voor of tegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dierenvriend

voor of tegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 22:49

goeden avond meiden, ik ben zo nu en dan op bokt, niet al te vaak, anders zou ik gek worden Knipoog maar ik lees zo veel over 'aan de teugel rijden'. Mensen die hun paard er persee 'door heen' raggen, 'druk' op de teugel zetten, naar 'beneden rijden' en al dat soort termen. Wie hier op bokt, is niét zo geficseert op aan de teugel rijden, en zijn hier uberhaupt mensen, tégen het aan de teugel rijden, zoals het door velen gedaan wordt, dmv het 'spelen' met de teugels(weer zo'n term) of ergere maatregelen; slof en bijzet, om dat paard, hoe dan ook naar beneden te krijgen. Mijn mening: tegen, tegen alles wat op aan de teugel rijden gericht is. Het is een natuurlijk houding, laat het een natuurlijke houding blijven. wie reageert. groetjes

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:51

Ik zou zeggen; gebruik de zoekfunctie, anti-slof topics zijn er genoeg te vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:53

Weet je wat het is..
er trekt toch niemand, ze hebben allemaal een zachte hand , alleen die vervelende paarden allemaal, waar je niks mee kunt, helemaal verrreden of mishandeld, daar moet je wel op die manier doorheen

Sommige hebben wel zo'n plaat voor de kop, het ligt altijd aan het paard en nooit aan het rijden en bij dat soort mensen dring je nooit door Verdrietig

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:53

Je brengt het 'aan de teugel rijden' op een heel negatieve manier.

Als je gewoon netjes rijdt: van achter naar voor, je teugels gewoon op contactlengte dan zal het paard 'vanzelf' aan de teugel komen.

Alleen: om sneller tot dat resultaat te komen komen mensen vaak in de verleiding om te gaan werken met hulpteugels, 'zagen' endergelijke.

Om wat verschillende meningen op Bokt te lezen raad ik je aan om dit door te nemen:

[RT] FAQ: veel voorkomende rijtechnische problemen