Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik vind dit vaak de meest perfecte paarden om te rijden. Ze zijn altijd looplustig, en ze pikken vaak inderdaad dingen snel op omdat ze meestal heel leergierig zijn. Jippie schreef:Sluit me aan bij Flamingo. Het is toch juist heerlijk om op een paard te rijden dat je enkel hoeft af te remmen.
Ik denk zelf dat het probleem bij jou ligt omdat je zelf al schrijft dat wijken lukt als je heel stil zit. Misschien moet jij zefl wat rustiger blijven en je pard harder laten werken.
gijsenkim schreef:Het enige wat je moet doen is je er niet zo druk over maken en plukken wat de dag je geeft. Wel altijd eraan blijven rijden, daarmee wil ik zeggen dat je compromissen sluit, ik een beetje jij een beetje.
Op het moment dat hij goed voelt iets extra, momenten dat hij slecht is basis..... laat zo een paard maar in zn waarde zonder dat je daarbij de progressie uit het oog verliest. Vaak gaat het beter als jij je er niet meer "druk" om maakt.
Misschien is het verstandig om eens bij Tyrza te gaan lessen. Zij kan daar op een goede manier mee omgaan
maradamas schreef:geduld is een schone zaak!
Probeer eerst rust in je paardje te krijgen. Veel stappen en ook belonen als 'ie rustig is.
Zodra jij meteen begint met drukke oefeningetjes wordt je paard ook alleen maar drukker.
Longeren voor het rijden helpt misschien ook.
Als jij rustig bent en rustige hulpen geeft, wordt je paard dat ook.
Je paard is (meestal) het spiegelbeeld van jezelf.
muiltje schreef:Ik kan heel geduldig zijn, ik vrees dat het daar niet aan ligt. Het is niet een questie dat hij druk word als ik oefeningen wil rijden het start al eerder. Ik weet niet of je frenk wel eens hebt zien lesgeven? Zo rij ik nml, dat is echt verre van druk. Het maakt niet uit of ik hem losgooi longeer of iets dergelijks. Hij blijft energie houden voor 24uur. Hihi. Maar het is acht zo, maar ik zal wel eens kijken wat we er mee gaan doen. Maar bedankt voor je reactie!
Dan zou ik inderdaad gezien de leeftijd van het paard alle oefeningen laten zitten. Dus geen wijken, schouder binnenwaarts en dergelijke.