styb springen en oude foto's eerste wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pluimpje

styb springen en oude foto's eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 19:14

gisteren met stybren wat sprongetjes gedaan. hij vind het egt super!! commentaar mag, maar niet over het feit dat ik geen cap op heb.

het is een van de eerste keren dat ik met hem spring.
heel laag sprongetje:

Afbeelding

Afbeelding

deze foto is echt debiel:

Afbeelding

nee dit was geen weigering:

Afbeelding

laatste en wat hogere sprong:

Afbeelding

nu nog wta foto's van mijn eerste onderlinge wedstrijd toen hij net een weekje onder het zadel was het ging gewoon om de lol maar we hadden wel 153 punten Schijnheilig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:19

Vet cool, jullie eerste wedstrijd na 1 week!!
springen ziet er toch redelijk netjes uit voor de eerste keren.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:51

ik vind het niet echt slim om gelijk aan een wedstrijd mee te doen, okey het is misschien voor de lol, maar ik denk dat het beter is om je paardje gewoon lekker door te trainen, het is al geweest, maar wou het toch ff zeggen. Lachen
Maar wel een erg leuke haf!! Haha!

paljastineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:58

heel erg leuk hafje en wat springt hij schattig
Laatst bijgewerkt door paljastineke op 14-11-04 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:58

Leuke haf hoor ! Haha!
ik vind alleen wel dat je recht op je pony
moet blijven zitten boven de sprong
want op somige foto's hang je nogal naar links Scheve mond

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:59

hij springt wel goed, maar je teugels zijn boven de sprong wel waslijntjes.
en er ligt geen grondbalk.

zo leuk dat het na een week al zo goed ging, ziet er ook al vrij goed uit voor een weekje , ik zou het niet gedaan hebben zo snel (maarja wie ben ik)

heel leuk hafje en have fun same !

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:00

jah het was een onderlinge wedstrijd omdat het feest was in het dorp, en het ging me echt niet om de punten maar egt voor de lol, en wel goed voor zijn ervaring natuurlijk. we waren ook laatste maar dat maakte me echt totaak niet uit. we hadden er allebei lol in.

en van die grondbalk ik weet het, dus als we weer een keer gaan spingen, ik spring bijna nooit omdat hij nog jong is, leg ik een grondbalk neer :d

paljastineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:01

pluimpje schreef:
en van die grondbalk ik weet het, dus als we weer een keer gaan spingen, ik spring bijna nooit omdat hij nog jong is, leg ik een grondbalk neer :d

zo zien we het graag

( iets doen met de commentaar bedoel ik *LOL* OK dan!

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:10

Met sporen op een pony die een week onder het zadel is Verward

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:15

jah idd, omdat hij beenhulpen gewoon totaal negeerde. en een zweep ook, daarom rij ik met sporen. toen reageerde hij een gelijk een stuk beter. dus het was gewoon even nodig.

BTW nu rij ik ook gewoon zonder sporen en nu gaat het wel goed. dus denk niet dat ik hem flink heb lopen schoppen met sporen ofzo, het was gewoon ff nodig om zijn aandacht bij mijn been te houden

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:15

Nettie schreef:

ging ik net ook zeggen Verward

Vietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:42

leuke foto's
mooie haf

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:41

Nettie schreef:

Normaal rijd ze ook niet met sporen, maar hij reageerde helemaal niet op been en ook niet op de zweep, hij bleef gewoon staan Knipoog Dan liever een prikje met je sporen dan dat je de hele tijd zit te schoppen, toch? Lachen Stybren was trouwens al ingereden bij de vorige eigenaar, maar daarna had hij weer een tijdje stil gestaan. Natasja heeft die wedstrijd gereden toen zij er weer een week op heeft gereden, toen had ze hem dus net!

Ziet er heel goed uit hoor Natas, je moet me snel maar eens ophalen, dan ga ik mee naar Styb! *LOL*

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 16:15

jaja je moet cker nog een keer mee naar styb, en idd beter een prikje met sporen dan je pony vooruit slaan en schoppen.

en odd onder het zadel is een verkeerd woord. er had al wel eens iemand een stukje op gereden maar voor zover alleen een beetje gestapt langs de weg dus een bak kende hij ook nauwelijks.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 23:57

zelfde zadel, zelfde hoofdstel, zelfde springhoogte, zelfde uiterlijk. Wie is zijn vader. En opa?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 00:14

leuke pony, alleen grondbalkje is handig Knipoog

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 10:49

maaykuhhh schreef:
ik vind het niet echt slim om gelijk aan een wedstrijd mee te doen, okey het is misschien voor de lol, maar ik denk dat het beter is om je paardje gewoon lekker door te trainen, het is al geweest, maar wou het toch ff zeggen. Lachen
Maar wel een erg leuke haf!! Haha!

juist wel, ze vraagt niets bijzonders van hem en hij leert in een nieuwe omgeving in zijn eentje met zijn vertrouwde baasje te rijden. Is juist alleen maar goed voor hem

Lisanne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 10:55

leeke foto's!! en een hele gave haf Lachen

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 12:06

leuke foto's man Haha!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 12:12

punkies schreef:
zelfde zadel, zelfde hoofdstel, zelfde springhoogte, zelfde uiterlijk. Wie is zijn vader. En opa?

Wat heb jy een leuk Profiel! haha lief dat veulentje!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 14:14

een paar dingen:
Voor de hindernis laat je hem/haar helemaal los. In feite laat je dan je pony helemaal in de steek, en zeg je dat hij t zelf maar moet uitzoeken. Vooral jonge pony's hebben hier veel moeite mee, en weten dan niet meer precies wat de bedoeling is. Hier komen vaak veel weigeringen door.

En zonder grondbalkje vind ik ook niet helemaal eerlijk. Waarschijnelijk ben je het gewoon vergeten, maar je moet er wel op gaan letten. Want zonder grondbalkje, is het inschatten echt 10 keer zo moeilijk. Vooral omdat het de eerste keer springen was, maakt dit het nog veel moeilijker. Dus probeer voortaan met grondbalkje te springen.

En wat ik op 1 foto zie, is dat de pony na de sprong een rukje in zn mond krijgt omdat de teugels op dat moment te kort zijn.
Dus probeer voor de hindernis contact te houden, tijdens de afzet je handen naar voren (teugel mag een klein beetje slap hangen) en pas als hij helemaal is neergekomen, dus met 4 benen, zorgen dat je weer goed contact hebt

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 14:35

Leuke foto's! Die springfoto's zijn gaaf

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 15:05

punkies schreef:

zijn vader is Strizzi, zijn moeder mireille. opa's zijn Star en Magister geloof ik. ( zijn papieren liggen al een hele tijd bij het stamboek Boos! )

graapig joh!! inmiddels heb ik wel een ander zad4el een dresuurzadel de thorrowgood lag niet goed meer. wat zijn de ouders van jou haf?
Laatst bijgewerkt door pluimpje op 27-11-04 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 15:09

maartjuh schreef:
een paar dingen:
Voor de hindernis laat je hem/haar helemaal los. In feite laat je dan je pony helemaal in de steek, en zeg je dat hij t zelf maar moet uitzoeken. Vooral jonge pony's hebben hier veel moeite mee, en weten dan niet meer precies wat de bedoeling is. Hier komen vaak veel weigeringen door.

En zonder grondbalkje vind ik ook niet helemaal eerlijk. Waarschijnelijk ben je het gewoon vergeten, maar je moet er wel op gaan letten. Want zonder grondbalkje, is het inschatten echt 10 keer zo moeilijk. Vooral omdat het de eerste keer springen was, maakt dit het nog veel moeilijker. Dus probeer voortaan met grondbalkje te springen.

En wat ik op 1 foto zie, is dat de pony na de sprong een rukje in zn mond krijgt omdat de teugels op dat moment te kort zijn.
Dus probeer voor de hindernis contact te houden, tijdens de afzet je handen naar voren (teugel mag een klein beetje slap hangen) en pas als hij helemaal is neergekomen, dus met 4 benen, zorgen dat je weer goed contact hebt

ik had ook bijna 4 jaar niet meer gesprongen ( 1 keertje nog op Ullwin Haha! )

dus zo;n expert ben ik ook niet. maar weigeren door een wat losse teugel doet hij niet, zelfs toen ik een keer met alleen halster met hem door de bak reed en op een hindernisje op afstapte vloog hij eroverheen in galop zonder dat ik hem hoefde te sturen. hij vidn het gewoon geweldig.

en van die grondbalk ik weet het, dat was ook dom van me

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 19:08

pluimpje schreef:
dus zo;n expert ben ik ook niet. maar weigeren door een wat losse teugel doet hij niet, zelfs toen ik een keer met alleen halster met hem door de bak reed en op een hindernisje op afstapte vloog hij eroverheen in galop zonder dat ik hem hoefde te sturen. hij vidn het gewoon geweldig.

*zucht*.. En toch altijd maar weer beter weten he . Ik zeg toch niet dat hij dan gegarandeerd weigerd.. Ik zeg alleen dat je het je pony zoveel moeilijker maakt, door hem los te laten voor de sprong..