog eens met de dierenarts, want rijden op een kreupel dier lijkt mij ook niet lekker

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:41

Nou ik ken t paardje en redgirl ook, t paard heeft stil gestaan en ze moeten nu weer gaan opbouwen en ze zit er nu pas weer net op
Denk dat ze dat bedoelt met kreupel

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:51

Als hij kreupel is ga je er al helemaal niet op rijden. En dan ook nog met touwtjes eraan. Hallo ik weet niet of dit wel helemaal goed is.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:53

T paard is niet kreupel! ik zou eerst de reacties eens lezen!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:59

Na mijn mening schijnt het paard wel kreupel te zijn hoor Stalleke tenzij ik iets over het hoofd zie Scheve mond
Er staat in de titel kreupel paard @ work, en in het toppic schrijft ze: Nu is mijn paard kreupel maar ik mag er wel op stappen en draven.

Maar wel een mooi paard vind ik het!
Ben benieuwd na de reden dat je mag doorrijden dat advies heb ik nog niet gehoord bij kreupelheid Haha!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:06

ik denk dat jullie niet te snel moeten oordelen over dat ze op een kreupel paard rijd..toen mijn paardje in herstel was was ze ook niet helemaal beter maar toen moesten we ook van de dierenarst RIJDEN en draven en stappen

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:08

Nettie schreef:
Als je weet van je paard dat die rare sprongen maakt doe je er toch geen bijzetten aan? Verward Ik heb verhalen gehoord hier op bokt van paarden die dan achterover slaan, dat lijkt me ook niet de bedoeling Knipoog Overleg nog eens met de dierenarts, want rijden op een kreupel dier lijkt mij ook niet lekker

als je weet dat ie anders ook van die rare sprongen maakt terwijl je dat juist tegen moet gaan dan is het toch juist slimmer om bijzetten te doen? want misschien helpt het in ieder geval iets met in de hand houden. ik weet dat hier op bokt iedereen niet zo weg is van bijzetten ik zou het zelf ook niet doen maar misschien is dat de oplossing die zij ervoor bedacht heeft

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:12

Altijd gelijk dat gezeur .
Wacht nou is eerst lekker de reactie af .
Als de Da het zegt, dan zal het toch wel zo zijn niet?
En de bijzetteugel hangt vaak slap, dus what's te problem? Oh ja, en dit stond btw in het bericht:
Citaat:
Commentaar is welkom, als het maar niet over de touwtjes is. Zoals je kan zien hangen die ook vaak los.

Ik wil het natuurlijk ook graag weten, maar oordeel niet voor je iets meer weet.

Wel een leuk paardje trouwens Knipoog.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:15

Een kreupel paard dat herstellende is kun je beter in het begin rijden met een natuurlijke halshouding zonder teveel te vragen en licht nageefelijk. Zo kan een paard zn eigen balans zoeken en in een voor hem prettige houding lopen, waardoor er niks geforceert wordt of evt overbelast.

Soms kan een extra begrenzing aan de voorkant het paard helpen om balans te vinden, er zijn paarden die dat na een langere tijd stil gestaan te hebben erg moeilijk vinden die kun je dan eventjes op weg helpen, maar uiteraard van korte duur want langdurige gebruik forceerd vrij snel bij paarden die herstellende zijn.

Maar al te vaak heeft het niks met extra balans of steun te maken dan is het immers het extra zekerheidje voor de ruiter die bang is om op een fris paard te stappen die wel eens gek kan doen na een rustperiode.

Wat is de reden dat jij met dit hulpmidel rijd en wat heeft hij gehad aan zn benen?

Verder vind ik het een heel leuk paard om te zien je past er mooi op, lief koppie heeft ie Knipoog

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:21

stalleke"]
T paard is niet kreupel! ik zou eerst de reacties eens lezen!
[/quote]

[quote="Redgirl schreef:
Hee mensen,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik foto's heb geplaatst. Nu is mijn paard kreupel maar ik mag er wel op stappen en draven. Dus daarvan hebben we dan maar foto's gemaakt. Zitten wel hele mooie tussen. Ik zal eerst eens een foto plaatsen van hoe het ging een paar maanden terug:
Hier zijn de foto's van nu. Soms ging ze nog wel raar lopen springen en zich uitsloven maar dit was de tweede dag dat ik er weer sinds een lange tijd mee mocht draven.Groetjes Anneminke

PS. Bij ITP staan nog een paar foto's van haar.

Ik lees toch echt dat ze schrijft dat haar paard nu kreupel is hoor en dat de foto's (behalve de bovenste) genomen zijn de tweede dag dat het mocht stappen en draven.
Laatst bijgewerkt door toscana op 16-11-04 20:26, in het totaal 2 keer bewerkt