IJslander @ onderlinge springwd (bosruiters)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

IJslander @ onderlinge springwd (bosruiters)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 22:17

Ik reed groen in categorie D (bij m'n ponyclub, de bosruiters). Juistem, dit is vele malen lager als 70 cm maar dat vond ik vandaag helemaal niet erg. Bloos! Het losspringen ging echt superfout en Röskur reageerde minimaal op mijn hulpen in vergelijking met normaal. Herfstdipje? Ach gut Al met al was ik niet echt tevreden gezien de manier waarop hij sprong (sommige stapte hij gewoon overheen) en hij had een weigering op de eerste sprong. Terwijl hij zo'n parcoursje met gemak foutloos kon. Maar achteraf gezien, ging het wel goed, 11 hindernissen (8 had een a en b) en 6 barrage (iedereen mocht barage doen) en alleen die ene weigering op dat eerste kruisje. Toen dacht ik dat het fout zou gaan en ook al moest ik alsnog op TE veel dingen tegelijk letten, achteraf gezien ging het dus eigenlijk nog best goed als je keek hoe het losspringen ging. Bloos! Oh ja, het lijkt net alsof ik niet in verlichte zit ga, maar dat deed ik wel degelijk! Ik zie op de andere foto's ook bijna geen verlichte zit op de fotomomenten die m'n pa bij mij heeft (als ie al terugkomt) dus misschien dat het aan het fotomoment lag? (en ook wel gedeeltelijk aan hoeveel meer ik aan mijn hoofd had, pff)

Nou ja, genoeg geluld, nu de foto's! Lachen

Parcoursverkennen (ik ben degene in de charmante blauw-roze-witte trainingsjas............... >;) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu mijn springfoto's! Lachen Mijn pa was druk met foto's van iedereen maken dus geen losrijfoto's, maar da's helemaal niet erg... Bloos.

Afbeelding
Hier wachtte ik tot ik mocht. Zoals je ziet zijn Röskur en ik totaal op elkaar ingespeeld, we waren druk aan het kijken hoe degene voor ons het deed. Schijnheilig

Afbeelding
Hier was ik aan het groeten.

Afbeelding
Hindernis 2.

Afbeelding
OEH, wat kijk ik venijnig naar mijn instructeur en parcoursbouwer. Schijnheilig Eigenlijk vroeg ik me af waar ik heen moest... Bloos Ik had echt geen flauw idee en even ging ik draven, maar toen wist ik het weer.. Bloos (het was de witte hindernis op de achtergrond van de foto) Ik vind dit wel een melige foto. En die staart, whaha! Dit was hindernis 5.

Afbeelding
Hindernis 8a.

Afbeelding
Hindernis 8b.

Afbeelding
Hindernis 5 nog een keer, in de barrage. (die was ingesloten en voor iedereen, alleen telde hij voor mij toch niet voor het klassement.)

Afbeelding
Wow deze lijkt echt bijna precies op de eerste foto van hindernis 2! Dit was ook tijdens de barrage.

Afbeelding
Rösman heeft weer genoeg gewerkt... Ach gut

oninteressante geblaat: (niet noodzakelijk, maar meer mijn diepgaande gedachtegang over mijn knol.......)

Wat mij erg opvalt is dat hij er gewoon weinig zin in had... Hij heeft z'n oortjes de hele tijd naar de zijkant staan alsof het hem allemaal niks kan schelen. Ach gut Ik hoop echt dat het maar een dipje is. Ik denk wel dat het psychologisch is, want hij had de laatste tijd af en toe ook weer dat hij als ik alleen was, bijv. met naar de les rijden, hij ineens stil ging staan vanuit stap, omdraaien, en naar huis stappen. Bloos! Van de zomer was hij met het warme weer in z'n sas (whahahaha, tja het blijft een koudbloed he! *sarcastisch*), misschien moet ie nog even wennen ofzo. Ik rij nu ook minder ivm laat thuis zijn, ik hoop niet dat hij zich achtergelaten voelt ofzo. Bloos! Maarja, er zijn zoveel verschillende redenen. Hij knijpt ook nog steeds iets met ademhalen maar verder heeft hij nergens last van (longen geluisterd enz door de DA), dus dat is ook apart (en vandaag was het wel drastisch erg, nee, hij heeft echt superdagen gehad, zelfs lekker hard in het bos wat ie eerst nog niet altijd deed! dus ik denk ook niet dat dit het is Lips are sealed) en als het zo blijft dan bel ik de DA nog maar eens...... Scheve mond

Als ik terugdenk heeft ie overigens wel altijd een beetje een sukkeligheid gehad met wedstrijden (over hindernissen heenstruikelen - zonder balken eraf Bloos! - en verkeerd uitkomen en eroverheen stappen). Zou het kunnen dattie faalangst heeft, of dat hij mijn faalangst voelt? Verward Maar met dressuren heeft ie dat weer niet, terwijl ik dressuur veeel enger vind dan springen. Dus da's raar. Maarja ik heb ook maar 2 dressuur en 3 spring wd gereden dus daar kan ik eigenlijk niks op basseren. Ik hoop ook niet dat het aan het zadel ligt ofzo (maar dat denk ik niet want het gewone rijden ging wel goed! als ie pijn heeft dan laat ie dat vaak wel op de een of andere subtiele manier merken!). Nou ja, genoeg geblabt... Ik hoop dat ik over de komende periodes een conclusie kan trekken over hoe Röskur zich voelt. Ach gut

Ohja, met groeten heeft ie altijd z'n oren naar mij toegedraaid... Het leek wel alsof het puur het springen was. Naja nu ECHT genoeg gepraat, whaha... Ik moet echt leren om korte posts te maken. Bloos!

bianca_banny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:52

leuke foto's joh !!!!!!

Titsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:56

wat een stoer beesje!

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 23:12

leuk paardje!
Hoe groot is je paardje?
en hoe hoog waren de hindernissen?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 23:13

Ik vind ijslanders zooo geweldig!! Lovers

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 23:17

mooi paard! Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 23:21

FunkyMirko schreef:
leuk paardje!
Hoe groot is je paardje?
en hoe hoog waren de hindernissen?

Röskur is 1 m 40. Ik ben zelf 1 m 80 dus misschien ogen we wat klein, aangezien de meeste IJslanders en hun berijders iets kleiner zijn dan ons. Lachen

De hindernissen... pff, ik gok maximaal 50 cm... (er zat ook nog wel wat verschil in de verschillende sprongen) Het was voor ons iig erg laag over het algemeen; en wij springen nu in de les tot 60 - 65 cm hoog, van de zomer ong. 70 cm en af en toe 80 cm hoog... Hmm lastig, inschatten. Maarja ik denk de meeste dus 40 a 50 cm... (officieel zou het 70 moeten zijn maar dat geloof ik echt niet... )

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 23:30

Haha ik vind die verhaaltjes juist altijd wel leuk om te lezen, hoeft wat mij betreft niet korter hoor! Knipoog
Er zitten echt een paar leuke foto's tussen, en dat dipje, ach daar komen jullie heus wel weer uit! Ach gut Misschien is een korte vakantie voor Röskur een goed idee? Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 00:19

@Roskur k vind het leuk dat je meedoet, dat ten eerste. Over waarom Roskur hier nou niet echt vrolijk kijkt... tsja, ik weet het niet maar misschien krijg ik nog een idee,

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 08:33

Hartstikke leuke foto's

Wel vervelend van jullie dipje... maar zoals Helen al zei, misschien is een korte vakantie voor Röskur wel een idee..?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 08:52

zitten best mooie foto's tussen start je ook mee met de pass de deux wedstrijd eind november Haha!

maare heb je wel eens gedacht aan bloedarmoede? laat de veearts eens bloedafnemen.Mijn hengst was ook zo ongeintresseerd en vooral niet vooruit te branden. Uiteindelijk bleek hij bloedarmoede te hebben en nu hij daar poedertjes voor heeft gaat het veeel beter

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:43

hoi, leuk man springen met je ijsje!ik laat ze hier eigenlijk alleen maar vrijspringen maar je hebt me op ideeen gebracht!
had je er nou een gewoon zadel opliggen>???

succes met ros zijn dipje

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:53

Stoere foto's!! Leuke pony zeg Lovers

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:56

Leuke ijsco
Ziet er leuk uit

DarwinLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:14

jammer zie kruisjes:(

paardjuhsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:14

leuke ijs Lachen
de fotos die het doen zijn heel leuk

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 17:31

Leuke foto's Lachen
Roskür is echt koel *LOL*

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:33

Hele leuke foto's! OK dan!

Misschien had Roskur niet zo'n zin omdat hij alleen was? Onze IJsco is altijd super actief en attent, totdat hij geen andere pony's meer in de buurt heeft...

Wat het knijpen met ademen betreft, ik weet natuurlijk niet precies wat hij doet, maar veel IJslanders halen op een "vreemde manier" adem. Als je soms bedoelt dat hij heel snel en kort ademhaalt (het lijkt dan alsof hij moeite met ademhalen heeft) dan kan het heel goed zijn dat dat gewoon zijn manier van ademhalen is, dat is typisch voor IJsco's. Als jou IJslander echt moeilijk ademt moet je maar niet naar mij luisteren en gewoon weer naar de DA gaan hoor!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:57

Hmm, ik zie dat ik ben begonnen met iets te schrijven zonder het af te maken. En nu weet ik natuurlijk niet meer wat ik wou zeggen Verward

In elk geval, ik vind Roskur op het eerste gezicht (nou ja, van foto's en jouw verhalen dus) niet echt het paard dat faalangst lijkt te hebben. (Niet dat ik dat goed kan bepalen natuurlijk) Maar misschien houdt ie gewoon niet van wedstrijden, dat kan natuurlijk. Sommige paarden leven er helemaal van op en vinden het heerlijk om te showen, anderen vinden er niets aan.

Als de foto's op chronologische volgorde zijn, lijkt het ook alsof ie er steeds minder zin in heeft, op de eerste foto's hangen zijn oortjes wat onenthousiast opzij, maar op een paar latere foto's kijkt hij haast boos. In dat geval zou ik het zoeken in iets tijdens het springen - bv te weinig conditie ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:08

Dit is wat men noemt, een.....cavia parcours met caviahuppels Haha! haha. Wel superlueke ijslander OK dan!

Lisah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:14

heej...hele leuke foto's! Ik was daar ook! Daarom heb ik me ook even aangemeld, want je zei dat je ook foto's had van anderen..dus ik dacht misschien heb je nog foto's van julliette met passie? Dat is namelijk mijn verzorgpaardje, en ik kom met haar bij de bosruiters Lachen Maar zou je even willen kijken of je van haar nog foto's hebt? Zou ik heel leuk vinden Lachen alvast bedankT!! groetjes..

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 20:41

@ Helen: Hij heeft juist veel minder gewerkt de laatste tijd. Alleen leuke dingen doen, niet alleen het bos in o.i.d... En hij was juist zo vrolijk vorige week donderdag, hij luisterde echt supergoed terwijl ik zonder zadel of zweepje reed. Ik vind vooral draf dan lastig om mijn been terug te leggen door 't gehobbel maar hij galoppeerde netjes aan! En springen enzo. Terwijl hij in de wei werken vaak wat sloompjes is, maar nu dus juist niet... Scheve mond Hij staat nu best veel stil omdat ik niet altijd even vroeg uit school ben, maar hij kan me juist zo triest aankijken zo van, "gaan we vandaag niet rijden?"... Scheve mond En wat we doen is voornamelijk leuk werk. Alleen in de les moet ie dan echt wat doen, en dat heeft ie juist vorige week voor het eerst sinds 4 weken weer eens gedaan!! Alleen wat rondstappen, wat zonder zadel rijden, en met maatjes het bos in. En hij was toen juist lekker voorwaarts en liep erg ruim (ben ik mee bezig geweest), ik had niet het idee dat hij zich erg futloos ofzo voelde. Scheve mond Toen ik weer ging lessen had ik een weigering op een vrij lage hindernis met bandages eroverheen (maak de kat wijs dat je daar bang voor bent Röskur, hihi), en dat was dan de enige (twee keer achter elkaar). En zaterdag ging het ook wel goed, we hadden maar iets hoger als dit gesprongen en ik zei nog dat ie z'n springdag niet had, maar op die wedstrijd was het wel heel erg... En als ie al met parcours rijden ietsje meer de kantjes ervanaf loopt doet hij dat zeker nooit met losspringen!! Maarja in de les viel het dus nog wel mee, ik had het idee dat z'n techniek niet super was en een keer sprong hij te laag, maar weigerde nooit. Ik was dit dan ook helemaal niet van 'm gewend. Maar ik hoop dat het weer beter gaat gaan. En ik wil ook een keer thuis wat springen met zadel, ook wat hoger, en kijken of ie weigert, dan vrij springen of zonder zadel springen en kijken of ie weigert.

@ Nimber: Ja, ik rij een B proefje samen met een meisje en haar haf. Lachen Over bloedarmoede weet ik niet precies... Maar het is inderdaad een idee. Alleen hij is juist wat voorwaartser en ruimer gaan lopen de laatste tijd. Verward

@ Hector: Nee, de DA zei toen hij de kiezen kwam vijlen, dat hij inderdaad wat kneep... En waarschijnlijk door een griepje is gegaan. Ik had vlak daarna een tijdje, dat hij vrij snel moe was. En dan echt ging panten en ook ietsje door z'n neus, ik moest echt rustig aan doen toen. Nu houdt hij alles weer even goed vol als eerst maar hij knijpt op totale rust nog steeds iets. Het is wel beter als eerst hoor, eigenlijk verwacht ik dat het vanzelf over gaat...

@ Shadow0: Onze eerste springwedstrijd ging juist hartstikke goed, was ongeveer hetzelfde als dit en we waren foutloos... (nog met moeilijkere hindernissen, er zat zelfs een triple-bar in en dat hadden we nog nooit gesprongen en ook al die 'enge' hindernissen van nu) Verder vind ik dat ik nog te weinig heb gereden om er iets op te kunnen basseren... Hij is nergens bang voor, dus ik vond het ook al zo apart, ik vind hem ook totaal geen paard om spanningen van mij over te nemen o.i.d, want die heb ik zowiezo met losspringen nooit, pas als ik sta te wachten Tong uitsteken, en we hadden een keer western les en ik gaf heel duidelijke stuurhulpen maar dan gaat ie toch de andere kant op. Volgens mij kan ik andersom op 'm zitten, zolang ik de goede hulpen geef... Dus hij trekt zich niet superveel aan van hoe ik me voel ofzo. Verward

@ Wildgirl: Ja, ik spring met mijn 'gewone' ijslanderzadel en dat gaat prima. Lachen

@ Lisah: Helaas niet... Mijn vader heeft tot mij foto's gemaakt, daarna ging hij naar huis toe... Ik was 6e van het groen dus hij heeft alleen foto's van de eerste 5 lichtgroen, en de 5 groen voor mij.

En over het globaal: Ik hoop dat het nu weer beter gaat gaan met springen... Voor de rest loopt Röskur er niet lusteloos bij, en het gewone rijden en onze band gaat juist bergop. Oh ja Röskur is altijd wel wat pietepeuterig met wedstrijd rijden als ie weg van de groep gaat, maar nu was het dus juist bij het losspringen heibel... Verward

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:50

stoere foto's Kwijl gaafe ijsco

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 21:36

Fellor: In de les springen we wel hoger als dit. Maar dit is officieel 70 cm max. Wat het dus niet is. Op de enige officiele wedstrijd die ik heb gesprongen (ook groen, cat. D, is beetje verhaal apart, regionaal enzo), stond het echt wel hoger! Om nou B te springen is voor mij een te grote stap, omdat ik springen vaak eng vind, ik spring ook alleen 70 cm of hoger als ik eerst lage sprongetjes heb gedaan en het geleidelijk omhoog gaat, dus de stap is voor mij te groot om dat op wedstrijd te gaan rijden. Maar vandaag vond ik het helemaaal niet eng! Hij huppelt bij de clubwedstrijden ook over de meeste heen, alsof de hoogte van de hindernissen hem te min is ofzo. >;)

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:54

echt heel gaaf!! Cheese!
maarre die trainingsjas kan echt niet!! Tong uitsteken