Het gaat met Manuela heel goed alleen op de rechterhand gaat het niet zo heel fijn. Ik weet dat ik problemen op de rechterhand heb maar zij ook. Links loopt zij lekker ontspannen en 'aan de teugel' maar rechts lukt het niet zo goed, Ik rijd heel veel kleine voltes en rijd op dit moment ook veel op de rechterhand..(om haar losser te maken, en om het mij ook wat gemakkelijker te maken.) Weten jullie wat ik er nog meer aan kan doen? Groetjes
luuk
Geplaatst: 08-11-04 20:52
veel op de rechthand, in de hoeken: buiten teugel strak rechts aantrkken en een keer goed aanpikken met je binnen been
x_shirley_x
Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-04 20:54
luuk schreef:
veel op de rechthand, in de hoeken: buiten teugel strak rechts aantrkken en een keer goed aanpikken met je binnen been
je hebt al snel gereageert Dankje ga er morgen mee aan de slag MEer tips zijn welkom hoor mensen!!
AnneG
Geplaatst: 08-11-04 20:55
Een paard heeft altijd een moeilijke en een makkelijke kant. Dat wisselt ook vaak af en is dus helemaal niet raar.
x_shirley_x
Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-04 20:56
chalotje schreef:
Een paard heeft altijd een moeilijke en een makkelijke kant. Dat wisselt ook vaak af en is dus helemaal niet raar.
Ik weet dat er een moeilijke en een slechte kant is.. Maar voor haar blijft het moeilijk en het gaat dus ook echt helemaal niet..
spyro
Geplaatst: 09-11-04 01:18
Hoi Zoals al eerder vermeld heeft ieder paard een moeilijke en makkelijke kant net zoals wij . Het is belangrijk om veel van hand te veranderen en juist niet extra op de moeilijke kant te gaan rijden . Om deze niet te overbelasten, maar dus op beide handen te blijven rijden. Ontspanning van jezelf is ook erg belangrijk. Als je zelf ontspannen rijd en zit dan heb je al heel veel gewonnen. Vaak wanneer je paard gespannen doet ga je onbewust zelf ook gespannen zitten en span je je armen. Dit werkt alleen maar als een visueuce circel. Rijd hem goed van achteren naar voren en laat los en ontspan je handen als hij nageeft. Rijdt veel achtjes in de bak vergroot deze en verklein deze. Neem je weleens prive les? Ik heb er in ieder geval heel erg veel van geleerd.
Suusjeher
Geplaatst: 09-11-04 10:37
Wat al meerdere malen wordt aangegeven heeft je paard een makkelijke en moeilijke hand. Ik ben links heel erg sterk in mijn hand en dat is mijn grote probleem als mijn bewuste hand een binnenhand wordt. Ik rijd heel veel op beide handen en probeer links om veelal mijn binnenhand te ontspannen en er bewust meebezig te zijn.
Succes met het rijden, en als je les hebt, geef dat ook aan aan degene die je les geeft dat hij of zij er regelmatig wat van zegt tijdens de les.
x_shirley_x
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-04 17:51
Heeey!! Ik kom net terug van het rijden en ik heb haar heel erg voorwaarts gereden, daardoor ging ze lekker ontspannen lopen, Dus zo blijf ik het aanhouden want ik hoef bijna niks te doen. Ze is ook vrolijker dan ooit dus ik ben gewoon kei blij Morgen zal ik weer vertellen hoe het gegaan is en ik hoop weer net zo goed Zo goed heeft ze het nog nooit gedaan!!
x_shirley_x
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-04 08:35
Iedereen bedankt voor de tips! Ik zou er zeker wat mee gaan doen. Nee, nu krijg ik nog geen priveles maar ga het zeker wel weer doen.