Extreem kauwen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Extreem kauwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 21:51

Mijn paard(je) is eigenlijk heel fijn door de hals de laatste tijd, lekker nageeflijk, loopt gewoon best lekker.
Maar nou begon ze ineens als een idioot op het bit te knagen, ik voelde het in m'n hand echt goed, en dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. Ik rij met een enkelgebroken bustrensje van een soort kunststof (appelbitje), en er zijn nu ook kauwsporen op het bit te zien Scheve mond Dit heeft ze eigenlijk nooit zo gedaan, alleen als ik aan t opzadelen was ofzo en ze stond te niksen.
Ik hang er iig een rvs bitje in, maar hoe komt ze hier ineens bij? Verward Haar tanden zijn goed!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:55

Waarschijnlijk vind ze die appelsmaak gewoon lekker. Rij je al lang met dat bit..?

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:59

Die van mij heb er ook wel eens een handje van maar die doet het ook wel eens in de vrije stap of aan de hand of net na opzadelen en met afzadelen.
Heeft verder nergens problemen mee.
zolang ie met het geknabbel niet achter het bit gaat lopen is het niet erg lijkt me zo.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 22:53

Ja, ik rijd al een tijd met dit bit, bovendien smaakt het toch niet naar appel (ik vind van niet iig Schijnheilig )

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:01

Het is natuurlijk fijn als je paardje het bitje aanneemt en er wt op sabbelt, maar het moet niet zo zijn dat hij/zij alleen maar bezig is met dat bit in zijn mond. Wat me wel beetje lijkt als ie zo extreem aan het knagen is. Blijft de aanleuning wel hetzelfde?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:01

Concorde schreef:
Ja, ik rijd al een tijd met dit bit, bovendien smaakt het toch niet naar appel (ik vind van niet iig Schijnheilig )

Geproefd Cool

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 23:38

Ja, de aanleuning is behoorlijk goed, maar ik erger me dood aan dat geknaag en het geeft ook een onrustig beeld

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 09:35

misschien een keer een ander bitje proberen? dubbelgebroken aurigan bijvoorbeeld?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:16

Misschien de aandacht nadrukkelijker op het been krijgen?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 21:26

Ik heb wel een dubbelgebroken rvs... Aurigan heb ik niet, maar ze schuimt wel altijd als een tierelier.
Ik heb haar gisteren en vandaag op een heel simpel watertrensje gereden, en het was eigenlijk zowat over.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:31

beauty doet het ook heel soms...als ze lekker loopt Haha!
dus volgens mij is er niks aan de hand hoor,volgens mij is het juist wel goed!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:56

beauty: ik denk dat het probleem eerderligt in een te onrustige aanleuning/beeld...

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:41

kan ook een vorm van protest of uitting van pijn zijn.. gebit laten controleren eventueel een optie?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 22:55

M3isSi3j"]
kan ook een vorm van protest of uitting van pijn zijn.. gebit laten controleren eventueel een optie?
[/quote]
[quote="Concorde schreef:
Haar tanden zijn goed!

Verder loopt ze lekker, als ze pijn heeft komt ze direct ontzettend in protest! Het is niet een van de makkelijksten om dressuurmatig lekker aan de gang te krijgen, vandaar.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:58

dutske schreef:
beauty: ik denk dat het probleem eerderligt in een te onrustige aanleuning/beeld...

volgens mij heb ik dan een gek paard...
ze knabbelt juist erg als het super goed gaat Haha!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:27

ja, dat wel, maar welk beeld geeft dit?
het kan goed zijn dat het dan heel goed gaat
maar stel jezelf voor als jury
je ziet een paard lopen, helemaal perfect, behalve die mond die gans de tijd zit te sjieken en ongeveer 5 cm weg en weer beweegt
weg is het perfecte Haha!
maargoed, verder kan ik eigenlijk geen tips geven, want kben zelf maar beginner op "echt" dressuurgebied

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:34

Saké doet het ook, heb meerdere paardjes gereden die het deden. Dan is het geen ontspannen gekauw meer, maar is het eerder een uiting van ongenoegen/spanning. Mijn instructrice heeft uitgelegd, dat ze hierdoor onder het werk uit wil komen, mijn aanleuning valt ook weg, als ze zo als een idioot begint te knagen. De enige oplossing volgens haar was, voor waarts drijven. Dus op het moment dat ze zo begint te kauwen, een keer goed aandrijven en dan weer rustig terug rijden. Dit werkt bij ons heel goed, ze word nou steeds stiller in haar mond en neemt meer aanleuning. Dus kauwen = drijven. Hoop dat je er wat aan hebt.