Foto's van mijn eerste studentenwedstrijd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Foto's van mijn eerste studentenwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 21:27

Dit weekend was mijn eerste studentenwedstrijd!
Ik ging starten in de Ba.

Het werd onder andere door onze vereniging georganiseerd en hier zie je dus 2 organisatoren druk aan het werk! (zitten ook beide op bokt Knipoog )
Afbeelding

Nou, ik ging dus starten in de Ba. Er reden 9 mensen in die klasse en dan 3 mensen op hetzelfde paard waarvan de beste door gaat naar de halve finale.
Ik reed op Kondor en was als 3e aan de beurt.
Het halthouden. Hier zat ik dus nog maar amper 10 minuten op dat paard!
(de foto's waren echt slecht en zijn dus al lichter gemaakt maar nog helaas is de kwaliteit niet echt goed)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leonie (laquintatje op bokt) reed ook mee! Maar dan in de Bb. Ze reed op Klaas (als ik het goed heb) en ze deed het heel erg goed!
Afbeelding
Afbeelding

En er was ook een keilief hondje!
Afbeelding

Het feest Tong uitsteken
Afbeelding

En hier ga ik vast voor op mijn kop krijgen maar ik vond het zo'n gave foto Tong uitsteken
Afbeelding

Dit was het! Ik was niet de beste van de 3 op het paard waar ik op reed en mijn punten lagen niet het dichst bij de 1e maar waarschijnlijk op 1 na dichte bij. Ofwel ik was niet door naar de halve finales Tong uitsteken
Maar ik heb mijn best gedaan en ik kon niet beter dus ben echt heel tevreden!

Met ponyspelletjes ben ik trouwens met het (bij elkaar geraapte Tong uitsteken ) team 1e geworden en heb dus toch nog wel een rozet gewonnen!!!

Het was echt een super leuk weekend!
Op naar Amsterdam over 3 weken!

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:32

Leuk zeg, dat je nu meedoet met de Stedenontmoetingen (ik neem tenminste aan dat het nog steeds zo wordt genoemd?)! Ik heb in mijn studententijd ook een paar keer meegedaan (en mede-georganiseerd), dat waren altijd zeer geslaagde weekenden! Ik deed overigens meestal mee met het springen.
Als de Groningse vereniging Parafrid zijn SO toevallig nog op het Reelaer in Raalte organiseert, moet je zeker meedoen!! (in Groningen zelf is ook wel leuk hoor, trouwens!)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 21:39

MiraMar schreef:
Ik deed overigens meestal mee met het springen.

Ja, het springen lijkt me ook super leuk! Maar dan moet je een winstpunt rijden in de Bb heb ik gehoord en aangezien ik in de Ba rijd mag ik dus nog niet springen Verdrietig Ik had trouwens 166 punten Lachen

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:44

Fleury schreef:
Ja, het springen lijkt me ook super leuk! Maar dan moet je een winstpunt rijden in de Bb heb ik gehoord en aangezien ik in de Ba rijd mag ik dus nog niet springen Verdrietig Ik had trouwens 166 punten Lachen

Netjes hoor, 166! OK dan! Van dat winstpunt, dat kan ik me eigenlijk niet herinneren. Maar ik heb ook wel gedressuurd, dus dat zal ik dan vast wel ooit gehaald hebben
Volgens mij ben je bij dit soort wedstrijden nog wel haast in het voordeel als je van een manege komt; dan ben je vaak wel meer gewend op veel verschillende (manege-)paarden te rijden dan als je een eigen paard hebt! (Overigens had ik in die tijd ook nog geen eigen paard). Vind het toch nog steeds een leuk systeem!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:59

Hoe kom je een klasse hoger dan?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:12

Ik wil het eigenlijk ook gaan doen . Ga me toch maar eens goed inlezen en me dan maar opgeven. Lijkt me super leuk.

Leuke foto's Marlies Tong uitsteken

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 22:12

Volgens mij mag ik nu wel Bb gaan starten maar daarna niet meer lager gaan.
Maar je moet over naar een volgende klasse als je 2 keer 1e bent geworden of 3 keer bij de eerste 3 bent gekomen.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:43

manzano"]
Ik wil het eigenlijk ook gaan doen . Ga me toch maar eens goed inlezen en me dan maar opgeven. Lijkt me super leuk.

Leuke foto's Marlies Tong uitsteken
[/quote]
Haha, ja leuk he? Haha!
[quote="Fleury' schreef:
En hier ga ik vast voor op mijn kop krijgen maar ik vond het zo'n gave foto

Ik sta er charmant op he? Boos!
Haha! Haha! Haha!
Maar het hondje was ook zoooooo lief Lovers
Super verslag Fleur en je hebt ook goed gereden hoor en Leonie ook OK dan!
En op naar de volgende SO he?
Ben nu wel enoooorm moe (net thuis, toch ff Bokken Knipoog )

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:05

hey fleur.
Jammer dat je niet door was !
Maar het was gezellig zo te zien en horen dus en daar gaat het toch om

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:08

Oh ja even uitleggen:
Het thema van het weekend was: KINDERFEESTJE
Dat verklaart hoe we in het algemeen erbij lopen
(op 't feest enzo)
Haha!:D:D

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:10

Even een vraagje: waar is die wedstrijd in Amsterdam?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:50

oeioei de foto's van mij zijn ook errug pijnlijk.... Ik loop normaal gesproken niet rond met My Little Pony's om mijn nek hoor Haha! En dat hondje was inderdaad schattig! Lovers Was top weekend, maar was iets te dood gisteren om nog te gaan Bokken...(en dat wil wat zeggen Knipoog )

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:51

Pluutje schreef:
Even een vraagje: waar is die wedstrijd in Amsterdam?

vorig jaar was die op de Hollandsche Manege, voor dit jaar weet ik nog niet zeker maar ik neem aan ook weer daar aangezien dat de thuisbasis van HORS voor zover ik weet...

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:22

waaaah,foto's van mij!!! Maar t was echt supergaaf!EN IK HEB AL METEEN EEN WINSTPUNT DUS DE VOLGENDE KEER MAG IK SPRINGEN!!!ik heb alleen wel misschien mijn teen gebroken doordat er een paard op ging staan tijdens het vlechten.pijnlijk...Mijn teen is nu nogal dik en blauw.moet morgen foro's laten maken,hopen dat alles goed is!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 01:19

laquintatje schreef:
waaaah,foto's van mij!!! Maar t was echt supergaaf!EN IK HEB AL METEEN EEN WINSTPUNT DUS DE VOLGENDE KEER MAG IK SPRINGEN!!!ik heb alleen wel misschien mijn teen gebroken doordat er een paard op ging staan tijdens het vlechten.pijnlijk...Mijn teen is nu nogal dik en blauw.moet morgen foro's laten maken,hopen dat alles goed is!

aiai da's niet best... . Laat gauw horen wat ze ervan zeiden, ik duim dat het ok is!!! Maarre ook jij hebt goed gereden hoor, toppie! Lachen En je bent duidelijk een bikkel, heb je nauwelijks gehoord over pijnlijke teen!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:20

Hee, nog meer bokkers op de SO Lachen

Ik heb voor de 3e keer meegesprongen in de B. Daar waren ook maar 9 deelnemers en ik was door als beste 2e. Vervolgens in de halve finale ook door! (op een paard wat steeds probeerde links en rechts erlangs te schieten...) en in de finale had ik 1 balkje eraf en mijn tegenstander 2.
Wel een supergaaf springpaardje, die Pendalin.

Leuk Laquintatje, zijn we volgende keer tegenstanders! Haha!

Foto's heb ik niet, wel filmpjes, maar die zijn veel te groot om op bokt te zetten Boos!

In de voorrondes beoordelen ze trouwens op stijl en niet op tijd (anders had ik allang 3x gewonnen, hihihi) alleen vanaf de L finales mag je scheuren en snijden.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 11:53

Wat leuk dat jij er ook was. Op welk paardje had je in de voorrondes gesprongen? Ik heb het paardje wat als laatste moest springen in de voorrondes van de B uitgestapt. Daar was ook iemand vanaf gevallen toen. Dat vond ik wel een leuk paardje. Tijdens jouw halve en hele finale toen zat ik in de hoek van de bak achteraan met nog iemand de balken er weer op te leggen.
Ik hoop ook dat ik snel kan gaan springen, lijkt me echt super leuk!

En Leonie, beterschap met je teen! Ik vind het ook wel bikkel hoor dat je het hele weekend zo hebt doorgelopen!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:43

callippo"]
Ik heb voor de 3e keer meegesprongen in de B. Daar waren ook maar 9 deelnemers en ik was door als beste 2e. Vervolgens in de halve finale ook door! (op een paard wat steeds probeerde links en rechts erlangs te schieten...) en in de finale had ik 1 balkje eraf en mijn tegenstander 2.
Wel een supergaaf springpaardje, die Pendalin.
[/quote]

Je hebt in de finale mijn nichtje eruit gereden Verdrietig (en dat terwijl ik gezegd had dat ze mijn overwinning van vorig jaar in de familie moest houden Tong uitsteken )

[quote="callippo schreef:
In de voorrondes beoordelen ze trouwens op stijl en niet op tijd (anders had ik allang 3x gewonnen, hihihi) alleen vanaf de L finales mag je scheuren en snijden.

Verleden keer was de B-finale wel op tijd, dat was gaaaaaf! Scheuren op Iranda!! Toen heb ik Wouter met 1 seconde geklopt, nog weken gestuiterd van trots Haha!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:54

Fleury schreef:
Wat leuk dat jij er ook was. Op welk paardje had je in de voorrondes gesprongen? Ik heb het paardje wat als laatste moest springen in de voorrondes van de B uitgestapt. Daar was ook iemand vanaf gevallen toen. Dat vond ik wel een leuk paardje. Tijdens jouw halve en hele finale toen zat ik in de hoek van de bak achteraan met nog iemand de balken er weer op te leggen.
Ik hoop ook dat ik snel kan gaan springen, lijkt me echt super leuk!

Voorrondes zat ik op Mikita (wat een racebeest, ik had bijna dezelfde tijd als de M finalist Tong uitsteken ) maar niet positief voor stijl, want ze ging heel erg met haar hoofd schudden als je haar wilde inhouden.

Oh, jij zat daar in de hoek, mijn balk er weer op te leggen Haha!

EN ja, het was na het parcours nog steeds een fijn paard hoor Haha!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:56

Vientje schreef:
Verleden keer was de B-finale wel op tijd, dat was gaaaaaf! Scheuren op Iranda!! Toen heb ik Wouter met 1 seconde geklopt, nog weken gestuiterd van trots Haha!

Ohh, cool!

Ik wil ook finales op snelheid rijden. Het leukste is als je een afsnijmogelijkheid ontdekt die je tegenstander niet ziet.

Vorige keer (nijmegen) sprong ik met een connemara en dan kun je helemaal scherp wenden. Helaas telde toen ook alleen het aantal foutloze hindernissen en niet de tijd Boos!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:50

heb vandaag foto's laten maken. Het is niet gebroken,misschien zit er een scheurtje in het bot, maar konden ze nie goed zien. de foto's worden nou doorgestuurd naar de dokter en dan moet ik die over 3 dagen bellen. als ie niet gebroken is, is ie gewoon zwaar gekneusd en waarschijnlijk is het peesje gescheurd. Moet gewoon rustig aandoen. Ik hinkel nou rond op mn stage om m zo min mogelijk t belasten. Heb nu wel ECHT een grote teen! Tong uitsteken Normaal heb je een soort ''kussentje'' met daaraan een steeltje zeg maar aan je voet, bij mij ist nu gewoon 1 blauwe homp Haha!

Assiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:53

Jammer dat sommige fotos niet zo scherp zijn maar wel keicool!!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:49

callippo schreef:

Leuk Laquintatje, zijn we volgende keer tegenstanders! Haha!

ow,coewl.Pas maar op dan }> . Haha! Nee hoor, zal wel meevallen, zo goed ben ik nie, ben wel een scheurneus

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:06

Hey allemaal!!

Was inderdaad een erg cool weekend!! Even wat reacties over wat ik tot nu toe heb gelezen....

Het supercoole hondje heet Balou.......Is op de manege geboren en van de zus van de eigenaar. Hij loopt de hele dag gewoon los rond en is een enorme aandacht trekker. Maar inderdaad hij is erg leuk.....Als je trouwens een kleiner formaat van hem hebt zien lopen, dat is zijn moeder;-)

Mikita is nogal gevoelig in de mond dus als je iets te veel inwerkt met je hand (of het nu gewoon om inhouden gaat of iets anders) dan doet ze dat wel eens.
Frans B zit trouwens elke vrijdag met haar in de springles en hoogtes van 1.20 / 1.30 is geen zeldzaamheid....

Leonie's paard heet inderdaad klaas......is pas net nieuw op de manege, en loopt pas sinds een week in de lessen mee. Hij was ingezet omdat bettina kreupel was.

Over het promotie systeem...klopt inderdaad ook. Je mag zomaar een klasse hoger, maar dan mag je niet meer terug. Hierbij geldy overigens wel dat je overgang verantwoord moet zijn...niet zomaar van de Ba naar de M dus als je nog niet lang rijdt....Ken oveirgens wel iemand die van de Ba naar de La ging, reden--> daar lopen de leukere paarden;-)
Twee keer eerste of drie kee bij de beste 3 is verplicht overgaan anar de volgende klasse en als je SNSK hebt gestart moet je daarna ook hoger.

De SO van HORS is inderdaad op de hollandse manege...heb alleen gehoord dat het misschien of niet doorgaat of slechts een dag zal zijn.....meer nieuws zullen we binnenkort wel krijgen.

Iranda is trouwens ook een goed paardje....heeft voor ze op de manege kwam M springen en M dressuur gelopen....scheuren kan ze inderdaad, maar te sterk worden ook...Knipoog

Was het denk ik wel weer eventjes!!

JO!!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 12:23

En Risje, van welke vereniging ben jij? Ik heb zoveel mensen gesproken en gezien dat ik niet eens mensen van mijn eigen vereniging herkende. Komt vanzelf goed maar het is nu wel beetje lastig, vroeg aan iemand of ze ook van les chevaliers was en toen bleek ze zelfs het bestuur te zijn Bloos!
Maar ja, nu vergeet ik haar iig niet meer Tong uitsteken