Ook meteen een kans om te laten zien wat ik voor mijn verjaardag heb gekregen: nieuwe rijlaarzen, peesbeschermers/strijklappen en een nieuw dekje.
Eerst even los gelongeert. Dat doen we eigenlijk altijd, gezien ik met mijn rug niet op rare uitspattingen zit te wachten.

Dan erop...

eerst natuurlijk in stap.

Het moment van aangaloperen. Ik heb sterk de neiging dan naar voren te gaan zitten, zoals hier te zien is...

Weer terug in draf.

Weer even stappen.

kantelt hoofd een beetje, wordt aan gewerkt...

In draf

Tot slot nog even omlaag rijden in stap.

Er gebeurde iets rechts van mij...

poseren voor de fotograaf.

nog een close-up tot slot.

Een flinke serie foto's. Het viel me alles mee... Tegenover onze rijbak ligt een golfbaan en daar waren ze druk bezig. Daar zie je ons in de foto's ook af en toe naar kijken.
Opbouwende kritiek is natuurlijk welkom. Het wat dieper rijden is bewust in overleg met instructrice. Ze moet uit haar eigen houding komen en haar rug goed gebruiken. Ik zie zelf dat ik er ook nog niet ben als het gaat om tenen naar binnen houden...
Ze let verder redelijk op , terwijl ze met de golfbaan bezig waren! 

Dit is precies hoe ik erover denk. Beter lekker laag, ontspannen en los over de rug, dan in de krul getrokken en "opgericht". Perfecte basis en goed om te controleren of je paard goed aan het bit loopt en je hand vertrouwt en volgt!!!! Super!!!