billen trainen? :-)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

billen trainen? :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 14:10

Ik heb al even rondgekeken en met de zoekfunctie gezocht maar kan toch niet echt een antwoord op mijn vraag vinden.

Hoe maak je de bil spieren meer "gespierd" dus eigenlijk: hoe kun je het beste de achterhand trainen

Ik hoor graag jullie ideeen erover ....

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:14

door de achterhand er goed bij te rijden, longeren met pessao, door het mulle zand rijden, bergjes rijden, springen..

Als je het maar rustig opbouwd kan ej dit allemaal doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:16

Door doelgericht en deskundig te trainen.
WAT dat is voor een combinatie, is totaal afhankelijk van paard, ruiter, combi en huidig niveau. Is zonder verdere info dus maar weinig van te zeggen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:44

M3isSi3j schreef:
door het mulle zand rijden

En een peesklap oplopen... Scheve mond

Als jouw paard onder goede begeleiding regelmatig en afwisselend op de juiste manier werkt, dan komt dat met die spieren vanzelf goed!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:02

Patos haar bilspieren groeiden heel sterk toen we gingen verzamelen en de galopswissels gingen leren, maar dat heeft dus te maken met het niveau waarop je traint.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:13

Margreet schreef:
En een peesklap oplopen... Scheve mond

Als jouw paard onder goede begeleiding regelmatig en afwisselend op de juiste manier werkt, dan komt dat met die spieren vanzelf goed!

Als jou paard goeie pezen heeft en jij het rustig en goed opbouwd hoeft dit echt niet..!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:13

Aan de lange lijnen werken (dus erachter lopen ) en dan zo verzamelen kan goed werken. Maar dat moet je wel kunnen...

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:11

Daarvoor heb ik mijn paardje de levade en de pesade aangeleerd.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:59

Als je op achterhand zoekt, kan je genoeg vinden hoor.

Maar zoals de meeste al zeggen; zoek zware stukjes bos/duin op, goed van achteren naar voren rijden, longeren.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:49

opritten naar het strand rijden...dat helpt ook heel erg(je moet alleen wel bij het strand wonene)

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:22

Je hoeft nieteens zwaar of mul zand te hebben (met de risico's van dien), veel overganen, je paard mooi op de achterhand rijden en verzameling moet bij een normaal paard voldoende zijn voor een goede ontwikkeling van de achterhand.
Naar mijn ervaring rijd je je paard op een zware bodem heel snel moe en buiten adem waardoor je niet lekker opwarmt en echt je paard mooi op zijn kont kan zetten. Je paard maar door laten ploeteren in mul zand daar ben ik ook geen voorstander van.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:27

Kijk eens naar de foto in het topic van Kadans16:
Z1 'billen' van mijn palomino...........
(weet niet hoe je een link moet maken Bloos .
Dat zijn mooie billen...

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:20

Mijn shet krijgt sinds kort mooie billetjes Lachen
Door het voor de kar lopen, ik rijd ook gerust heuveltjes af en op! Lachen
Daar komen die spiertjes in de achterhand van.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:02

Verzamelen, extreem met de achterhand eronder (dragend) rijden, heuveltjes op

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:59

Lees net even mijn antwoord nog een keer... bij extreem achterhand eronder bedoel ik natuurlijk niet dat het paard helemaal rond gebogen is met de achterbenen net achter de voorbenen Haha!
Ik bedoel daarmee goed verzameld, en dan af en toe net iets meer, dmv wat op te sluiten van voor en bij te drijven

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:10

Ik rij nooit in echt zware bodems,
uitgezonderd de Soester Duinen, maar daar kom ik slechtse een enkele keer per maand.
Toch hebben al mijn paarden flinke billen.
Je traint de achterhand door heel veel overgangen te rijden en te schakelen, zo gaan ze steeds meer gewicht op achteren dragen en daar krijgen ze de spieren van.

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:00

Heel veel overgangen rijden. Maar als je dan van draf naar stap gaat bv., niet op je handen rijden, je streven moet zijn dat je die totaal NIET gebruikt!! Overgangen terug rijden op je zit! Balkjes lopen is ook goed, zowel als je rijdt, maar je kan je paard ook eens longeren over balkjes, ik zou dat zonder enige hulpteugel doen, dan leert het paard zichzelf goed kennen. Of leg eens balkjes in de bak als je losgooit. Dit kan je alleen doen als je paard rustig is, anders is het vragen om problemen. Ook overgangen rijden in één gang, dus middenstap, uitgestrekte stap etc.
Heuveltjes rijden is inderdaad ook goed, maar ja beetrje schaars in NL. Ik zou nooit express in mul, zwaar zand gaan rijden. Dat verhoogt het risico op blessures. Het wil niet zeggen dat je paard een blessure oploopt, maar er zijn zo veel andere manieren om de achterhand te trainen.
Greetz Sanne

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 18:43

Dank jullie wel voor de antwoorden, ik ga maar overdreven veel overgangen rijden en schakelen. Balkjes lopen zou ik wel graag willen maar Quibus wordt helemaal gek als ze balkjes ziet en gaat er dan ik een noodvaart over (denk dan aan rengalop, en niet uitkomen en noodsprongen *LOL*

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 18:44

En sannegeurtje bedankt voor je advies maar ik rij al heel erg op zijn zit dus dat doe ik dan iig al goed Knipoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 01:14

Ik heb als het allemaal niet lukt een trilplaat thuis staan (power plate) schijn je ook mooie billen van te krijgen Clown

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:06

Veel heuvels op stappen.
En verder kan je ook aangespannen gaan rijden met je paard. Sinds de mijne voor de kar loopt heeft hij zo'n sterke, gespierde achterhand gekregen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:07

wyko schreef:
En verder kan je ook aangespannen gaan rijden met je paard. Sinds de mijne voor de kar loopt heeft hij zo'n sterke, gespierde achterhand gekregen.

Maar dan moet je natuurlijk wel wat meer doen dan alleen wat hobbelen over de harde weg. Dressuur aangespannen, of een bospad doet veel meer dan een rondje over de harde weg.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:49

Jaa zet m eens op de Power Plate van XchantjuhX Haha!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:26

Zilly schreef:
En sannegeurtje bedankt voor je advies maar ik rij al heel erg op zijn zit dus dat doe ik dan iig al goed Knipoog

JOUW zit bedoel je... hoop ik Schijnheilig