links lopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

links lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 19:11

Mijn verzorgpony heeft er een nieuwe tik bij: ze loopt graag links van de weg. als ik haar rechts laat lopen, lopt ze constant links te kijken. Ik kan haar dan wel goed rechtstellen, maar na een paar meter doet ze het weer. Als ik haar buiten wel eens lange teugel geef dan loopt ze zelf naar links. Ik dacht eerst dat ze misschien scheef was ofzoiets, maar als ze eenmaal links loopt, loopt ze wel keurig recht Verward . Is dit een vreemde gewoonte, of zit er meer achter?

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 10:27

Mijn paard heeft dat ook. Hij wil graag in het midden van de weg lopen, Erg onhandig dus..
Ik denk dat het gewoon een vreemde gewoonte is, niet ergs.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:00

Je zit misschien schever dan je denkt. Verder is naar links kijken geen probleem, maar juist goed, want dan blijft het lijf tenminste aan de kant en springt ze ook niet zo snel naar links als ze schrikt of zo. Daar zou ik dus niet zo´n probleem van maken langs de weg. Ik doe het met jonge dieren juist opzettelijk! Het is echt het veiligst!

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:09

Heel vervelend, doet mn pony ook, ze wil dan ook midden opde weg gaan rijden, heel gevaarlijk als er bijv. auto's langskomen, en je krijgt je pony dna nie mr aan de kant.

NovaLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 18:43

Misschien dat ze op deze manier het beste kan zien wat er om haar heen gebeurd. In principe kan naar links kijken geen kwaad, maar als het gevaarlijk is zal ik het tot zekere hoogte afleren.
Misschien dat de eerstvolgende keer dat je de VA ziet ernaar kan vragen.