Filmpje Lady (HAF) tijdens proef Z1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

puums

Filmpje Lady (HAF) tijdens proef Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 14:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:26

ze doen het allebij niet bij mij Boos!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:27

Jammer dat je geen winstpunt had.
In je andere proef wel Verward

Imaginary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:27

Echt een heel erg mooi filmpje,
jammer dat je geen winstpunt kreeg..

oilily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:35

ze doen het bij mij ook niet

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:41

Wat een prachtige manen en staart heeft jouw Haf!

Dat je geen winstpunt hebt gekregen is wel een beetje logisch. Je dier is niet goed genoeg opgericht, verzameld en met impuls bij elkaar gereden voor de Z1. Bovendien mag ze wel een beetje meer aan het been zijn, je moet er flink aan werken.
In de appuyementen kantelt ze enorm met haar hoofd en heeft ze lang niet genoeg lengtebuiging. In de travers is dat wel een stuk beter.
Het gangwerk is wel heel okee!

Misschien dat ik m'n "verzorgHaf" ook maar eens Z ga starten... Haha! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:43

bij mij doet het filmpje het ook niet, maar de opmerking over de lengtebuiging was me in je vorige filmpje ook al opgevallen. Het is wel een plaatje om te zien

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:57

volgens mij had je hafje niet zo veel zin *LOL*
Mooie staart hoor!

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 14:57

Voor de tweede proef kregen we 184 punten, wel een winstpunt.

Ik ben het eens met de kritiek, en ik weet ook dat ze veel beter kán. Ze was in deze proef erg aan het klieren (vooral in galop, maar dat staat er niet op) als we bij de jury auto in de buurt kwamen (daar zaten vast spoken) wat ze normaal nooit doet Verward Vandaar dat ze niet super bij de les was. Toch kregen we in deze proef nog 178 punten.

De oprichting vindt Lady ontzettend moeilijk, ze is behoorlijk gerekt in de rug en dan is het best lastig om haar er van achter helemaal super onder te rijden. Thuis lukt het beter en tijdens de proef verlies ik toch nog een 30% van wat ze thuis kan. Maar goed inmiddels hebben we toch 7 winstpunten weten te scoren, en blijft ze beter worden.

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 15:01

Missouri schreef:
Bovendien mag ze wel een beetje meer aan het been zijn, je moet er flink aan werken.

Moet wel toegeven dat ik er in een proef harder aan moet werken dat thuis.
Maar door haar beweging kan ik tijdens het doorzitten mijn benen slecht stilhouden. Ik werk er minder hard aan dan dat het lijkt Knipoog

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:27

Leuk koppel!
Ik heb niet echt verstand van de hogere dressuur klasses,
maar ik zie wel dat je echt bij elke pas drijft.
Het zier er niet echt mooi uit en volgens mij reageert je paard er ook niet echt op.
Tuurlijk moet je meer doen als je hoger rijdt maar zoveel? (niet aanvallend bedoeld maar ik ben er gewoon naar benieuwd).

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 15:33

hilde66 schreef:
Leuk koppel!
Ik heb niet echt verstand van de hogere dressuur klasses,
maar ik zie wel dat je echt bij elke pas drijft.
Het zier er niet echt mooi uit en volgens mij reageert je paard er ook niet echt op.
Tuurlijk moet je meer doen als je hoger rijdt maar zoveel? (niet aanvallend bedoeld maar ik ben er gewoon naar benieuwd).

Mijn antwoord boven je bericht:
"Moet wel toegeven dat ik er in een proef harder aan moet werken dat thuis.
Maar door haar beweging kan ik tijdens het doorzitten mijn benen slecht stilhouden, het is dus niet drijven bij elke pas, maar mijn benen moeilijk stil kunnen houden. Ik werk er minder hard aan dan dat het lijkt"

Ik vind het zelf ook storend en werk er aan, met lichtrijden kan ik mijn benen wel stil houden, jammer dat dat in de proef niet meer mag Schijnheilig

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:46

Ziet er goed uit!!
Idd wat ej zelf zegt je ziet idd dat je meoite hebt me je been stilhouden.. goed op oefenen Knipoog kan begrijpen dat je jury erover kan vallen..
ver hartsikke netjes hoor!!

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 15:49

MirZam schreef:
Ziet er goed uit!!
Idd wat ej zelf zegt je ziet idd dat je meoite hebt me je been stilhouden.. goed op oefenen Knipoog kan begrijpen dat je jury erover kan vallen..
ver hartsikke netjes hoor!!

Dat is nou juist het rare Verward De jury hoor ik er eigenlijk nooit over Haha!
Wordt niet vermeld op protocollen en de punten voor houding en hulpen zijn meestal 7'vens soms 6'sen Cool

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:53

leuk filmpje!!!! Leuke combi jij en je pony Haha! ziet er leuk uit

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:55

Ik blijf het geweldig vinden als iemand met een niet dressuur gefokt paard zo weet te presteren. Super! Je bent een voorbeeld voor mensen zoals ik die een knollemansje omhoog probeert te rijden in de dressuur Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:57

Vind het een mooie haf, maar als ik eerlijk ben vind ik je proef erg sloom ogen, braaf maar niks extra's. En ligt het aan mij of is ie net voor de wending om de achterhand rechts een beetje onregelmatig (kort) linksvoor?
Je moet dit niet verkeerd opvatten hoor, ik vind het knap dat je Z start, zelf kan ik het nog niet, maar voor mij zou het iets flitsender mogen.

Nog gefeliciteerd met je wp in de andere proef

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:57

PS wat staan er onwijs mooie foto's op je HP! Die manen zijn ook echt om jaloers op te worden *LOL* Het waswerk wat je eraan hebt voor iedere wedstrijd waarschijnlijk niet Haha! Knipoog

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:04

Het blijft een super mooie pony om te zien Lachen. Maar mag ik vragen hoelang je losrijdt? De puf is er een beetje uit de hele proef. Om te zien dan. Nu is ze ook niet genoeg voorwaarts, en wat betreft Missourri ben ik het er ook mee eens. Meer impuls en actie. Het oogt nog niet als een z-combinatie. Het spat nog niet van het scherm af. Al mag je er erg trots op zijn dat je dit mag starten hoor, doe het je niet na Lachen vind je verder goeie stille hand hebben, en de rest ook stil. Alleen je benen dus. Maar begrijp uit jouw verhalen dat je overal aan werkt Lachen

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 16:09

haike schreef:
En ligt het aan mij of is ie net voor de wending om de achterhand rechts een beetje onregelmatig (kort) linksvoor?
Je moet dit niet verkeerd opvatten hoor, ik vind het knap dat je Z start, zelf kan ik het nog niet, maar voor mij zou het iets flitsender mogen.

Nog gefeliciteerd met je wp in de andere proef

Thanks! en uh dat heb je goed gezien hoor. Ze is daar even niet tactmatig.
Ze moet ook zeker flitsender worden. Thuis heeft ze dat wel, maar tijdens een proef 'verpest' ik altijd een beetje. Dat komt omdat je fouten maakt in de proef en dan wordt de volgende oefening alweer gevraagd, dan moet ik dus met de eerder gemaakte fout herstellend de volgende oefening in. Ach ja...maar dat is wedstrijdrijden en dat oefen ik te weining.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:09

leuk filmpje hoor! Haha!
ik mis ook de impuls! Het ziet er in zijn totaal een beetje sloom uit en volgens mij moet hij nog iets opgerichter lopen!
Maar super knap hoor! Jullie zijn een leuke combinatie! Haha!

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 16:14

Miss_Blimm schreef:
Meer impuls en actie. Het oogt nog niet als een z-combinatie.

Dit is zeker ook niet mijn best gereden proef Cool
Maar wel de enige die ik kan laten zien, eerlijk hè Haha!

En eigenlijk dacht ik bij het zien van de film dat het in werkelijkheid wel wat vlotter ging.

Maar Lady vindt het wel erg moeilijk om met meer actie te lopen, tenminste verzameld met veel actie, das wel een punt wat al enorm verbeterd is, neemt niet weg dat het nog beter moet! Ik zie dat zelf ook hoor en vat de kritiek hier dan ook niet aanvallend (zoals sommige zeggen) op OK dan!

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:15

Ik heb het geluid wel weggedraaid op een gegeven moment; wat een irritante voorlezer Haha! . Alles 6 keer en dat toontje... Scheve mond

Ben ik de enige die hier niet tegen zou kunnen of richt ik mijn voorlezers zo abnormaal af (klinkt oneerbiediger dan ik het bedoel Knipoog )?
Gewoon 1 keer lezen, niet te vroeg niet te laat, en meer is toch ook niet nodig wanneer je je proef kent Cool .

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:17

ik zag idd ook een beetje korte passen linksvoor, vlak voordat je de eerste keertwending inzet. Ik ben het er ook mee eens dat ze sloom oogt. Het is idd een hele mooie pony, met super manen.. wat een dikke vlecht zeg! succes verder, en heel knap dat je al zover bent gekomen!

puums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 16:20

Marja schreef:
Ik heb het geluid wel weggedraaid op een gegeven moment; wat een irritante voorlezer Haha! . Alles 6 keer en dat toontje... Scheve mond

Ben ik de enige die hier niet tegen zou kunnen of richt ik mijn voorlezers zo abnormaal af (klinkt oneerbiediger dan ik het bedoel Knipoog )?
Gewoon 1 keer lezen, niet te vroeg niet te laat, en meer is toch ook niet nodig wanneer je je proef kent Cool .

Ik ga iemand niet de les leren hoe mij een proef voor te lezen, ik stoor me er totaal niet aan. Duidelijk te verstaan, dus prima. Haha!