* komt er eerst een paar keer een proest achtig kuchje, maar op een gegeven moment gaat ie ook echt hoesten, waarbij ik uit het zadel getrokken word. Als ie lange teugel mag of we in het bos aan het rijden zijn, waarbij ik m dus redelijk in zn eigen tempo (is redelijk vlot) laat lopen in alle gangen en ik niet werk aan nageeflijkheid enzo, is er eigenlijk geen sprake van hoesten, heel soms een proest-kuchje...Is dit nou gewoon een leuk trucje om onder het werken uit te komen of denken jullie dat het toch iets medisch is? Ik trek hem dus niet in de krul, rijd hem met mn been naar mn hand toe, actief inwerken met de teugels (als in trekken enzo) heeft bij hem namelijk toch geen nut, reageert ie gewoon niet op...

Vandaag was ie zelfs op stal al aan het hoesten (2 sec nadat ik m had binnengehaald van het land) en ook met rijden in het bos (zonder zadel, had hele stuk gestapt, uiteindelijk even eraf gesprongen zodat ie aan de hand kan draven, aangezien hij me iets te vrolijk was om dat zo zonder zadel te doen...) Met draven was ie achter elkaar door aan het hoesten... Arm beest...