hoe krijg ik hem in galop???????????????????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

schaafje

hoe krijg ik hem in galop???????????????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 19:18

als ik op mijn verzorgpony rijd als ik dan wil aanspringen naar de galop dan stop hij en springt een beetje opzij en probeert dan mij er af te gooien Verward dus galoperen wil dus gwoon echt nie Scheve mond

wie heeft tips???

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:38

en is dat alleen in de bak tijdens dressuur rijden of doet ie dat altijd? ook tijdens een buitenrit bijvoorbeeld... Als ie het namelijk altijd doet heeft ie mss wel ergens pijn, of heeft ie in het verleden pijn gehad met galloperen en wil die dat daarom niet meer doen... Als dat zo is moet je op zoek naar waar de pijn vandaan komt

schaafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 19:43

op buitenrit juist niet dan gaat hij er vaak vandoor enzow maar in de bak wel ik rijd hem ook nog niet zow vaak duss

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:47

dan kan et dus best wel eens eigenwijsheid van de pony zijn, en tjah daar kun je op heeeel veel verschillende manieren mee omgaan, hangt ook van het karakter van je pony af. Je zegt dat je hem nog maar net rijdt dus probeer em eerst een beetje te leren kennen. En ondertussen gewoon blijven proberen en je mag ook best een keer doordrukken. En als et dan niet wil doe je eerst wat anders en doe je et daarna nog een keer, jij bent natuurlijk wel de baas maar je moet wel zorgen dat ie met je blijft samenwerken...

xdominiquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:58

TinkerDiablo schreef:
Ik heb is gehoord dat wanneer een paard/pony niet in galop wilt aanspringen dat je dan licht moet gaan rijden op het verkeerde been. Zo leren ze jonge paarden ook galopperen werd mij toen verteld.

Ik weet niet of het werkt hoor, heb het alleen is gehoord.

Succes

groetjes angelique

en idd, dit werkt !!!! egt een hele goeie manier..
gaat het dan nog moeilijk ga dan op het verkeerde been licht rijden op een volte.. telkens kleine snelle hulpen achter elkaar, dan springt hij als het goed is zo aan ...

succes !!!

lilalona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:03

je kunt het ook eerst aan de hand of aan de longe proberen! als je paard goed reageert op je stem en vertrouwen in je heft dan lukt het misschien ook onder het zadel. zo kun je ook een beetje testen of het aan jou ligt of dat het zijn/haar manier van aanspringen is.

succes he!

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:11

misschien zou je ook les kunnen nemen dan kan een instructeur zien wat je fout doet

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:50

Ja, want vraag is HOE ZET JE de pony in galop. Als je hem gewoon een schopje geeft, kun je zulke reacties verwachten. Bij een normale galophulp (ken je die wel) zie je dit gedrag eigenlijk niet...

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:59

waarschijnlijk een ondeugende pony die jou uitprobeerd.
wat doet hij als er iemand anders opzit?
Trucjes van op het verkeerde been en voltes zijn meer geschikt voor paarden die in de verkeerd galop aanspringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:22

TinkerDiablo schreef:
Ik heb is gehoord dat wanneer een paard/pony niet in galop wilt aanspringen dat je dan licht moet gaan rijden op het verkeerde been. Zo leren ze jonge paarden ook galopperen werd mij toen verteld.

Ik weet niet of het werkt hoor, heb het alleen is gehoord.

Succes

groetjes angelique

dat werkt..zo hebben ze een paard van me buren ook leren galoperen

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:23

Veeel longeren, en dan vooral op de galop oefenen..

Net zolang tot hij zonder problemen aan de longe kan galoperen !!

Enn dan, erop na veel oefenen en galoperen proberen aan de longe,
en als dit dan steeds beter gaat los gaan proberen weer.. Lachen

Succes !!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:35

Dit is inderdaad een hele goeie manier.

Maar heb je al met de eigenaar besproken dat dit niet helemaal lekker gaat? Heeft hij/zij er ook last van? Misschien weet hij/zij of hij dat probleem vaker heeft.

enne Lusitana: Niet een beetje rare reactie van jezelf? Vind ik namelijk wel. Als een paard trouwens ergens last van heeft bij een bepaalde beweging, is het heel normaal als ze anders reageren, en is dit een normale reactie.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:39

binnenbeen op de singel buiten been erachter. Binenhand iets van de hals hals en hem met buiten ook voldoende ruimte geven. En dan (met voorkeur in de hoek) met je binnenbeen hem aandrijven. en als hij niet echt gevoelig is op het een kun je hem een tikje geven op zijn hals of net achter je binnenbeen. (zweepje aan de binnenkant houden)

CipaRuby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:21

spoortjes heel mischien een optie? Verward of nii?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:25

denk niet dat sporen nodig zijn hoor, want ik heb na wat ik allemaal heb gelezen het vermoeden, dat hij je echt gewoon aan het uitproberen is. Doen paarden/ pony's wel vaker als je nog maar net op die rijdt. Gewoon een beetje strenger, grens trekken tot waar hij mag gaan, en op tijd belonen als hij het goed doet en niet teveel in een keer proberen.