mijn houding linkertravers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

mijn houding linkertravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:04

Aangezien ik voor volgend jaar september Z wil zijn, ben ik nu flink aan het trainen voor de M2 (moet nog 1 wp). De meeste dingen gaan eigenlijk al goed, alleen in de linkertravers kan ik zelf niet goed gaan zitten waardoor oki uit balans raakt.
In de rechtertravers zit ik goed (nou jah, ik kan de goede hulpen geven Haha! ), hetzelfde geld bij het appuyeren.
Linksom travers ga ik helemaal op mijn rechterbeen hangen waardoor de travers natuurlijk nooit meer kan lukken, bij het appuyeren doe ik dit overigens ook. Ik denk dat het niet lukken van de travers helemaal aan mijn houding ligt, daarom is het belangrijk dat dat beter wordt, maar hoe? Wie weet er nog goede oefeningen zodat ik zelf beter mijn balans kan houden?
Een bijkomend probleem is dat oki het ook nog niet kent en daarom mij ook niet kan laten voelen hoe het moet. Heb wel een tijdje gereden op een paard die het wel kon en toen was mijn houding wel beter. Dus door mijn zoeken naar de goede houding stoor ik oki, die daardoor balans verliest waardoor ik nog slechter ga zitten.

Hopelijk begrijpen jullie het nog Verward en kunnen jullie mij tips geven.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:24

Ik moest altijd naar het binnenachterbeen kijken, tijdens de travers, en ook tijdens de keertwendingen. Op deze manier kan je niet zo goed op je rechterbeen hangen.

flamingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:58

Ik denk dat je paard je naar binnen gooit omdat links zijn moeilijke kant is, en kennelijk ook die van jou. Verward
Probeer er als je de travers inzet aan te denken dat je je gewicht op je binnenste zitbeenknobbel houd. Blijf ook echt goed naar voren kijken, goed rechtop en laat jouw schouders die van je paard volgen.
Probeer ook niet teveel in een keer te doen, steeds kleine stukjes.
Mijn pony heeft ook veel meer moeite op links, en dit heeft mij heel goed geholpen. *LOL*

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:37

Voor je gevoel je linkerbeen goed naar voren schuiven en de linker teugel maar even fractie korter nemen dan dat je normaal zou doen. Goed in de richting kijken waarin je gaat.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 01:16

Probeer het gevoel te hebben dat je beide schouders tegelijk naar de muur getrokken worden door een "magnetisch veld".

Plak desnoods met tape een horizontale streep op de korte zijde en probeer je schouders ten opzichte daarvan recht te houden. Dus de streep van schouder naar schouder blijft gelijk aan de streep op de wand.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:14

Ik heb juist moeite met travers rechtsom. Nu probeer ik zo los mogelijk op mijn paard te zitten ipv alles aan te spannen en te forceren. Ik merk dan dat mijn haf ook beter doorloopt. Maar het is moeilijk!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:36

Vajramani schreef:
Ik moest altijd naar het binnenachterbeen kijken, tijdens de travers, en ook tijdens de keertwendingen. Op deze manier kan je niet zo goed op je rechterbeen hangen.

Ja, dan zit je meestal gelijk goed. Maar je met daarbij wel opletten dat je niet je heup intrekt en alsnog naar de verkeerde kant zit. Niet alleen je hoofd draaien dus, maar met je hele lichaam meedraaien. Vindt het zelf trouwens ook moeilijk, alleen ik heb het in de schouderbinnenwaarts en de keertwendingen vooral.

Rachke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:00

Kafue schreef:
Voor je gevoel je linkerbeen goed naar voren schuiven en de linker teugel maar even fractie korter nemen dan dat je normaal zou doen. Goed in de richting kijken waarin je gaat.

Linker teugel niet korter nemen maar juist de buitenteugel, dus de rechter eraan houden. Je moet proberen zoveel mogelijk op de buitenteugel te doen. De linker alleen gebruiken om een beetje stellig te vragen

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:56

Gewoon een beetje meer op je linkerkant zitten van je kont.
Je kunt toch bewust een beetje gewicht nemen op je linkerbeen.

amando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:54

ik had hier ook moeite mee maar nu niet meer ik bracht altijd mijn gewicht naar de verkeerde kant maar dank zij mijn instructeur die er veel oplet niet meer! nu heb ik volgens andere mensen mijn evenwicht goed en zit mooi recht op:D

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:39

Kitty1, je hebt helemaal gelijk, het valt nog niet mee, die travers.
Laatst bijgewerkt door Yoghurt op 19-11-04 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:40

Nog ff een iets langere zin. Meestal wil je paard slecht buigen omdat het meer moeite met die kant (links of rechts) heeft. Probeer steeds korte stukjes te oefenen, niet te vaak en te veel. Nu heb ik wel makkelijk praten, want voor mij is het ook nog erg moeilijk af en toe. Maar het komt vast wel goed. Succes ermee in elk geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:26

Dank jullie wel voor alle tips.

Ik heb woensdag les gehad van HP Minderhoud en toen zijn we begonnen met rechter sb op de linkerhand. Vanaf daar zijn we bezig geweest oki steeds rechter te stellen. Dit ging al best wel goed op het eind, hierdoor ging ik ook beter zitten.

Bedankt!