Dit onderwerp hoort misschien niet bij rijtechnische problemen, maar hoop op de nodige tips(oplossingen)
Ik heb al 3 jaar een geweldig lieve Fries waar wij eigenlijk een jaar of 2 mee hebben lopen flierefluiten, niet vooruit te branden, maar meestal maakte mij dat niet uit. Vorig jaar ben ik begonnen met een geweldige instructrice vanaf de basis, zitles enz. Helaas werd het te duur dus ik heel stoer lid geworden van de rijvereniging bij ons. Hij is in de les mij veel te voorwaarts want hij wil alleen maar bij de andere paarden in de buurt blijven. Iedereen die staat te kijken vindt hem geweldig lopen, en dat zal misschien ook wel, maar ik vind dat dus DOODENG!!!! Voor mijn gevoel heb ik dus niks over hem te vertellen, ga gespannen zitten hou de teugels veel te stijf vast, wat het alleen maar erger maakt natuurlijk. De meeste tijd stap ik dan maar waar hij ook flipje van wordt, want hij wil natuurlijk mee. Ik ben nu 5x naar les geweest en sta nu al op het punt om de handdoek in de ring te gooien want 2 dagen van tevoren krijg ik al pijn in mijn buik van de zenuwen. Als ik gewoon alleen aan het rijden ben is er eigenlijk nooit wat aan de hand en ben ik ook helemaal niet bang(nou ja soms wel). eigenlijk wil ik helemaal niet stoppen met les want wil leren en over die angst heen, maar loop dan elke keer als excuus te roepen dat een hobby toch leuk moet zijn??
Aldoor alleen in de bak rondhobbelen is ook niet altijd leuk, toch.Ik zou graag eens op cursus bij bijv. Emiel Voest om aan mijn angst te werken, maar dat is allemaal zo duur helaas.
Ik hoop dus dat er iemand is die mij kan helpen.
Alvast hartstikke bedankt.

!!