Maar nu is het in de omgang echt een knuffel aan het worden en tijdens het rijden is hij ook al veel rustiger. Als ik nu een keertje hard benen geef (wanneer hij niet meteen reageerde) schiet hij er niet vandoor ofzo.
In de omgang durft hij nu al een keertje ruiken enzo bij mn vader en andere mensen
Maar tijdens het rijden denkt hij nog steeds dat ze hem gaan opeten ofzo.
Bv: als er iemand aan de kant van piste staat (of in de piste), kan hij niet anders dan er met een hele boog er voorbij te lopen. Nu pas begint hij mijn instructeur te vertrouwen. Als deze vroeger bij ons kwam stapte hij altijd achteruit of dat soort dingen.
Met buitenrijden zou hij denk ik zelfs durven stoppen omdat er 20 meter naast het pad een man staat. Ik probeer hem telkens te overtuigen met mijn been en stem.
Maar vrijdag was het weer zover..
Ik had springles dus we gingen eerst balken lopen, aan de ene kant zat mijn instructeur. Ik had er erg veel moeite mee om hem mooi in het midden van de balken te laten lopen, toen mijn instructeur verandere van kant ging Armani altijd naar de andere kant. (hij doet dit bij iedereen, niet alleen bij instructeur)
Na een tijdje mocht ik dan over een hindernisje. Goed erover en ga weer, en instructeur zei ga naar links achter de sprong (zo de hoefslag volgen) Maar naast een hindernis stond iemand (hindernis stond 2 meter van de hoefslag) en Armani ging vol op de rem, draaide zich een halve slag en begint zo snel als hij kan te galoperen. En dan is hij zo in paniek (misschien weer die angst voor de ruiter) dan hij niet meer te stoppen is, als hij weer in draf ging, was dit 3 passen en hij zat weer in galop. Uiteindelijk ging hij op de bakrand af en draaide zich juist de andere kant op en ik viel eraf.
Ik word het stilaan wel erg beu.. Ik wou vorige maand eens kijken of hij al erg zweette onder het zadeldoek, vertrok hij weer in galop. Of achter me wijzen is ook zoiets wat ik moet vermijden. Die dingen zullen misschien stilaan wel verbeteren of verdwijnen als hij me gaat vertrouwen, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat hij niet meer zo bang is voor mensen. Heb al van iemand gehoord dat ik hem dan goed moet vooruit rijden als ik voorbij iemand moet. Heb het geprobeerd maar dan ging hij meer zijwaarts er voorbij