Ushi eindelijk nog eens op jumping

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anjatjeuh

Ushi eindelijk nog eens op jumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 21:27

Zondag had ik eindelijk nog eens jumping met Ushi, maar door omstandigheden had ik niet veel kunnen oefenen, dus had er eigenlijk niet zo veel van verwacht, maar het ging eigenlijk ontzettend goed, en is tot nu onze beste wedstrijd. (3 jumpings gedaan met haar, heb haar nu een jaar Knipoog ).

Zondagochtend om 10.15 stond ik bij Ushi, om 11.30 zijn we te voet met 4 mense van mn stal te paard vertrokken door het bos en rond 12 waren we dan ongeveer op de manege waar de jumping was (we hebben geen trailer, dus kunnen alleen naar jumpings die in de buurt zijn, en waar we naartoe kunnen wandelen met de paarden Knipoog). Daar ging mijn moeder ons inschrijven (was ter plaatse inschrijven), maar we waren pas 2 uur later ofzo aan de beurt, dus met de paarden naar een rustig plekje getrokken en broodjes gegeten terwijl de paarden aan het grazen waren. Haha!

Rond half 2 zijn we dan terug naar de manege gegaan, hebben een paar deelnemers bekenen en het parcours vanbuiten geleerd. Knipoog Dan zijn we gaan inrijden. Bij het inrijden was Ushi rustiger dan de vorige keer dat ik op die manege meedeed (toen ik 3 keer ben gevallen bij het inrijden Tong uitsteken) maar na de hindernis stak ze haar hoofd altijd in de grond en maakte wat huppelsprongetjes. Scheve mond Toen nummer 34 aan de beurt was (ik was 41) wou ik nog 1 keer het oxertje springen voor ik naar de andere bak ging, maar dat was blijkbaar niet zo een goede beslissing: na de sprong bokte Ushi en ik lag er weer eens af. Heb dan maar besloten om toch gewoon naar de andere bak te gaan, en niet nog eens daar te springen, want als ze dan weer zou bokken zou ik wss weer te bang zijn om mn parcours nog te proberen. (vorige keer heb ik me gewoon laten uitschrijven omdat ik bang was na 3 keer eraf te worden gebokt bij het inrijden )

Dus met heel erge bibberbenen kon ik dan aan mn parcours beginnen. Tong uitsteken Ushi sprong super, ik had wel totaal geen controle over de snelheid, maar ze heeft geen enkele keer gebokt en stak haar hoofd niet in de grond, dus ik ben ervan overtuigd dat er gewoon een vloek rust op de inrijbak. Tong uitsteken Mn basisparcours was helemaal foutloos, en dan moest ik meteen aan de barage beginnen. Ook in de barage was ik helemaal foutloos... dacht ik. Heb blijkbaar mn parcours toch niet zo goed geleerd, want mijn laatste hindernis heb ik blijkbaar de foute hindernis gesprongen. Huilen Was er echt van overtuigd dat ik de rode moest nemen, maar blijkbaar moest de grijze. Maarja, al bij al heel geslaagd resultaat, ben nu alleen heel boos op mezelf, anders had ik eindelijk eens een rozet. Verdrietig

Het zijn 2 verschillende soorten foto's, de foto's van goede kwaliteit heeft Titsia van me genomen, de onduidelijke zijn foto's van de tv, mn moeder had gefilmd. Knipoog

BASISPARCOURS

Afbeelding
Ushi met oortjes erop richting eerste hindernis Lovers

Afbeelding
Hindernis 1, ze weigert hier niet hoor, lijkt maar door de foto Scheve mond (let op de flamingo's Clown )

Afbeelding
Hindernis 2 een beetje ruim gesprongen Tong uitsteken

Afbeelding
Hindernis 3, vind haar staart hier wel grappig Tong uitsteken

Afbeelding
Nog 3. Dit vind ik zo een gave foto Lovers Ushi vond het nog altijd veeeeeeeel te laag Tong uitsteken

Afbeelding
Nummer 6 (van 4 en 5 geen foto Scheve mond ) Hier springt ze wel grappig Tong uitsteken Denk dat het niet uitkwam. Knipoog

Afbeelding
7de, dit was een vreselijke sprong, ze viel net voor de hindernis effe in draf, dus kwam totaal niet meer uit. Scheve mond

Afbeelding
Nog nummer 7, vond haar achterbenen hier gewoon grappig Tong uitsteken Mijn houding is minder grappig Bloos

Afbeelding
En weer de laatste van het basisparcours, spijtig genoeg net iets te vroeg geklikt, maar toch nog leuke foto. Lachen

BARAGE

Afbeelding
Ushi vond deze een beetje eng en sprong te veel naar links, mn voet bleef achter de staander hangen, maar gelukkig bleef hij staan. Tong uitsteken

Afbeelding
Ook in de barage moesten we weer langs de flamingo's Tong uitsteken

Afbeelding
Blij de piste verlaten, had nog niet door dat ik fout gereden was Schijnheilig (is een franse manege, dus had het niet gehoord Knipoog )

COMMENTAAR OP USHI HAAR TECHNIEK EN MIJN HOUDING ZIJN WELKOM, MITS OPBOUWEND!!

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:37

super! leuk dat het deze keer zo goed ging, behalve dan dat ongelukje in de inrijpiste Knipoog ziet er super uit. doe ze voort! Lachen ze springt trouwens ook wel ruim genoeg zeg Haha!

MiScha_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:46

heej,,
wat een super leuk paardje heb je zeg,,
en ik heb eigenlijk geen commentaar op je houding..
k zou zeggen,,
ga zo door:P

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:03

leuk paardje...jammer van de fout in het parcours....volgende keer gewoon winnen he:p

ulion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:10

mooi paard!!!!!!! mooie foto's , ziet er netjes uit

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:11

Vind het echt wel goed! en je houding valt ook best mee!
Je paard heeft een redelijke goede techniek ook. Het is wel spijtig van je verkeerde parcours.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:29

Zitten hele mooie foto's bij. Je geeft mooi mee en gaat goed met zijn beweging. Het meeste over het paard is gezegd. MOOI

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:44

HEY leuk!! JIj was ook al op Nethen heb net de post van Montana gezien héhé
Tof hé. Ziet er netjes uit maar ik en springen..euh..Knipoog

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:47

Nog maar is proficiat!

Mooie houding en mooie techniek van Ushi.

En jeeh de flamingo's zijn er nog steeds! Feestje! Wacht tot met kerstmis dan hebben ze nog geweldigere versiering!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:48

wel apart,maar ook netjes OK dan!
goed hoor!!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:48

wat heeft hij een prachtige aftekening op zijn hoofd zeg!
Mooie foto's ook trouwens.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:15

Hahahaha, ik vond het zo geweldig toen die Belgisch-gekleurde hindernis tóch nog bleef staan Haha!
En dan hebt gij geen 90cm gedaan? Rolleyes
Jullie zouden zo over die triple geraakt zijn Haha!

Illona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:54

je krijgt al talent met knippen Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:40

ziet er leuk uit!! sommige fotos vertekenen wat omdat de pilaren niet zo hoog zijn...daardoor lijkt de sprong hoog haha

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:43

Haha die flamingo's Haha!
Zoals ik al zei op msn, controle over het tempo komt zeker wel, als jullie allebei meer ervaring hebben komt het allemaal goed
Ziet er nu al goed uit OK dan!

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:47

Hahaha, Cool!!
Ziet er leuk uit zeg!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 16:56

Iedereen bedankt voor de complimentjes, ben ik blij mee, want durf de laatste tijd niet meer zo goed foto's plaatsen als je de commentaren in sommige topics leest... Bloos! Dus enorm bedankt dat jullie allemaal zo positief zijn. Haha!

Mientjeuh"]
En dan hebt gij geen 90cm gedaan? Rolleyes
[/quote]
Als ze over 80 al zo hoog ging, wil ik niet weten hoe ze had gesprongen als ik 90 zou hebben gedaan. Tong uitsteken

[quote="Dookie schreef:
Controle over het tempo komt zeker wel, als jullie allebei meer ervaring hebben komt het allemaal goed

Ik ga binnenkort beginnen met springlessen als het goed is, dus hoop dat het inderdaad wel goedkomt. Knipoog