Ushi eindelijk weer eens @ dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anjatjeuh

Ushi eindelijk weer eens @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 23:56

Ik heb vandaag voor de eerste keer met mijn nieuwe leren laarzen gereden, want wil er zondag graag al met op jumping, dus dan nu maar wat extra pijnlijden, en dan zijn ze zondag hopelijk al goed ingereden. Tong uitsteken Het rijden ging niet echt fantastisch, maar zo erg als op de foto's had ik toch ni verwacht eigenlijk. Scheve mond Maarja, nix aan te doen, woensdag heb ik weer les, en ik heb me voorgenomen om tijdens de week ook wat meer dressuur te gaan rijden (nu ging ik meestal wandelen, en dan 1 keer per week een uur dressuurles). Knipoog Ushi loopt soms wat te diep, maar we zijn nu eigenlijk vooral aan ontspanning en achterhandgebruik aan het werken, en trekken ons nog niet te veel aan van de voorkant. Knipoog Ushi is namelijk nogal een stresskip, en als je vanvoor te veel gaat prutsen begint ze met haar hoofd te schudden en te borsthappen (zie laatste foto om te zien wat ik bedoel) Voor mijn houding heb ik geen excuus, alleen: ik ben eraan aan het werken... Scheve mond

Afbeelding
Beginnen met de mooiste: kijk dat voorbeen Kwijl

Afbeelding
En nog een staaltje van mooi voorbeengebruik Haha!

Afbeelding
Nee, de bak is niet bergop, foto is scheef Knipoog

Afbeelding
Ik zit voor de verandering recht Bloos! Maar wat ik met mn handen doe? Don't ask me Verward

Afbeelding
Tijdens het rijden komt de ezel-look ook af en toe weer boven. Tong uitsteken

Afbeelding
De enge serre waar Ushi al 3 weken bang voor is, is ineens niet meer eng Rolleyes

Afbeelding
Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken

Afbeelding
Slaap, Ushi, slaap, daarbuiten loopt een schaap...

Afbeelding
Wel artistiek zo met die zon hè? Tong uitsteken

Afbeelding
Miep miep, ik ben een race-eend Clown (Super schattig hoofdje Lovers )

Afbeelding
Als ik te veel in haar mond zit, of ze zich druk maakt, gaat ze dit doen Scheve mond
Lijkt gewoon alsof ze naar haar borst bijt, en komt dan meteen weer naar boven. Verward

Afbeelding
En dit is nog een foto van een paar dagen geleden, vond haar achterbenen gewoon grappig. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anjatjeuh op 08-11-04 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 00:04

hey
apart paard! (zul je wel al eerder gehoord hebben Knipoog )
Ziet er trouwens vrij goed uit hoor, voor enkel in het bos te rijden Lachen
doe zo verder! en chique buitenbak!
xxx

Titsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 00:10

haha die eenaarlaatste foto! ha. probeer niet zo voorover te vallen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 00:11

Ik blijf het een erg leuk paard vinden
Tip: Let wat meer op je tenen, je draait je beugels helemaal naar buiten.
Standaardriedeltje van mijn oude pony-instructeur: handen rechtop, rug recht, schouders naar achteren, hakken naar beneden en tenen naar binnen (en dat zonder ademhalen tussendoor Haha! )

jacob112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 00:12

je zit wel vaak naar voren geleund, of zijn dat moment opnamens?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 00:12

Ilindra"]
Tip: Let wat meer op je tenen, je draait je beugels helemaal naar buiten.
[/quote]
Denk dat ik dat wel wat met mn nieuwe laarzen te maken heeft, want daar heb ik normaal geen last van. Scheve mond (Al de rest van mn baggerhouding heeft niets met de nieuwe laarzen te maken Knipoog )

[quote="jacob112 schreef:
je zit wel vaak naar voren geleund, of zijn dat moment opnamens?

Neenee, geen momentopnames, ik zit meestal veel te veel naar voren. Moeilijk af te leren... Lips are sealed Maar ik doe mn best....

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 10:59

Helaas zie ik maar drie foto's.. Picserver he

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:58

de ezel look is wel errug cute hoor!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 17:55

Omdat de foto's het niet meer deden zijn de oude links vervangen door nieuwe; hopelijk deze keer met meer succes Knipoog

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 17:59

ga je zondag naar nethen? welke hoogte ga je springen? ik ga niet naar nethen niet meer, eigelijk wel spijtig wand ik wou je nog wel is zien springen, maar jah ik ga naar massenhoven nu.

Assiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:03

Het lijkt op borstbijten maar in werkelijkheid doet ze haar hoofd (als het goed is) iets verder naar beneden waarmee ze wil zeggen: laat die teugels alsjeblieft wat losser!! hoe vaker je oefent en hoe rustiger je het meer hand opbouwt, hoe beter het gaat!!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 18:25

Kimpjeuh"]
ga je zondag naar nethen? welke hoogte ga je springen? ik ga niet naar nethen niet meer, eigelijk wel spijtig wand ik wou je nog wel is zien springen, maar jah ik ga naar massenhoven nu.
[/quote]
Ja, ga zondag naar Nethen, weet nog niet goed hoe hoog ik ga doen, waarschijnlijk 80 ofzo. Scheve mond

[quote="Assiee schreef:
Het lijkt op borstbijten maar in werkelijkheid doet ze haar hoofd (als het goed is) iets verder naar beneden waarmee ze wil zeggen: laat die teugels alsjeblieft wat losser!! hoe vaker je oefent en hoe rustiger je het meer hand opbouwt, hoe beter het gaat!!

Weet ik wel hoor Tong uitsteken Toen ik haar nog niet lang had, deed ze het echt enorm veel, maar nu bijna nooit meer, misschien 3 of 4 keer per uur, en is het niet omdat ik een te harde hand heb (want is niet zo, iedereen zegt dat ik een heel zachte hand heb), maar omdat ze haar zin niet krijgt, of ze zich weer druk maakt. Knipoog En naarmate we als combinatie meer en meer groeien, vermindert het borsthappen ook. Lachen

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:54

Ziet er goed uit!!
Apart blesje heeft ze Lachen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:02

probeer dat vosje eens wat meer bovenin te rijden, en ga eens rechtop zitten Knipoog met veel les zou je ver kunnen komen Haha!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:04

Oehhh wat zit je naar voren zeg op de 7e foto vooral. Maar ik doe dat ook hoor, dus ik weet wat het is, en hoe moeilijk het is om af te leren!!

Wat een grappige bles heeft ze trouwens!

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:21

je ziet erg goed dat je last heb van je benen,je moet wat meer onafhankelijke zit krijgen en ontspannen in je zadel zitten.

dat je paardje nog niet in de juiste houding loopt had ik het verhaal hierboven over gelezen,maar dat komt wel goed neem ik aan,want ik heb eerder best goede foto's gezien Lachen

die eener laatse foto is wel apart Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door beautyfull_mickey op 08-11-04 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:22

Ik ken je probleem van het naar voren zitten ook, spijtig genoeg. Maar Ushi loopt nu echt zoveel ontspannender tegenover een half jaar(zoiets?) geleden.

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:19

Foto 7 is mooi!!! Lachen
En buiten het naar voor leunen (maar dat weet je, dus OK dan! ) ziet het er goed uit.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 18:21

Nimmedor schreef:
probeer dat vosje eens wat meer bovenin te rijden, en ga eens rechtop zitten Knipoog met veel les zou je ver kunnen komen Haha!

Dat bovenin rijden gaat nog niet, als ze nageeflijk is kan ik haar wel zo laag laten lopen als ik wil, maar hoger gaat nog niet. Scheve mond maar heb nu sinds een maand elke week een uur privéles, en het gaat elke week beter, dus er is nog hoop... Tong uitsteken

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:53

Wat een lekker ding!
Wat een omgeving Lovers Kwijl Heerlijk om daar te rijden!

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:11

Ushi is echt een aparte verschijning, echt prachtig ^^
En de ezel-look is inderdaad super schattig:)
Maar is inderdaad prachtig daar, wat een zalige piste om in te rijden Plingromerig*

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:24

Echt prachtig zeg, die aftekeningen! Lovers Ziet er netjes uit hoor! idd hele mooie omgeving!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:43

Ik vind het leuke foto's en vind het er toch nog goed uitzien Knipoog. Ik ken het probleem ook maar al te goed van het naar voren 'hangen', en idd: moeilijk af te leren.

lachebeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:02

leuk paardje, je moet alleen nog wat rechter op je paard zitten, je zit een beetje naar voren

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:17

ik vind hem erg diep lopen.
Ga recht op zitten
Handen wat dichter bij elkaar.
Tenen naar binnen.
Mooi paardje Knipoog
Teugels op maat.