Te fanatiek en loperig paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Te fanatiek en loperig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 17:39

Ik ben er een jaar uitgeweest, en ik wil, aangezien mn rug toch niet veranderd voorlopig, Pompidou (v. Junior stv) weer oppakken.

Ik weet dat, als ik er morgen opstap, ze heel fris zal zijn. Ik zal natuurlijk echt even mijn zit moeten vinden, wat een hoop energie gaat kosten.
Ze is altijd heel loperig, en wat schrikkerig.
Het is ook een 'dieseltje'ze moet echt even opstarten zeg maar.

Op de volte vind ze in het begin lastig, en 'kromt'ze zeg maar. Dat had ze vanaf dag een al, en heb ik toen losgekregen, en heerlijk met haar gereden.

Nu is ze ongetwijfeld erg stijf, en zal ook erg lastig gaan doen, het is echt een heethoofdje.

Aangezien ik nog geen instructie heb, wilde ik jullie om wat advies vragen, zover dat kan natuurlijk. Lachen

bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:30

wat ik in elk geval even zou doen is longeren of losgooien voor je er opgaat zodat de ergste gekkigheid eruit is

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:32

Longeren zou ik zeker doen. Zeker als ze al die tijd niet gereden is. En zeker niet gaan als je alleen bent. Wel zorgen dat er iemand in de buurt is. Haar niet inhouden en lekker voorwaarts laten gaan als je haar inhoudt krijg je gekkigheid

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:56

bounty schreef:
wat ik in elk geval even zou doen is longeren of losgooien voor je er opgaat zodat de ergste gekkigheid eruit is

Ik vind het nog niet eens zo'n gek idee wat bounty voorstelt...

Flirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:27

ik heb ook een junior hij is ook heel heet en zeker als ik een paar dagen heb gelongeerd of als hij in de molen is geweest. Wat wel een aanrader is om voor het rijden flink te longeren of los te gooien dat helpt meestal

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:45

Ik zou lekker longeren eventueel met bijzet. Dan is je paard lekker los als je erop stapt en is het gekke eruit. Als hij zo lekker los is, is het voor je rug ook lekkerder om te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:54

Losgooien zou ik niet doe ivm de kans op blessures. Maar longeren [met pessoa teugel] lijkt me een prima idee.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 00:14

Een beetje longeren (bijgezet oid) en daarna erop stappen. Niet eerst conditie kweken. Mogelijk is ze na al die tijd stil staan ook haar energie een beetje kwijt en kunnen jullie dit samen weer opbouwen. Gewoon beginnen als je goed in je vel zit.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 00:15

Inderdaad niet gelijk er op maar eerst lekker longeren en dan beginnen met 10 minuten erop. morgen iets langer en langzaam jezelf opbouwen.

Je kunt wel gelijk een uur erop gaan maar dan wil ik jou morgen wel zien lopen Rolleyes Rolleyes Rolleyes ha ha als je dan nog lopen kunt.

Nee eerst zelf even conditie krijgen en dan paard trainen lijkt me beter

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 09:34

Bedankt voor jullie tips! Lachen

Ben er vergeten bij te zetten dat ze nog vrij groen is.
Dus vandaar dat ik het goed wil aanpakken, en waarschijnlijk zal ik alles moeten bevestigen.