Ook is hij de laatste tijd erg gegroeid, zowel in de hoogte als in de breedte. Drie maanden geleden was het nog een iel hengstje met weinig bespiering maar ondertussen is hij al een stuk massaler geworden (heel mooi

Is dit gewoon uitproberen? Ik weet dat hengsten daar erg goed in zijn. Hij kan super lopen maar zo nu en dan doet hij net of hij van niks meer weet. Niks geen aanleuning meer, maar lekker hangen en racen. Meestal gaat het de volgende dag met rijden een stuk beter of als hij al enkele uren in het land heeft gelopen. Zijn humeur en werklustigheid verschillen elke dag zoveel dat ik er geen touw meer aan vast kan knopen. De ene dag kan ik bij wijze van zo een proef binnenrijden en de andere dag laat hij me niet zitten, geeft niet na en zou ik nog niet in een manegeles willen rijden (no offence).
Zou dit ''pesten/uitproberen'' zijn of is het een kwestie van niet snappen/verveling. Vraag ik misschien al te veel omdat het zo goed gaat, vind ik best wel gevaarlijk een paard dat alles zo snel oppikt. Want als hij de volgende dag niet luistert dan word je meteen kwaad want hij kon het gisteren ook dus waarom nu niet. EN dat is dus een foute redenering bij een 3,5-jarig paard en toch doe ik het volgens mij onbewust.
Kan iemand me tips geven, iemand met hetzelfde probleem??????? HELP, I need somebody