PriscaZ@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

PriscaZ@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 15:16

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier foto's had, dus het wordt weer eens tijd. Omdat het de afgelopen herfst/winter/voorjaar allemaal niet zo mee zat zijn we in september weer helemaal opnieuw begonnen. Ook weer lekker les erbij en nu begint het er langzaam weer op te lijken.

Ook meteen een kans om te laten zien wat ik voor mijn verjaardag heb gekregen: nieuwe rijlaarzen, peesbeschermers/strijklappen en een nieuw dekje.

Eerst even los gelongeert. Dat doen we eigenlijk altijd, gezien ik met mijn rug niet op rare uitspattingen zit te wachten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan erop...
Afbeelding

eerst natuurlijk in stap.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het moment van aangaloperen. Ik heb sterk de neiging dan naar voren te gaan zitten, zoals hier te zien is...
Afbeelding

Weer terug in draf.
Afbeelding

Weer even stappen.
Afbeelding
kantelt hoofd een beetje, wordt aan gewerkt...
Afbeelding

In draf
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot slot nog even omlaag rijden in stap.
Afbeelding
Er gebeurde iets rechts van mij...
Afbeelding

poseren voor de fotograaf.
Afbeelding

nog een close-up tot slot.
Afbeelding

Een flinke serie foto's. Het viel me alles mee... Tegenover onze rijbak ligt een golfbaan en daar waren ze druk bezig. Daar zie je ons in de foto's ook af en toe naar kijken.

Opbouwende kritiek is natuurlijk welkom. Het wat dieper rijden is bewust in overleg met instructrice. Ze moet uit haar eigen houding komen en haar rug goed gebruiken. Ik zie zelf dat ik er ook nog niet ben als het gaat om tenen naar binnen houden...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:28

Mooie schimmel! Haha! Ze let verder redelijk op , terwijl ze met de golfbaan bezig waren!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 15:33

rakkertje13 schreef:
Mooie schimmel! Haha! Ze let verder redelijk op , terwijl ze met de golfbaan bezig waren!

Dankje!

Het viel mij ook alles mee. Vorige week liep ze constant te vervelen als we daar in de buurt kwamen. Ik was even bang dat dat nu (met camera erbij) ook zou gebeuren. Ik weet dat ze ondanks zoiets natuurlijk ook op mij hoort te blijven letten, maar dat is in praktijk nog niet zo makkelijk...

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:51

Mooi setje zeg!
Probeer tijdens het rijden niet in je paard te kruipen. Kijk gewoon eens om je heen, niet teveel focussen, het is moeilijk.
Goed idee om haar lekker laag in te stellen! Voor de rest ga lekker door joh. OK dan!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 16:51

dank je, ik ben er ook erg blij mee. Mijn oude peesbeschermers waren echt aan vervanging toe.

Ik was inderdaad erg geconcentreerd op haar. Ik wilde dat ze extra goed liep voor de foto's. Ik zal erop letten... (proberen iig)

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:23

Leuk paardje, hoor!! alleen het ze loopt wel een beetje laag, misschien een beetje oprichten?? Haha!:D

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:26

Leuke foto' s hoor.. Haha!
Idd loopt af en toe ietsjes te laag..

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 17:37

shariff97 en wendely... zoals bij de foto's al staat is het de bedoeling dat ze laag ingesteld is...Het echte oprichten komt pas aan de orde als ze dit goed en ontspannen kan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:33

ziet er goed uit meis !!!

dat laag lopen word idd bewust gedaan, en zoals je ziet loopt ie ook op de voorhand, de achterhand activeren valt niet mee met dit paard, ze heeft een holle rug waardoor het moeilijk is de rug goed aan het werk te krijgen
door ze wat lager en ronder ingesteld te laten lopen ( vooral tijdens losrijden, en daarna evt wat oprichten) maak je de rugspieren eerst goed lang waarna hij de spieren op de juiste manier kan gaan aanspannen !

wat ik zo op de foto's zie , loopt ie wel wat dieper als in de les, maar als je er zelf mee bezig bent, ga je teveel naar beneden kijken waardoor het hele evenwicht nog meer op de voorkant komt te liggen
ik denk dat de meeste ruiters hier last van hebben, als ik les heb kijk ik ook niet naar beneden
maar ben ik zelf aan het rijden dan betrap ik mezelf er ook weleens op Knipoog
ik moet wel zeggen dat je op de foto's naarmate je langer rijd, goed te zien is dat ie steeds minder diep gaat lopen!

ik snap ook niet dat mensen er commentaar op hebben als het paard wat dieper loopt
ik bedoel, stappen diegene dan op hun paard en richten ze die dan meteen op vanaf het moment dat ze erop zitten???

mijn paarden rijd ik altijd lekker vwnw los, nou en beide hebben een supersterke en ontspannen rug
hoeft geen kraker of fysio aan te pas te komen , en als ze losgereden zijn dan richt ik ze op. en aan het eind mogen ze het laatste rondje ook lekker halsstrekken

maar goed, prisca trek je niets van het commentaar aan. zelf voel je beter of het goed werkt of niet!

ik vind het beestje iig erg opgeknapt!
het gaat jullie super af zo samen !

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 23:26

Dank je! Ik was er zelf ook erg blij mee. Dinsdag ging het nog lekkerder, maar dat komt op de gewone dagen ook wel... Naarmate ik langer reed begon ze ook steeds meer te ontspannen en op het einde merkte ze het niet eens meer als er herrie was tegenover, zo geconcentreerd was ze. Ook een vooruitgang voor ons... Wordt met de dag beter.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:42

echt super om te horen !
als je m lekker aan het werk zet en houd, dan zal ie idd ook veel minder gaan etteren in die lastige hoek bij de irritante golfbaan!
dat gaat helemaal goedkomen met jullie , dat weet ik zeker!
en als je ooit mee op concours wil, dan hoor ik het wel van je Haha!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 19:58

Tegen die tijd laat ik het wel horen. Eerst maar even meer bevestigen op bekend terrein... hoewel...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:04

Ziet er goed uit hoor! En naar voren vallen met galop vind ik altijd beter als blijven zitten en niet de beweging soepel kunnen opvangen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:07

Ik vind je paardje erg mooi! Mja ik ben dan ook bevooroordeeld met schimmels, haha!! Kritiek heb je al gehad dus ga het niet herhalen! Succes met lessen komt vast helemaal goed!

mariskaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:08

crossmonster schreef:

dat laag lopen word idd bewust gedaan, en zoals je ziet loopt ie ook op de voorhand, de achterhand activeren valt niet mee met dit paard, ze heeft een holle rug waardoor het moeilijk is de rug goed aan het werk te krijgen
door ze wat lager en ronder ingesteld te laten lopen ( vooral tijdens losrijden, en daarna evt wat oprichten) maak je de rugspieren eerst goed lang waarna hij de spieren op de juiste manier kan gaan aanspannen !

wat ik zo op de foto's zie , loopt ie wel wat dieper als in de les, maar als je er zelf mee bezig bent, ga je teveel naar beneden kijken waardoor het hele evenwicht nog meer op de voorkant komt te liggen
ik denk dat de meeste ruiters hier last van hebben, als ik les heb kijk ik ook niet naar beneden
ik moet wel zeggen dat je op de foto's naarmate je langer rijd, goed te zien is dat ie steeds minder diep gaat lopen!

ik snap ook niet dat mensen er commentaar op hebben als het paard wat dieper loopt
ik bedoel, stappen diegene dan op hun paard en richten ze die dan meteen op vanaf het moment dat ze erop zitten???

mijn paarden rijd ik altijd lekker vwnw los, nou en beide hebben een supersterke en ontspannen rug
hoeft geen kraker of fysio aan te pas te komen , en als ze losgereden zijn dan richt ik ze op. en aan het eind mogen ze het laatste rondje ook lekker halsstrekken

maar goed, prisca trek je niets van het commentaar aan. zelf voel je beter of het goed werkt of niet!

ben ik het helemaal mee eens!
moet zo zelf ook altijd rijden in de les..
denk dat dat voor iedereen wel geld..alleen mag die wel iets meer gesloten worden..
maar dat komt wel als zijn achterhand er meer onder komt!

ziet er top uit OK dan! vooral zo doorgaan..

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 20:30

bedankt!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:41

Die laatste foto Kwijl
Prachtig paardje, ziet er netjes uit

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:57

crossmonster schreef:

Amen!!!!! Dit is precies hoe ik erover denk. Beter lekker laag, ontspannen en los over de rug, dan in de krul getrokken en "opgericht". Perfecte basis en goed om te controleren of je paard goed aan het bit loopt en je hand vertrouwt en volgt!!!! Super!!! OK dan!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:19

Ziet er goed uit Cosima..Ze loopt ontspannender als die x dat ik haar had gezien gaat vooruit!

ff offtopic:heb je de nieuwe pony al op stal gezien katowice wat vindje van mel's moeder?!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 16:51

Dank jullie!!! Ik vind dit laag, ontspannen en goed voorwaarts ook een lekkere manier van werken. Ik kan aan mijn paard ook merken dat ze er meer plezier in heeft op deze manier.

Ik heb de pony nog niet gezien, straks naar stal want dinsdag is lesdag! Ze waren er pas 's avonds en ik had 's ochtends gereden, vandaar...

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:19

die laatste foto! Wat een prachtig koppie!!
Verder: ga zo door! Ziet er goed uit hoor!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:27

ziet er netjes uit zeg!!! loopt idd erg op de voorhand.. Maar dat is idd niet altijd makkleijk om een paard te activeren van achter... maar zo te zien zijn jullie hard aan trainen en t ziet er goed uit!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 10:19

Haar koppie is inderdaad wel mooi... (vind ik natuurlijk) ik vind dt grijze randje om haar ogen mooi...

Met het de achterhand er onder rijden is het extra lastig, omdat ze nook nog eens overbouwd is... Ook al loopt ze dus wel al behoorlijk actief met haar achterhand, lijkt hij toch minder te zakken. Zij moet altijd verder zakken dan een paard wat niet overbouwd is, dus dat is inderdaad wel vrij moeilijk.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:06

Ziet er goed uit!! Wat een mooi hoofdje!
nog veel succes met je paardje.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 16:26

dank je!