Het losrijden ging weer heel fijn. Lekker onstspannen paard en hij sprong met veel lucht.
Maar eenmaal in de bak ging er een knopje om. Toen ik wilde groeten stond hij te stuiteren als een bal, net alsof hij aan een cross moest beginnen.
Hij was in het parcours dan ook erg sterk en ging er vandoor met mij. Eerste omloop was foutloos en de tweede ging op tijd. Omdat hij er tijdens de eerste omloop zo vandoor ging was ik vastberaden om de tweede keer flink de rem erop te zetten.
Maar dat is helaas niet gelukt. Op de driedubbel ging hij met 1 galopsprong van B naar C, en die stond op 11 meter!

Uiteindelijk hadden we de eerste plaats omdat we de snelste tijd hadden (62 seconden). Nummer 2 had 75 seconden, zo hard is mijn paard er dus vandoor gegaan.

Voorlopig doe ik dus maar eventjes geen parcoursen meer. Ik hou het nu maar gewoon bij springles.

Foto's zijn wat donker en niet zo scherp, omdat ze van de video afkomen.
Hindernis 2:

En die ging met een gebroken lijn naar 3:

4 a en b:

7:

8:

Met een gebroken lijn naar 9:

En tenslotte 10A, B en C

Hier zie je dat hij een hele lange sprong maakt omdat hij ergens in het midden tussen B en C afzet.
Het maffe is dat het er op video wel uitziet alsof ik heel relaxed een parcoursje met hem aan het rijden ben.
Als jullie nog tips hebben zijn die zeker welkom. Deze dingen weet ik al:
*hij basculeert hier soms te weinig omdat hij vlak wordt, omdat hij er vandoor gaat (dat doet hij gelukkig niet als ik gewoon met hem spring)
Het valt me dan eigenlijk ook nog mee met hoeveel ruimte hij over die hindernissen gaat.
*ik zit teveel voorover op de sprong, waardoor ik het paard over de hindernis 'duw'