Stilstaan uit protest?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Stilstaan uit protest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 18:25

Floor is een paardje wat gráág naar voren wil. Ik had om 14.00 uur les vanmiddag, rond 13.35 uur zat ik erop.
Floor ging 'staken', niet vooruit, soms een pasje achteruit. Ik kreeg haar de bak nog niet half rond.
Toen mijn instructrice kwam, was het zo over.

We zijn erg bezig om Floor rust en ontspanning te geven. Dit vind ze erg moeilijk. Ik denk dat dit niet naar voren willen een soort teken van protest is?

Heeft iemand hier een mening over?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:22

doet meghan (mijn bijrijpaard) ook altijd in het begin, daar moet je doorheen, tik geven, bok uitzitten , als het moet nog een tik en dan is het vaak wel over

CipaRuby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:49

nee dat denk ik ook niet...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 21:15

nou, dat werkt niet bij Floor... Een zweepje kan ik zowiezo niet gebruiken omdat ik haar dan niet kan houden... Voor foto's zie: [HAW] De arabier en ik!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:47

Ik denk dat ze gewoon geen zin heeft inderdaad. Mijn pony heeft het ook gehad, ik heb hem elke keer een flinke mep verkocht als hij dat deed. Mijne ging namelijk achteruit naar de uitgang toe en blef bokken tot hij eruit mocht. Hij moest van mn instructrice naar voren als hij dat deed (beter als naar achter) iig niet de kant op welke hij zelf wil. Als hij echt geen zin heeft zal hij niet gaan rennen maar alleen gaan bokken als je hem slaat. Rennen is denk ik wel positief in dit geval.

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 01:15

Als ze dit ineens doet is er dan niets anders aan de hand. Iets met haar mond rug ed?

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 04:15

Sommige paarden doen zoiets uit protest maar dat is niet altijd de oorzaak. Verward Ik heb m'n jongste merrie ,Julia zelf zadelmak gemaakt zonder enig probleem. Na een klein jaar begon ze te staken en als ik daar door heen wilde rijden,zonder 'geweld' oid, dan gooide ze me eraf. Reden?Een verbindweefselde bloeduitstorting op de knieschijf. Deze is operatief verwijderd en het gaat een stuk beter. *LOL* Julia deed dus niet staken uit protest maar omdat ze pijn had.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 10:43

Dit was de allereerste keer dat ze dit bij mij deed. Ik wacht morgen even af en ik laat weten hoe het ging Lachen

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:17

Ik denk dat dit wel uit protest is. Mijn ex-bijrijdpony was ook verschrikkelijk voorwaarts en soms niet bij te houden.
Ze luisterde dan ook heel fel op het been. Maar soms was het zo dat ik zo hard kon aandrijven als ik wilde en dat ze geen pas vooruit deed. Of ze was gewoon lekker aan de loop, en als ik dan even wilde halthouden en weer aandraven. Kreeg ik haar niet meer uit stilstand. Naar mijn iedee was dit bij haar een teken van protest.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 15:41

ja, daar lijkt 't inderdaad op Larish... Ik wacht het gewoon nog even af Lachen

jepsow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:02

als ze het vaker gaat doen en het ineens is begonnen zouk der rug laten nakijken en wat je zelf al kan zien is: zie je vanaf de schoft naar 8eren 2 botten ietwat omhoog steken in verhouding tot de rest? dan heeft ze last van der rug en kan het zijn dat er ergens in haar rug iets niet helemaal lekker zijn (kan zijn dat ze die n8 verkeerd heeft gelegen, in de wei gestruikeld is etc.) ik zou idd ff afw88 ofze het vaker doet met poetsen ook ff opletten of ze der rug niet wegdrukt met het poetsen alvast succ6 en hopelijk was het een eenmalige 'staking'