Beugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 16:04

Hallo....

Ik heb een probleem met mijn beugels... Als ik wil aanspringen in galop, verlies ik mijn beugels.. Ook met doorzitten gebeurt dit. Mijn instructrice zegt telkens wel let op je voeten, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om mijn voeten in de beugels te houden. Het is dat ik een heel stevige zit heb, en ik blijf dan ook wel goed zitten... Maar het ziet er natuurlijk niet uit! Wie heeft er tips.. of zelf ook dit probleem?

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:06

Hakken beter uitdrukken, dan kan dit niet onder normale omstandigheden gebeuren!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 16:09

Haha ja dat zegt mijn instructrice ook steeds.. maar dat is juist het probleem.. als ik dat dee.. dan had ik hier ook niet hoeven plaatsen.. Als ik nu wil aangaloperen dan moet ik de hele tijd denken druk je hakken naar beneden.. maar ik hoef maar even met mn aandacht ergens anders te zijn.. wat natuurlijk heel belangrijk is... en mn voeten zijn weer los

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:10

ik denk dat je je benen niet lang genoeg maakt en zoals phynix zegt: druk je hakken goed uit dan kan het haast niet mis gaan...succes!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:26

Tja, dat is juist de kunst van paardrijden. Er zijn zoveel dingen waar je aan moet denken, dat sommige dingen gewoon automatisch (moeten) gaan. Misschien je beugels iets langer of korter doen, kan schelen. Over lichtrijden hoef je ook niet meer na te denken, dus ook dit gaan uiteindelijk vanzelf.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:56

ik heb het ook wel eens, ik heb de beugels een gaatje korter gemaakt en het probleem is opgelost. Ik hoef nu niet zoveel moeite te doen om mijn hakken uit te drukken omdat ik genoeg steun heb op de beugels

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:13

Dit heb ik ook een beetje, bij mij lukte het ook maar niet, hakken uitdrukken, heb ik altijd erg geprobeerd, maar dit is het niet. Ik heb nu veel zitlessen gehad, ik zat ook heel goed, ik ging ook niet stuiteren als ik weer eens zonder beugels zat, maar het probleem is dat wij (ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt) onze ONDERbenen optrekken, dan kan je zo ver je hakken uitdrukken als je wilt, het heeft geen zin. Je moet je HELE been naar achteren plaatsen, op het begin lijkt het alsof je gaat wankelen enzo, dan denk je juist dat dit helemaal niet goed is, maar op den duur leer je er meel omgaan. Dus je hele been naar achteren, daar heb je ook een paar oefeningen voor; 1: ga op een stevig krukje staan, en doe je handen in je zij. Ga nu met je been in een grote boog naar achteren zwiepen en terug, wel beheerst. Als je je hele bekken voelt meegaan is dit fout, alleen je been! En houd je voet recht naar voren! 2: Ga op de eerste trap trede staan, en ga je hakken uitdrukken en zo een beetje wiegen, ik weet niet helemaal hoe ik dit moet uitleggen, ik hoop dat je me een beetje snapt Lachen 3: Zo'n rek-oefening doen, ga staan op de grond, met je benen een stuk uit elkaar. Ga nu je gewicht naar 1 kant brengen en zak met die kant een beetje door je knieen, en weer je voeten recht uit houden!

Ik hoop dat je er wat mee kan! Verwacht niet meteen resultaat want dit is ook een kwestie van uren maken. Suc6 met je lessen! OK dan!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:35

Phynix schreef:
Hakken beter uitdrukken, dan kan dit niet onder normale omstandigheden gebeuren!

nou dat doe ik ook,maar ik heb nogal schuifschoentjes Haha!

ik zou zeggen neem andere beugelzooltjes...ga ik ook doen straks met kerst(het is niet echt ndig bij mij maar is toch wel beter)

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:35

Phynix schreef:

nou dat doe ik ook,maar ik heb nogal schuifschoentjes Haha!

ik zou zeggen neem andere beugelzooltjes...ga ik ook doen straks met kerst(het is niet echt ndig bij mij maar is toch wel beter)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:04

Je zegt dat je een hele stevige zit hebt, maar wel steeds je beugels verliest. Hierdoor denk ik dat je teveel met je benen klemt. Probeer je benen eens helemaal te ontspannen tijdens het rijden. Je bovenbeen en knie moeten wel aan het zadel liggen, maar moet er niet met volle kracht 'indrukken'.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:10

Mee eens met Corine.
Niet klemmen maar je been lang maken dat je druk houd op je stijgbeugel zodat je m niet verlies.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:51

probeer anders is in de verlichtte zit te zitten in de galop en draf.
zo krijg je beter evenwicht en rijgevoel en kan je beter leren je hakken uit te drukken.
zitten je beugels niet te lang of te kort?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 13:27

Bedankt allemaal! Mijn beugels zijn inderdaad best kort... Ze zijn alweer een gaatje langer.. dit gaat inderdaad wel beter.. maar als ik ze nog een gaatje langer doe.. dan heb ik helemaal het gevoel dat t automatisch "mis"gaat. Ik denk inderdaad dat het mijn onderbenen zijn! bedankt voor die oefeningen! Marije is weer helemaal happy Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:24

Zorgen dat je ontspannen zit, niet met je benen klemt, hakken goed uitdrukken Knipoog Succes!