QueJira schreef:mooi gezicht hoor.Zou alleen niet iedere keer je haar met je hand achter je oren proberen te doen,doe gewoon je haar op staartje ofzo.
Haha, dat had ik zelf nog niet eens gemerkt, is zo'n automatisme.
Maarre, wel een goede tip. Of natuurlijk een CAP opzetten, dan heb je ook geen last van je haar.
Citaat:
Kan verwarrend werken,je paard kan het aanzien als een hulp als jij iedere keer je hand omhoog moet brengen om je haar achter je oor te doen.Het is juist de bedoeling dat je zo min mogelijk doet,heel erg op je eigen lichaam let en geen bewegingen maakt die niet thuis horen in waar je mee bezig bent.Je moet heel zelfbewust bezig zijn,en dus goed opletten op dingen die je onbewust doet,want dat weet het paard niet,die ziet alles als hulp/singaal.
Gelukkig ziet mijn paard niet alles wat ik doe als signaal 
Hij kijkt naar mijn hele lichaamshouding en leidt daaruit af wat hij moet doen. Als ik ontspannen sta, kan ik met een zweep rondom hem op de grond slaan, maar als ik actief sta, heeft hij maar 1 vinger nodig om weg te springen op de volte. De 'ruis' kan hij denkik best goed eruit filteren.
Citaat:
Ook in het begin dat je er klom,dat je wilde draaien,kwam dat niet helemaal goed over op je paard.Je kunt dan zelf meer met je gewicht doen om duidelijk te maken welke kant je op wilt.
Mja, ik wilde in stilstand het hoofd inbuigen en de achterhand laten onderstappen. Daarom was mijn gewicht ook omlaag/naar binnen gericht. Alleen dat hij dus doorliep naar voren was niet de bedoeling, nu ziet het er wel uit als een mislukte wending
Citaat:
Maar toppie hoor!
Thanks